• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånelöfte blev ej beviljat bolån - Bluestep / Nordax?

degish

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
297
Mottagna reaktioner
121
Poäng
307
Det positiva svaret jag kan ge dig är att ni ska inte ha bolån än på några år om ni redan har blanco på 750 tuss. Ta dom där 11 laxen och dunka in som amortering i 5 år. Sen får ni se hur det ser ut efter. Ni blir aldrig av med det annars...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Det positiva svaret jag kan ge dig är att ni ska inte ha bolån än på några år om ni redan har blanco på 750 tuss. Ta dom där 11 laxen och dunka in som amortering i 5 år. Sen får ni se hur det ser ut efter. Ni blir aldrig av med det annars...
Det beror på, sänker de sina boendekostnader med köpet så är det ju positivt för möjligheterna att amortera blanco.
 

degish

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
297
Mottagna reaktioner
121
Poäng
307
Det beror på, sänker de sina boendekostnader med köpet så är det ju positivt för möjligheterna att amortera blanco.
Ja, sänker dom sina boendekostnader?
Med bolån från Nordax/bluestep så blir det svårt.
 
Senast ändrad:

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 265
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
Köper du en lya för 3.000.000 och har ränta på säg 7% vilket dessa aktörer allt som oftast har så får du bara i ränta betala 192.500 kronor per år.....
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477
Köper du en lya för 3.000.000 och har ränta på säg 7% vilket dessa aktörer allt som oftast har så får du bara i ränta betala 192.500 kronor per år.....
Det blir ca 16 000 kr per månad!!! Plus avgiften till bostadsrättsföreningen på säg ca 4000 kr/mån.
vi har vårt bolån hos Swedbank och betalar 2600 kr/mån i ränta på ett lån på 1,5 miljoner

Visst man blir glad när Bluestep beviljar och man ser sin chans till att köpa en bostad men det blir saftiga räntor.
 
K

Kjedjan

Gäst
Poäng: 0
Hej,

2.4m kostar den och vi blev beviljade 3.2 med insats 500k med mina förutsättningar (som ej ändrats).

Men nu amortera vi 180k på ett gemensamt lån och lägger lägre kontantinsats istället. Lånet vi söker är då 2.040.000 .

Det låter som att ni alla bränner 10k i månaden eller? Det är vad vi har kvar enligt kalkylen, som innehåller precis alla utgifter med uppåtmarginal på ett par tusen kronor.

Vi får se, ingen har hört av sig än iaf.
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Med risk att jag missförstår dig så tror jag tanken var god att amortera ner blancot såpass. Dock uppdateras inte UC förrän var tredje månad och idag räcker det tyvärr inte med kvitton att man har amorterat, syns det inte på UC så existerar det inte.

vet inte var din kommentar ”ni verkar alla bränna 10k i månaden” kommentar kommer ifrån men tror spontant att det är långt från sant. Alla här handskas vi med olika bekymmer. skitjobbig sits men du fixar det säkert, personliga bankmöten brukar underlätta
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Med risk att jag missförstår dig så tror jag tanken var god att amortera ner blancot såpass. Dock uppdateras inte UC förrän var tredje månad och idag räcker det tyvärr inte med kvitton att man har amorterat, syns det inte på UC så existerar det inte.

vet inte var din kommentar ”ni verkar alla bränna 10k i månaden” kommentar kommer ifrån men tror spontant att det är långt från sant. Alla här handskas vi med olika bekymmer. skitjobbig sits men du fixar det säkert, personliga bankmöten brukar underlätta

Vad på uc uppdateras bara var 3 månad?
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Vad på uc uppdateras bara var 3 månad?
Swedbank berättade för mig (dock ca 2 år sedan) att om man löser en kredit i sin helhet och säger upp den tex, försvinner den inte från UC förrän 3 månader senare. Sant eller ej, låter det vara osagt. Får det inte att gå ihop då Kreddy-appen uppdateras varje månad och är en avkomma till UC. Men som sagt, det kanske har ändrats sedan mitt samtal med Swedbank
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp