Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lån på 250000:-

Okej, ja för han vet ju om det, men kan jag skriva över lånet på mig sen. Nu är jag osäker på det, men han innehar ju guldkort & en väldigt hög checkkredit. Så han måste ju ha skapligt med inkomst. Det värsta är att han inte vet om mina smslån som jag ska försöka få bort. Försöker bara dryga ut så det inte skickas till kf nu & sen dryga ut &
Skriva på lappen från dom. Har även hört att handelsbanken är ganska bra att ha &
Göra med. Jag har handelsbanken & han Swedbank.

Jag vet inte hur det påverkar din far om ni båda står på lånet eller bara han. Så ja menar då kan han lika gärna stå ensam på lånet och du betalar till hans konto där lånet är och räntor å amorteringar sen dras.
Visst kan du ta över lånet på ditt namn/konto sen men ingen mening att stressa med det, blir bara en till UC på dej och krångel då. Summan som skall betalas är ju den samma så låt det stå på honom tillsvidare, sen om du kan är det ju bara sätta in större belopp på hans konto där lånet är och han ber banken göra en extra amortering. :)
Du kanske träffar/träffat en ny kille och ni två kanske skall köpa hus/lägenhet sen och då e d väl skönt att ha ett bra kreditbetyg då detta lån inte syns på dej, men du kanske betalar igen hela lånet när du säljer din nuvarande lägenhet typ... Ok, ja bara sätter mej själv in i situationen nu och tänker hur jag skulle göra men känner ju inte till hela din situation och vill inte bli för privat, haha. ;) Liknar väldigt hur jag har gjort.

Men 250k låter mkt om du bara skall betala av två lån på totalt lite över 50k....du kan ju inte ha smslån på ca 200k?...men börja me å betala bort alla smslån och samtidigt spärra dig hos ALLA smslångivare du känner till. Sen ta bort de dyraste privatlånen du har... Du kanske tänkt ha 150k kvar att spendera/köpa nåt för men du får väl leva med kanske 100K efter alla smslån du inte berättat om som du betalar av i hemlighet. :)

Sorry om jag missförstått nåt...

Haha, nej det är en svit efter mitt x. En skatteskuld gällande husförsäljning. Jag har smslån på ca 20000:- har avbetalningsplaner & tänkte betala bort pengos & snabbfinnans är dom som hotar med kf. De andra är lite mer humana. Sen har jag ett lån på cashbuddy jag tänkte betala bort. Men får ut runt 16,17 varje månad & har hyra på
5500, det andra lånet på
1100 men det betalar xet. Så runt 9000:- i månaden. Har även csn men det är väll inget banken ser att jag har lån där. Hur mkt betalar du på ditt lån?

Så jag kan ju redovisa för banken vart pengarna ska. Annars blir det ju kf för mååånga år framöver.

Mitt lån är lite större än ditt...betalar ca 1400/mån för det nu. Innan betalade jag säkert 7000kr/månan för samma summa hos alla långivare, vilket inte höll i längden...
CSN ska du bara låta va...syns inte i UC och har låg ränta, visst får du pengar över från de lånade 250k efter allt så betala bort CSN oxå istället för att köpa skor för resten. :p

Som jag sa tidigare, kan din far få lånet utan problem själv behöver din inte redovisa nåt alls, du blir inte ens inblandad. Han tar lånet, får pengarna och för över dom till dej och du betalar av alla dina skulder... Sen för du bara över pengar varje månad till hans konto där lånet ligger och räntor/amorteringar dras.
Så gör jag...mkt smidigt.

Tar ni lånet tillsammans är ju din far ändå lika skyldig att betala tillbaka lånet..så vitt jag vet.
Att man tar tillsammans är ju för att öka chanserna att få lånet, men kan din far få lånet själv ändå blir du "renare" än du först tänkte... Och jag personligen tror att dina UC förfrågningar och anmärkning och nuvarande lån bara väcker onödigt tvivel hos banken...men jag e inte säker.

Hur du än gör så har du ju ett stort ansvar att inte sätta din far i skiten sen så han får betala för ditt lån.

Prata me farsan å bolla lite ideér. Keep it simple!

Ja jag får göra det, får se hur mkt skiten landar på. Men hur många år tog du på? Eftersom du bara betalar 1400:-. Blir det så att pappa står för det får han ju tillbaka varje år på skatten och det kan jag bjuda på
:). Nej ingen onödig handlande, all skit ska bort sen ska jag bara va fri från allt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp