• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Låna till bil på 60-70K?

Nevadamojave

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
16 Juli 2018
Meddelanden
76
Mottagna reaktioner
12
Poäng
52
Jag är i behov av bil. Tänker mig max 60-70K. Har ingen kontantinsats så behöver låna hela beloppet.
Mina förutsättningar är i dagsläget:
UC: 6.4
Årsinkomst 2023: 25 661 :-

Jag vet att årsinkomsten inte är hög men jag är anställd som timvikarie på ett företag sedan mars detta året med en lön på 26 400. Kan jag visa anställningsavtal för att få lånet att gå igenom?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 338
Mottagna reaktioner
1 129
Poäng
897
Jag är i behov av bil. Tänker mig max 60-70K. Har ingen kontantinsats så behöver låna hela beloppet.
Mina förutsättningar är i dagsläget:
UC: 6.4
Årsinkomst 2023: 25 661 :-

Jag vet att årsinkomsten inte är hög men jag är anställd som timvikarie på ett företag sedan mars detta året med en lön på 26 400. Kan jag visa anställningsavtal för att få lånet att gå igenom?
Inte omöjligt då bilhandlare ofta är schyssta. Eftersom du inte har andra lån och kommer få ett lån med bilen som säkerhet så finns det nog goda chanser. Mejla till företagen där du vill köpa bilen före
 

Nevadamojave

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
16 Juli 2018
Meddelanden
76
Mottagna reaktioner
12
Poäng
52
Inte omöjligt då bilhandlare ofta är schyssta. Eftersom du inte har andra lån och kommer få ett lån med bilen som säkerhet så finns det nog goda chanser. Mejla till företagen där du vill köpa bilen före
Tack så mycket för bra svar! Men bilen som säkerhet, är inte det kontantinsats som gäller då?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 100
Poäng
10 087
Billånen är det kontantinsats till. Annars är det ett vanligt blancolån man ska ha
 

sarkostik

Kunnig medlem
Poäng: 266
Blev medlem
14 Juli 2023
Meddelanden
287
Mottagna reaktioner
94
Poäng
266
Med svagt kreditbetyg blir det nog svårt att få vettigt blancolån då du inte har kontantinsats för att få lån med bilen som säkerhet.
Du kan inte få tag på någon gammal skrothög till bil som är körbar och besiktigad från någon vänlig själ som anhörig eller dylikt?
Går ju att lägga upp att du betalar månadsvis för att få "låna" bilen så sparar du ju en del att slippa ta dyrt blancolån om du inte har kontantinsats.
 

Nevadamojave

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
16 Juli 2018
Meddelanden
76
Mottagna reaktioner
12
Poäng
52
Med svagt kreditbetyg blir det nog svårt att få vettigt blancolån då du inte har kontantinsats för att få lån med bilen som säkerhet.
Du kan inte få tag på någon gammal skrothög till bil som är körbar och besiktigad från någon vänlig själ som anhörig eller dylikt?
Går ju att lägga upp att du betalar månadsvis för att få "låna" bilen så sparar du ju en del att slippa ta dyrt blancolån om du inte har kontantinsats.
Tyvärr har jag inte den möjligheten. Har kollat runt på Blocket efter bilar i 5-15 tusen klassen men oftast måste den tas på trailer.
 

Tomtom72

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
23 April 2023
Meddelanden
470
Mottagna reaktioner
252
Poäng
437
Har du inte kvar den som var värd 30-40 tusen?
 

Nevadamojave

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
16 Juli 2018
Meddelanden
76
Mottagna reaktioner
12
Poäng
52
Har du inte kvar den som var värd 30-40 tusen?
Nej jag sålde den för det hände en stor reparation på den som skulle överstiga bilens pris.
Jag kommer istället söka en bil för 50K ungefär. Räcker det med anställningsavtalet för att få igenom lånet tro? Hur får jag lönespecar 3 månader framåt ifall de kräver det?
Eller är det enklare om jag ansöker om ett lån på Lendo för säg 50K?
 
Senast ändrad:

Pojop

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
629
Mottagna reaktioner
304
Poäng
487
Inte många långivare som kommer godkänna timvikarie.
Dom kommer begära komplettering pga låg taxerad årsinkomst och majoritet av långivare kräver en fast anställning.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp