Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lån på 100-150 tusen, vart ska jag vända mig med mina förutsättningar?

Hej,

Jag hade tänkt att ansöka om ett lån på 100-150 tusen.

Jobbar idag på ett bemanningsföretag sedan i Mars och har en månadsinkomst på ca 23 tusen före skatt.

Jag har inga lån eller anmärkningar och bor i 2a hand med 4000 kr i hyra, har endast 1 förfrågan senaste året.
Har inga barn eller andra jag måste försörja.

Problemet är att på min kreditupplysning så hade jag ingen vidare inkomst förra året då jag var arbetslös och levde på sparade pengar, kanske tjänade 30 tusen, men idag tjänar jag ca 280 tusen före skatt per år.

Har läst runt en hel del i forumet, är det Bank Norwegian som gäller, eller vart har jag störst chans att få lån? kan Brixo vara något?

Kan nämna att jag har testat Freedom Finance, där blev jag först beviljad 150 tusen av Santander, men de krävde komplettering av arbetsgivarintyg där jag ordnade så att de på lönekontoret kunde skriva in att jag är tillsvidareanställd fast jag bara har en visstidsanställning som förnyas varje år och jag är helt säker på att jag får jobba kvar.

De godkände arbetsgivarintyget, men de krävde sedan in 3 senaste lönespecifikationer som också såg bra ut, men när jag trodde att allt var klart och jag bara väntade på skuldebrevet så fick jag mail från Freedom Finance att inga banker hade erbjudit mig lån.

Så nu till min fråga, hur gör jag för att få mitt lån så enkelt som möjligt hos någon annan bank?

Och vad ska man skriva att man ska ha pengarna till?, finns det något alternativ som bankerna anser är ett bättre svar än andra? Jag ska använda pengarna för att betala lite skulder på ett gammalt företag jag har.

Tacksam för svar // Robban

När testade du Freedom Finance?

Problemet är den deklarerade inkomsten. Du får nog inga lån från låneförmedlare som FF eller Lendo eftersom processen där är så automatiserad - skulle tro du behöver vända dig till en långivare och förklara läget innan ansökan. Kolla hur några olika ser på din situation. De kan inte prata om specifika fall, utan du måste formulera dig generellt. Annars kan du så klart ringa, tror det kan vara enklare :)

För typ 2 veckor sedan, det var verkligen långdraget, Freedom återkopplade knappt och är inte alls nöjd med hur de hanterade ärendet. Tycker också att det är märkligt att Santander erbjöd mig ett lån och sedan avslog, riktigt oproffsigt gjort. Tack för tipsen:)

Ta ingen ny förfrågan än på några veckor då, nya försämrar nämligen chanserna en hel del.

Ok, så jag ska vänta nån vecka till innan jag prövar igen?

Jag skulle i alla fall vänta en-två månader innan jag sökte igen. De skulder du ska lösa i ditt företag syns allt detta på UC så bör du ange detta i låneansökan att lånet ska användas till detta.

Väntar man med att söka igen för att bankerna inväntar och ser om jag tagit lån från senaste uc?

Ja om de ser att det tagits flera UC på kort tid så vet de inte om du fått beviljat eller inte från andra långivare

Jag sökte via Norwegian efter att ha läst mycket bra om dem, jag fick lånet beviljat och har nu skrivit under skuldebrevet med mobilt bank id. På min sida på Norwegian har jag angivit kontonummer för utbetalning samt laddad upp min senaste lönespecifikation. är lånet klart nu efter jag har signerat skuldebrevet eller finns det något som kan hindra en utbetalning nu? någon med erfarenhet på Norwegian?

Ja om de ser att det tagits flera UC på kort tid så vet de inte om du fått beviljat eller inte från andra långivare

Dessutom tolkas flera UC som att personen har lite dålig syn på krediter, eller i klarspråk: rätt slarvig.. därför har även UC som är 6 månader gammal betydelse trots att man vid det laget vet om det bevijlats eller ej

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp