Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lån med låg inkomst via förmedling?

Finns det någon här som har lyckats få ett lån via någon låneförmedling med taxerad inkomst under 100 000 kr?

eller via BN?

Har pratat med BN och de säger att de inte har någon lägsta inkomstkrav, man blir inte automatiskt nekad när man söker utan de tittar på fler saker.

Har inga ff hos uc, 0 kr i underskott (dock underskott av näringsverksamhet), 16 000 kr blanco (som var 20 000 kr fr början), bolån! Inget skuldsaldo och inga betalningsanmärkningar och inget historisk skuldsaldo.

På min uc från mars som Collector tog står det uc score 0,3.

Men den här jädrans inkomsten ställer till det!!

Finns det chans för ett kreditkort hos BN? Vill helst ha ett kreditkort men alt ett lån på ca 20-30 000 kr.

Då jag inte vill dra på mig onödiga ff som ger avslag så vet jag inte om jag först ska söka kreditkort hos BN eller pröva ngt annat. Hur skulle ni ha gjort?

Inga ff men collector tog en i mars?

100000 brutto är ganska nära försörjningsstödsgränsen det..

100000 brutto är ganska nära försörjningsstödsgränsen det..

Förstår inte riktigt vad du menar eller antyder? Finns många småföretagare med Enskild firma som får 0 taxerad inkomst om inte firman gjort vinst föregående år. Man har det antagligen tryggare ekonomiskt om man lever på försörjningsstöd och högre inkomst också men det är inte för trygghetens skull som man aktivt väljer att starta eget. Det går upp och ner.

Eftersom Collector tog en UC som inte syns på dig kan du väl höra med dem om du kan få ett Easycard då de reda har dina aktuella uppgifter

Eftersom Collector tog en UC som inte syns på dig kan du väl höra med dem om du kan få ett Easycard då de reda har dina aktuella uppgifter

Tack för tipset :) ska faktiskt höra med dem men har inga förhoppningar då de har 120 000 kr som lägsta taxerad inkomst i alla fall när det gäller Betalkoll appen så misstänker att samma gäller deras kreditkort.

Läste på denna sida http://www.ikort.se/kreditkort-som-ar-latta-att-fa-alla-enkla-kreditkort-att-fa-har/ att BN:s kreditkort är det lättaste att få så kontakta dem och fråga om deras inkomst krav du har deras kontaktinformation här https://www.banknorwegian.se/Kundservice/Kontaktinformation tänk på att de är urusla på att svara på mejl så du kanske ska ringa
Tack kära du!!! Jag har redan pratat med BN i förra veckan. Så fort inkomsten för 2016 har uppdaterats så ska jag nog söka deras kreditkort så får vi se. Som jag har förstått det när jag läst här så söker man inte på ett specifikt belopp utan man får ett erbjudande. Men om ingen annan här på Forumet blivit beviljad med för låg inkomst så är chanserna i princip lika med 0. Kanske ringer dem igen och frågar om jag ska komplettera manuellt med ett resultatrapport för 2017. Måste bara vänta tills inkomsten uppdaterats.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp