Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lånets syfte. Vad ska jag välja?

Låna pengar i syfte att handla på börsen är nog det dummaste du kan göra. Med all respekt och med all välmening men du kommer förmodligen bränna dig. Jag har gjort exakt den resan och sitter idag med skulder upp över öronen. Du gör så klart som du vill men se detta som en varning. Det är alltför många som är naiva och att spekulera på en just nu extremt volatil börs, med lånade pengar är ingen bra kombo.

Jag uppskattar ditt råd men jag har redan bestämt mig.

Jag behöver bara råd om vad jag ska välja när jag ansöker om lån.

Jag uppskattar ditt råd men jag har redan bestämt mig.

Jag behöver bara råd om vad jag ska välja när jag ansöker om lån.

Du får nog själv komma fram till vad du vill skriva för lögn i din ansökan... Tänk dock gärna ett varv till innan du gör något som du kanske får ångra.

Varför skriver du inte det som låter bäst av alternativen bara? Skriv det alternativ som du tror ger dig störst chans att bli beviljad. Menar ansöker du om ett lån på 20 000 exempelvis och anger att du ska använda pengarna till shopping känns det ju sådär. Kanske mer seriöst att exempelvis skriva tandläkare,renovering osv...
Vilka är alternativen du har att välja mellan om jag får fråga?

Vad ska jag välja för "lån syfte" när jag ansöker om Advisa?

Men herregud människa!! Har du sökt via Advisa så har du bara två val: Samla eller ej.
Ska du leka på börsen så är det väl givet att du inte ska söka "Samla" då du riskerar lösenkrav.
För övrigt så är det ingen "tillgång" att spekulera på börsen ... Tips: Tänk om - tänk rätt!

Varför skriver du inte det som låter bäst av alternativen bara? Skriv det alternativ som du tror ger dig störst chans att bli beviljad. Menar ansöker du om ett lån på 20 000 exempelvis och anger att du ska använda pengarna till shopping känns det ju sådär. Kanske mer seriöst att exempelvis skriva tandläkare,renovering osv...
Vilka är alternativen du har att välja mellan om jag får fråga?

Jag vet inte vilket alternativ som sannolikt kommer att beviljas. Jag bifogade ett foto med alla alternativ

Jag vill ta 300 000, 70 för att lösa in och vila för att investera.

Jag har 350k inkomst
2,5% UC

3 ff

Bilagor

• Screenshot (248).png
    Screenshot (248).png
    241.8 KB · Visningar: 227
Men herregud människa!! Har du sökt via Advisa så har du bara två val: Samla eller ej.
Ska du leka på börsen så är det väl givet att du inte ska söka "Samla" då du riskerar lösenkrav.
För övrigt så är det ingen "tillgång" att spekulera på börsen ... Tips: Tänk om - tänk rätt!

Det finns mer än två val.

Bilagor

• Screenshot (248).png
    Screenshot (248).png
    241.8 KB · Visningar: 176
Herregud vad arga människor de finns, Du har du ingen bil så tar du till fordon som alternativ, har du lägenhet så använd renovering som alternativ.
Ta inga av de andra. :) gör detta så kommer lånet bli beviljat. Sen om du redan bestämt dig vad du ska göra med pengarna är helt upp till dig, dina pengar o dina skulder.
Men om du vill ha råd så försöker hen bara hjälpa dig den rätta vägen eftersom personen har upplevt förluster du mer än bara förmodligen kan ana.
Jag skulle rekommendera dig ifall du ska köpa något på börsen, bör du vara riktigt kunnig, för det är ingen lek, min vän som också sitter på börsen, har det som liv, och det är inget liv ja kan rekommendera.
Du glömmer bort den fina världen som givit till oss och dagsljuset.

Herregud vad arga människor de finns, Du har du ingen bil så tar du till fordon som alternativ, har du lägenhet så använd renovering som alternativ.
Ta inga av de andra. :) gör detta så kommer lånet bli beviljat. Sen om du redan bestämt dig vad du ska göra med pengarna är helt upp till dig, dina pengar o dina skulder.
Men om du vill ha råd så försöker hen bara hjälpa dig den rätta vägen eftersom personen har upplevt förluster du mer än bara förmodligen kan ana.
Jag skulle rekommendera dig ifall du ska köpa något på börsen, bör du vara riktigt kunnig, för det är ingen lek, min vän som också sitter på börsen, har det som liv, och det är inget liv ja kan rekommendera.
Du glömmer bort den fina världen som givit till oss och dagsljuset.

Tack för civiliserat och informativt svar.

Tack också för vänliga råd. Jag är mycket medveten om risken för att investera. Jag går inte in blindt, jag vet vad jag gör. Även om jag tappar alla pengar, har jag fortfarande råd med detta lån.

Ta alternativet renovering, låter ändå seriöst och någonting som ju väldigt många människor gör. Kör hårt!

Att man ska ange val känns onödigt, känns mest som att finansinstituten är påtvingade att fråga vad man ska ha pengarna till. säkert många som inte anger den riktiga orsaken till varför man vill låna. Jag menar vem skulle skriva hälsa och skönhet? Läpp- eller bröstförstoring... eller shopping?
Jag tror att hela svenska folket renoverar ihjäl sina bostäder ;)
Men de val som känns "bäst" är väl renovering eller investering/buffert. Det är aldrig fel att investera i en buffert, har man företag är investering en rimlig orsak.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp