Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lån på 250000:-

I januari ska jag ta ett lån på 25000:-. Kommer då ha 22 uc förfrågningar, 1 anmärkning pga av utmätningsförsök går dock bort i mars. Fast jobb, tjänade 222000:- 2012 och kommer tjänat runt 270000:- detta året. Har ett lån på
13000:- & ett på ca 40000:-. Antar att jag inte kommer få lånet själv. Så då får pappa va med som medsökande lr borgenär. Han har eget företag, äger 2 fastigheter en privat och en via företaget. Han hämtar ut en lön på ca 25,30 tusen varje månad. Tror ni jag får lån med de förutsättningarna? Och kan man ta lånet på mer än 10 år.

Är chansen större om han står som medsökande?

Chansen är nog störst om han själv tar ett lån och sen ger dig pengarna och du betalar tillbaka till honom, säkert får han låg ränta än om du oxå står på lånet med flera gamla lån, anmärkning å en massa UC. Om han nu får ett så pass stort privatlån utan säkerhet. 25-30 tusen e ingen jättelön direkt. Eget företag är knappast till en fördel heller.
Bästa vore om han kan låna på sin privata fastighet till boränta.

Senast ändrad:
Men jag måste ju kunna ta ett lån med honom?

Lånet måste ju kunna tas på mer än 10år & och då kanske jag hamnar på runt 2500:- i månaden , jag har isf hyran , lånet samt det andra lånet. Det är ett lån till en skuld , inte till att köpa ngt.

Det är 8 ucn det senaste halvåret och sista ucn va i okt. Mitt x drog på mig massa ucn då allt stod på mig. Även lånet jag har, det står jag & hans far på men han betalar det varje månad.

Jovisst kan du det men jag personligen tror att banken ser en massa negativt med din historik även om du har en inkomst. Får din far låna hela beloppet själv är det väl ingen mening att du ytterligare skall belastas? Dessutom kommer ditt kreditbetyg hos UC bli väldigt bra sen när lån och allt är betalt och anm. försvinner och UC förfrågningarna.
Har själv gjort liknande och krypit till korset hos min föräldrar, tyvärr har ju inte alla den möjligheten. Usch vicken skam man kände men vicken lättnad när man kunde andas ut lite sen med en bråkdel i ränta jämfört mot innan...

Som sagt, bara mitt tips, någon annan här kanske har nåt bättre förslag. :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp