• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Ferratum - Lån utan UC
5. Compricer - Jämför lån (ny)
6. Brixo - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Binly - Lån utan UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Lån,kreditkort,kontokredit utan full uc

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 288
Mottagna reaktioner
415
Poäng
557
Hur gör man för att använda på ica? Använder sitt eget kort i betalning?
När det gäller Ica så är det ICA.se och det måste finnas tillgång till Onlinebutik för just din ICA-butik när du ska lägga ordern sen så kan du välja att betala med kort eller Swedbankpay (faktura). Provade igår och inga problem :)
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 359
Mottagna reaktioner
797
Poäng
677
Hur är det med rocker kort? Kan man använda den direkt digitalt eller måste man vänta på kortet?
Har du krediten kan du föra över pengarna till ditt eget konto i de stora bankerna på 1 minut (kostar 49 kr) eller samma dag vissa banker gratis så du behöver inte vänta på kortet. Eftersom du kan föra över pengarna och använda ditt "vanliga kort"
 

Enidza88

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 Oktober 2021
Meddelanden
206
Mottagna reaktioner
33
Poäng
147
Har du krediten kan du föra över pengarna till ditt eget konto i de stora bankerna på 1 minut (kostar 49 kr) eller samma dag vissa banker gratis så du behöver inte vänta på kortet. Eftersom du kan föra över pengarna och använda ditt "vanliga kort"
Har du krediten kan du föra över pengarna till ditt eget konto i de stora bankerna på 1 minut (kostar 49 kr) eller samma dag vissa banker gratis så du behöver inte vänta på kortet. Eftersom du kan föra över pengarna och använda ditt "vanliga kort"
Vilken kreditupplysning tar dem?
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 359
Mottagna reaktioner
797
Poäng
677
Vilken kreditupplysning tar dem?
Först söker man 5000 då tar de en UC som inte är "full" men den registreras och påverkar betyget. Sen kan man ansöka om. Höjning jag gjorde det typ direkt och då togs det ingen ny som det ser ut men det stod att de skulle göras, men antar att de använde samma och jag fick 5000 till.
 

Enidza88

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 Oktober 2021
Meddelanden
206
Mottagna reaktioner
33
Poäng
147
Först söker man 5000 då tar de en UC som inte är "full" men den registreras och påverkar betyget. Sen kan man ansöka om. Höjning jag gjorde det typ direkt och då togs det ingen ny som det ser ut men det stod att de skulle göras, men antar att de använde samma och jag fick 5000 till.
Så mini UC?
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 635
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Nej en mini uc reggas inte detta var nått mitt emellan
Så vitt jag känner till finns det två olika upplysningar från UC. UC13 (mikroupplysning) och UC3 (vanlig ”full” personupplysning). Det är enbart UC3 som reggas. Du får gärna bifoga en bild på din upplysning.
 

Jinnarparen

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
30 Juni 2020
Meddelanden
217
Mottagna reaktioner
72
Poäng
217
Jag har varit i kontakt med UC om detta förra året då jag skulle bli bankkund hos Länsförsäkringar.
På Länsförsäkringars hemsida stod det att de endast tog en miniuc som inte påverkade betyget, uc:n dom tog såg precis ut som en miniuc men registrerades som en ff.
Jag frågade uc hur detta kunde ske då det var en miniuc och dom svarade att man kan aldrig vara säker på om en miniuc registreras som en ff eller inte.. den påverkade inte betyget något utan det som blev påverkat var antalet ff.
 

Joddlan44

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
14 April 2021
Meddelanden
211
Mottagna reaktioner
31
Poäng
147
Jag har varit i kontakt med UC om detta förra året då jag skulle bli bankkund hos Länsförsäkringar.
På Länsförsäkringars hemsida stod det att de endast tog en miniuc som inte påverkade betyget, uc:n dom tog såg precis ut som en miniuc men registrerades som en ff.
Jag frågade uc hur detta kunde ske då det var en miniuc och dom svarade att man kan aldrig vara säker på om en miniuc registreras som en ff eller inte.. den påverkade inte betyget något utan det som blev påverkat var antalet ff.
UC hade verkligen behövt göra om sitt system.
Väldigt oklar som den är nu.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp