Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Lånemarknaden har spårat ur fullständigt

Det er ingen tvivl om at sms-lån har extremt dåliga förutsättningar, men ärligt talat så måste ni ju ta ett personligt ansvar her ochså. Det går inte å kun skylla på lånbolagen när ni bevisst triksar och håller på med lånkaruseller konstant. At dom blir svåra å förhandla med när ni släpper lån till KF er ju inte så märkeligt, eller hur?

Många borde nog ha bättre koll på vem dom lånar till, men ni kan inte skylla allt på bolagen å kräva at det blir förbud bara för at ni inte har hatt koll. Det finns många som tar lån som har full koll på det dom gör.

Du har rätt. Alla parter gör fel. Det är dock inte ok att utnyttja folk i en svag ställning eller med dålig ekonomi. Jag säger detta pga att jag nu befinner mig i en diskussion med en långivare som kan bli början på en skandal hur de utnyttjat min okunnighet i det här fallet. Jag kan inte skriva mer av rädsla att de läser på detta forum.

Det er ingen tvivl om at sms-lån har extremt dåliga förutsättningar, men ärligt talat så måste ni ju ta ett personligt ansvar her ochså. Det går inte å kun skylla på lånbolagen när ni bevisst triksar och håller på med lånkaruseller konstant. At dom blir svåra å förhandla med när ni släpper lån till KF er ju inte så märkeligt, eller hur?

Många borde nog ha bättre koll på vem dom lånar till, men ni kan inte skylla allt på bolagen å kräva at det blir förbud bara för at ni inte har hatt koll. Det finns många som tar lån som har full koll på det dom gör.
Jag håller med om att man har ett personligt ansvar. Men problemet är att man vill så förtvivlat gärna göra rätt för sej, att man till slut lånar för att betala lånen, för man vill absolut inte hamna hos KFM och få betalningsanmärkning. Jag dömer ingen, det finns en massa orsaker till varför ekonomiska problem uppstår, i mitt fall uppstod de för 25 år sedan vid en skilsmässa där jag var ung och naiv. Om jag vetat vad jag vet idag, så hade jag redan då låtit allt hamna hos KFM och då hade jag varit skuldfri för länge sedan, men som sagt var gör man nästan allt för att göra rätt för sej så att det blir ohållbart till slut.

P.S För min del har de blivit lättare att ha att göra med om de förstår att man inget har emot att skulden hamnar hos KFM. Dessutom skäms jag inte ett dugg, jag har betalt dem hur mycket pengar som helst i förlängningsavgifter, ränta mm, detsamma gäller alla extremt lönsamma inkassobolag, jag har betalt många gånger om!

Öppnar man möjligheter för och legaliserar saker som är skadliga kommer alltid en andel av folket falla i den gropen. Det gäller allt från ockerlån till narkotika och aggressiv spelreklam med mera. En stor andel av folket har inte tillräcklig koll, har personliga problem, beroenden, folk är unga och utan erfarenhet osv osv, listan kan göras oändlig för grupper som lätt hamnar i elände.

En stat som bryr sig om sina medborgare tillåter inte vad som helst. Den som tror det är bra om allt vore fritt borde få prova att leva i en sådan verklighet, det skulle vara ett totalt helvete och enorm misär som alla skulle förlora på både i pengar och mänskliga liv i massor.

En stat som bryr sig om sina medborgare tillåter inte vad som helst. Den som tror det är bra om allt vore fritt borde få prova att leva i en sådan verklighet, det skulle vara ett totalt helvete och enorm misär som alla skulle förlora på både i pengar och mänskliga liv i massor.
Det er heller inte så at man kan förbjuda allt som skadar någon få.

Alkohol er lagligt.
Spelande er lagligt.
Bilkörning er lagligt.
Tobak er lagligt.
Socker er lagligt.
etc. etc.

Det finns mycke som er skadligt om man inte har kontroll som er fullt lagligt.

Men när man uppenbart lurar folk är fortfarande inte ok. Har råkat ut för sådant fler gånger.

Men när man uppenbart lurar folk är fortfarande inte ok. Har råkat ut för sådant fler gånger.
Hoppas i så fall at det anmäls. Om man gör det har det ju visats i trådar her på forumet ochså at det ger resultat.

Om ett bolag driver oseriöst bör det ju inte gå utan konsekvenser. Men när det i tråden till exempel klagas på at bolag er svåra å förhandla med när man flera gånger med flit undvikar å betala i tid, vill jag säga att det inte er så märkeligt, och det er då inte bolaget som har lurat någon.

Det er heller inte så at man kan förbjuda allt som skadar någon få.

Alkohol er lagligt.
Spelande er lagligt.
Bilkörning er lagligt.
Tobak er lagligt.
Socker er lagligt.
etc. etc.

Det finns mycke som er skadligt om man inte har kontroll som er fullt lagligt.

Att en sak är lagligt innebär inte att allt ska vara lagligt. Att man gör ett misstag innebär inte att man ska göra 10 medvetna misstag.

Tobak, alkohol och spel skadar väldigt många människor, inte några få. Om det ska förbjudas eller ej är en annan fråga, det innebär fortfarande inte att man bör tillåta vad som helst - Inte heller för att det finns annat som också är dåligt.

Hoppas i så fall at det anmäls. Om man gör det har det ju visats i trådar her på forumet ochså at det ger resultat.

Om ett bolag driver oseriöst bör det ju inte gå utan konsekvenser. Men när det i tråden till exempel klagas på at bolag er svåra å förhandla med när man flera gånger med flit undvikar å betala i tid, vill jag säga att det inte er så märkeligt, och det er då inte bolaget som har lurat någon.

Jo, indirekt med sina vedervärdiga lån som man är fullt medvetna om orsakar detta problem för så många människor. Lura inte dig själv att tro att man inte är medvetna om riskerna och att en viss procent inte kommer betala tillbaka i tid. Det är kallt uträknat och en del av förtjänsten.

Jo, det är märkligt att man aktivt driver och tillåts driva verksamheter som är till stor skada och kostar samhället mycket pengar. Det är märkligt att dom inte vill förhandla, för att få igen pengarna på smidigast möjliga sätt borde vara i deras intresse, dessutom efter vinsten man gjort på förseningen så borde man vara mycket tillmötesgående.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp