Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Låna 90000kr, många uc osv

Tja, jag skulle behöva låna 90k. Är 23 år, har krediter på ca 30k (Som ska lösas, resten ska jag köpa bil för). Har ca 230-250 i inkomst (har grundlön + tillägg så därför kan det variera men aldrig under 19/mån). Förra året tjänade jag totalt ca 70-80, jobbade bara 4 månader sen pluggade jag. Blev fast anställd nu i juli.

Har iaf 12 uc tyvärr, två försvinner nu i juli. Anledningen till dessa är att jag handlat på faktura utan ayt tänka på att det påverkar uc-omdömet neg. Så jag har inte sökt massa lån.

Tror ni tex nordea skulle neka? Jag har en bostadsrätt värd ca 120-140 som jag köpt utan lån som jag skulle kunna lämna som säkerhet, tror ni det skulle hjälpa? Eller måste jag gå till "pappa-banken", vilket jag verkligen inte vill, vill klara mig själv.

pröva lendo.1 uc men flera banker.bättre än söka på många banker och få ff på varje bank.
de flesta kräver minst 6 månaders anställning men kan funka.årsinkomsten kan också vara för låg.men då kan banker med högre ränta gå med på lån.

så pröva lendo.

Jag har varit anställd i sex månader på nuvarande jobbet. Hade provanställning som nu i juli blev fast anställning. Tror du inte att det är enklare att gå till lokala banken? Ska ringa dom imorgon och föreslå att min lgh kan vara säkerhet. Kan jag föreslå det för lendo med?

Har du lägenhet som säkerhet så kan du ju få lån på många ställen med dom villkoren.

Mailade lendo och frågade och de sa att jag var välkommen att söka men de rekommenderade det inte.

Har iaf snackat med pappa och han kunde betala bil sålänge, så kan jag vänta 6 månader (då försvinner 8-9 uc) och då söka lån själv. Däremot skulle jag ändå behöva låna 40 för att få bort krediter, det borde väl banken gå med på om jag kan lämna en lgh värd nästa 100k mer än så i säkerhet? Vill helst inte låna av ngn okänd obskyr bank :p

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp