• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Låna 600 tusen på Advisa?

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 366
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Finns säkert någon bank som skulle nappat på att ta över bolånet på 1,3(ICA banken exempelvis). Sen hade du säkerligen kunnat baka in 500 tuss i bolånet redan vid förhandlingen, om den nyligen är värderad till 2,3 med 0,9 i Uc och fast anställning i 12 år. Grattis till 470 papp dock!
Kanske men vågade inte, hade försökte samma i somras på ca 4-5 i score hos 3 st, bara en sa ok men till alldeles för tuffa krav. Sen hade jag direkt behövt ta ett nytt stort blanco för att lösa alla osynliga lån, hade blivit för dyrt och tagit för lång tid och mkt som skulle klaffa. Vågade inte prova igen att prova hos flera storbanker och offra flera förfrågningar istället för bara en. Tackar!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 366
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Står det i svaren som kommer från Advisa vilka som skickar ut skuldebrev och vilka som erbjudet elektronisk signering?

Minns inte om det stod elektroniskt men det står Snabb alt Normalsnabb utbetalning på var och en...ca hälften av mina var Snabb och resten Normalsnabb. Collector hade snabb och tog ca 3 vardagar tills pengarna var på kontot. Gissar dom med Snabb utbetalning och flesta andra oxå har elektronisk signering.
 

ettib

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
22 Juni 2018
Meddelanden
215
Mottagna reaktioner
90
Poäng
257
Intressant fråga nr1, ingen aning men skulle inte förvåna mej om jag fick runt 300k i alla fall när många erbjudnden kommer per automtik och gissar dom inte tar hänsyn till hotet fr en förfrågan gjorde senaste dagarna som kan resulterat i en nytt oreggat lån.

Löser Ferrtum 25k, Klarna 52k, Tryggkredit 40, Nanokredit/Flex ca 25k, Betalkoll 40k, Credway 30k, Credigo 20k, Monetti 13k, Fairlo 9k, Ena mindre Ikanolånet på ca 50k så en kreditförsvinner fr UCn, Slantar 30k, Extra kosing 20k, Kredit365 3,4k, Extralånet 9k, 38an 3,5k, och eh...säkert nån mer, just det Divide på 25k men kommer inte spärra mej där ifall dom erbjuder 250k utan UC.

Återkommer om totala månadskostnaden för lån sen..vill betala in en stor summa till Rememberlånet som hr rött hög ränta men vill ha några kronor kvar oxå över jul..
Det måste kännas helt underbart för dig nu när du kunnat lösa allt det :) Grattis
 

degish

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
297
Mottagna reaktioner
121
Poäng
307
Kanske men vågade inte, hade försökte samma i somras på ca 4-5 i score hos 3 st, bara en sa ok men till alldeles för tuffa krav. Sen hade jag direkt behövt ta ett nytt stort blanco för att lösa alla osynliga lån, hade blivit för dyrt och tagit för lång tid och mkt som skulle klaffa. Vågade inte prova igen att prova hos flera storbanker och offra flera förfrågningar istället för bara en. Tackar!
All right jag fattar. Testa att vänta ett år tills FF är borta på detta blanco och värdera lägenheten i och med detta. Antar att din UC är ganska förfinad då när du rensade upp alla snabbkrediter, så du lär vara i gott förhandlingsläge att baka in blanco i bolånet.
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 366
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
All right jag fattar. Testa att vänta ett år tills FF är borta på detta blanco och värdera lägenheten i och med detta. Antar att din UC är ganska förfinad då när du rensade upp alla snabbkrediter, så du lär vara i gott förhandlingsläge att baka in blanco i bolånet.
Fast snabbkrediterna påverkar ju inte UCn tyvärr. UCn lär bli sämre nu när jag fått ett stort blanco till men nu går jag iaf runt när alla dessa svindyra snabbkrediter är borta. Lägenheten kan komma att säljas snart men kommer inte kunna läsa alla blanco med vinstern tror jag då det är mkt reavinst skatt men gör inget om man har några hundra kvar i blanco. Men det är framtiden...får leva i nuet ett tag nu
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Tourettesguy - Om du sökt låt säga 300-400.000 nu : Tror du att du hade fått det? Om svar ja, vilka räntor?
 

ClasseBoll

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
1 November 2018
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
10
Poäng
52
Hur kass UC kan man låna via advisa om man har en stabil medlåntagare? Ska vara skönt om det gick att samla ihop en massa skit, har inga betalningsanmärkningar men en misskött kredit 2017. Hög inkomst men mängder av FF så typ riskprognos på 38
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Du har 1.000.000 i blancolån och fick ytterligare 325.000 utan krav på att samla något??
12 STYCKEN (!) UC-förfrågningar...
Får man fråga hur många av dessa som är "Nya" ??

Sista frågan kaffe : Dessa aktörer du redan har 1.1 millen hos - Vilka bolag är det hos??

Glad för din skull, får hopp för min egna situation som ska lösas snart.... Kommer ha liknande inkomst som dig och 400.000 Blanco ungefär (plus kanske 5-6 förfrågningar) men jag måste ju dock upp i 1.2-1.3 direkt...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp