Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Låna 150 000 kr, Lite råd tack!!

Hej,

jag fastnade i ett spelmissbruk för ett tag sen vilket nu slutat med att jag sitter på ett lån hos Norwegian bank på 125.000:- med en ränta på typ 12%.

Förutom det har jag sedan tidigare ett privatlån hos min vanliga bank på 97.000:- och ett bolån på typ 700.000:-.

Det jag vill göra i höst är att ta ett nytt lån någonstans på 150.000:- dels för att betala av mitt lån hos norwegian och sen ha pengar över till en resa jag ska göra.

Jag har just nu 4 st UC förfrågningar fram till nästa år. Senaste tagen nu i juni. Senaste årsinkomsten 320.000:-.

Tror ni att jag har god chans att få ett lån i höst på 150.000:- hos någon som har bra ränta? Tips på var?

Det absolut bästa du kan göra beroende på hur belåningsgraden ser ut på ditt hus är ju att utöka bolånet med den summa du behöver för att lösa norwegian plus resa. Har du möjlighet så lägg även in det andra lånet från banken på bostadslånet då det brukar vara fördelaktigare ränta.

Tack för svar.

Jag har tänkt att omvärdera min bostad i oktober och då lägga in det privatlånet jag har hos min vanliga bank i bostadslånet. Jag kan dock inte höja det mer eftersom jag delar det med min sambo, som inte ska behöva stå till svars för mitt spelmissbruk.
Så om det går som det ska så har jag i oktober ett bostadslån på ca 800tusen och ett privatlån hos norwegian på 120tusen... Blir det så väl så kanske jag har tillräckligt bra förutsättningar för att be min vanliga bank ta över norwegians privatlån och samtidigt höja det med 20.000:-... kan dom va så snälla tro.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp