Långivare med aktiv utlåning

1. Brixo Kontokredit - Lån utan UC, Swish
2. Kredio - Lån utan UC
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Klaralån - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Lånalåna/Sett Finans vad kan hända?

Kunnig medlem
Poäng: 307
Meddelanden
288
Mottagna reaktioner
102
Poäng
307
Lånalåna la ju ner i höstas. På sista fakturan dom skickade ut betalde jag förlängningsavgiften som erbjöds på fakturan. När dom mottagit den fick jag Mail om att det inte längre gick att förlänga så dom såg min inbetalning som en amortering istället. Jag betalde inte in något mer. 23/10 fick jag en påminnelse på återstående summa. Betalade inte då heller. Sen dess har det varit tyst.
Nu till min fråga: vad kan hända? Hur dyrt kan det bli? Vad har jag för skyldigheter i det här läget?

Sök "nedsättning av pengar hos myndighet", då får du reda på hur du ska gå tillväga....

Hur gick det för dig Johan?
Har själv inte hört ett ljud från dessa på länge.. taptum finance / lånalåna

Hur gör man? Hur vet man vad som ska betalas och när?

Hur gick det för dig Johan?
Har själv inte hört ett ljud från dessa på länge.. taptum finance / lånalåna

Hur gör man? Hur vet man vad som ska betalas och när?

Inte ett ljud.

Väldigt märkligt. Länsstyrelsen är det tips jag fått. Där kan man deponera summan. Kommer inte ihåg exakt hur men tror att det finns tidigare i den här tråden.

Inte ett ljud.

Väldigt märkligt. Länsstyrelsen är det tips jag fått. Där kan man deponera summan. Kommer inte ihåg exakt hur men tror att det finns tidigare i den här tråden.

Väldigt märkligt.
Har du betalt in din summa till länstyrelsen? Jag minns inte summa eller något. :/
Vågar man avvakta eller kan det bli farligt?

Väldigt märkligt.
Har du betalt in din summa till länstyrelsen? Jag minns inte summa eller något. :/
Vågar man avvakta eller kan det bli farligt?
Nej jag har inte betalt.

Ja det kan bli ordentligt dyrt om jag förstått allt rätt. Den skyhöga räntan som tickar dag efter dag månad efter månad och snart även år efter år.

Nej jag har inte betalt.

Ja det kan bli ordentligt dyrt om jag förstått allt rätt. Den skyhöga räntan som tickar dag efter dag månad efter månad och snart även år efter år.

Åh.. måste få tag i uppgifter.

Frågan är bara hur man gör de :/

Jag nämnde det tidigare. Sök på: Lagen om nedsättning av pengar hos myndighet.

Där får ni reda på hur ni ska gå tillväga.

Tack, men hur kan man få reda på summa och så?

Du betalar in senaste fakturan du fått. Betalningen ska ske till Länsstyrelsen om jag uppfattat det rätt. Sedan har bolaget du lånat av några veckor på sig att återkomma till Länsstyrelsen.

Hittade ett gammalt Mail från juli där jag fick förslag på avbetalning 3 gånger 1092kr och att jag skulle få hem papper att signera samt börja betala i slutet av augusti 2018.
Fick aldrig papper hem och inget svar på Mail efter det.

Vad tycker ni jag ska göra?

1.Ska jag betala in summan 1092 gånger 3 till taptum finans / sett finance med ärendenummer jag har.

2. Ska jag betala summan 1092 gånger 3 till Länstyrelsen?

3. Vänta lite till?

Senast ändrad:
Hittade ett gammalt Mail från juli där jag fick förslag på avbetalning 3 gånger 1092kr och att jag skulle få hem papper att signera samt börja betala i slutet av augusti 2018.
Fick aldrig papper hem och inget svar på Mail efter det.

Vad tycker ni jag ska göra?

1.Ska jag betala in summan 1092 gånger 3 till taptum finans / sett finance med ärendenummer jag har.

2. Ska jag betala summan 1092 gånger 3 till Länstyrelsen?

3. Vänta lite till?

Jag tycker att du ska ringa till Länsstyrelsen imorgon. Dom vet nog bäst!

Har inte hört något ang lånet hos lånalåna / taptum finans / sett finans än.

Vad innebär konkurs i sånna här fall?

Verkar vara ROSENGRENS ADV.BYRÅ i Göteborg som fått uppdraget att reda ut allt.

Hej, skapade ett konto endast för denna tråd. Har också en obetald faktura hos lånalåna men har nu fått kontakt med en gammal ägare efter många sökningar på google... =) Väntar nu samtal från en person som jobbat på företaget som ska förklara hur man går till väga för att betala en gammal skuld. Återkommer när jag vet mer! Har också pratat med Rosengrens ADV byrå och dom hade inget ärende som rör lånalåna. Är det någon som hört något annat så får ni gärna uppdatera :)

Kan också tillägga att när det är försvårande omständigheter som i det här fallet så har dom ingen rätt att begära ut dröjsmålsränta. Det finns ingen konkursförvaltare, omöjligt att få svar från företaget på mail, telefon, post, inga utskickade fakturor eller information om hur man ska betala, inget är heller skickat till KFM.. Känns bara som att bolaget la ner och struntade i allt..
Jag är ingen jurist men har pratat med flera angående detta och fått samma svar. Går det inte att betala fakturan så ska man inte betala någon ränta. Är ju bra att veta om det skulle bli en tvist att alla som har lån där kan gå ihop.

Kan också tillägga att när det är försvårande omständigheter som i det här fallet så har dom ingen rätt att begära ut dröjsmålsränta. Det finns ingen konkursförvaltare, omöjligt att få svar från företaget på mail, telefon, post, inga utskickade fakturor eller information om hur man ska betala, inget är heller skickat till KFM.. Känns bara som att bolaget la ner och struntade i allt..
Jag är ingen jurist men har pratat med flera angående detta och fått samma svar. Går det inte att betala fakturan så ska man inte betala någon ränta. Är ju bra att veta om det skulle bli en tvist att alla som har lån där kan gå ihop.

tack för info är med skyldig dom 2500 kr sen i mars på detta året. man blir ju rädd om det ska dröja och inget svar hörs. tänker också så dom inte skickar en räckning nästa år på 50.000 kr upp till 100.000 kr

Bra vi får info om att de inte har rätt att krävs dröjsmålsränta!
Tack för det!

Hör gärna av er om ni får tag i någon. Jag försöker jag med men får inget svar alls :/

Hej igen! Jag har fått tag i en person som är ansvarig och fått min faktura på hela beloppet, som ska vara betald i oktober. Lånet blev fryst när bolaget las ner så det var inga extra räntor förutom en inkassoavgift på 180kr men den orkar jag inte tjafsa om, bara skönt att få det här ut världen. Men det är såklart upp till var och en hur ni vill bestrida den :) jag skickar gärna kontaktuppgifter på mail till er som vill ha dom. Mailen verkar vara till ett helt annat företag så jag vet hur sugen hon är på att den ska ligga öppen på ett forum. Hon sa att hon endast jobbar med ärenden som rör lånalåna en dag/veckan så kan dröja lite att få svar. Man kanske ska sadla om nu och bli dektetiv

Varför skickas de inte ut påminnelse då? Vad sa hon när du mailade? Alltså, när det gått så lång tid och varför du som kund ska behöva jaga rätt på dom för att få betala?

tack för info är med skyldig dom 2500 kr sen i mars på detta året. man blir ju rädd om det ska dröja och inget svar hörs. tänker också så dom inte skickar en räckning nästa år på 50.000 kr upp till 100.000 kr

Handräckning?
Eller menar du räkning?

Varför skickas de inte ut påminnelse då? Vad sa hon när du mailade? Alltså, när det gått så lång tid och varför du som kund ska behöva jaga rätt på dom för att få betala?

Hon sa att dom haft problem och att det bara var hon som jobbade med detta en gång i veckan. Antagligen så har dom gjort ett försök att få tag på folk sen bara lagt det på is.. har ingen aning, ärligt talat men jag vet att jag har en skuld där och det rätta för mig är att betala tillbaka. Men som jag skrev, alla gör som dom själva vill men vill ni ha kontaktuppgifter så har jag dom. Inget ärende har ju skickats till KFM heller verkar det som och det kan jag tycka är märkligt, för det hade ju varit en enkel lösning eftersom dom pausat alla lån och inte tjänar på räntor.. men du får gärna maila henne om du vill och fråga. Jag vill bara bli av med skiten

Sorry missat helt att du skrivit här.. jag skickar över den direkt

Jag har betalat alla mina skulder förutom denna. Är det någon som lyckats få tag på dessa? Några kontaktuppgifter?

Jag får inget svar alls från den Mail jag fick av personen ovan. Har skickat flera..
Inte hört något annat och får en tag i dem så.. vet Inte vad man ska tro!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp