Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Lånforum - Fond.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Som jag, som ger bort alla barnkläder och "urvuxna" leksaker. Men det är knappt säljbart där jag bor ändå och vinst går bort i och med att jag bor långt ute i vildmarken ;) drivmedel är ju dyrt! Då är det ju bra att det hamnar hos någon annan fattig barnfamilj! Men det är helt underbart att se hur mjuka och snälla och omtänksamma ni är! Och du inspirerar mig Lilaros, jag tänker ofta på dig och ditt företagande! Terry är också en inspirationskälla, och Syrran och Myra, och ..ja alla!
Och du är en ödmjuk, vänlig, empatisk och sympatisk person :)

Jag är gärna med och Swishar eller för över en slant till ett konto om någon behöver akut hjälp. Det gör så ont i hjärtat på mig när någon redan är black mitt i månaden! 😳

Jag är gärna med och Swishar eller för över en slant till ett konto om någon behöver akut hjälp. Det gör så ont i hjärtat på mig när någon redan är black mitt i månaden! 😳

Det beror väl på vad dom gjort med pengarna också spelat,köpt droger etc..
Då tycker jag man får leva på sågspån också ..som jag gör just nu !

Alltså jag kan absolut vara med om det rör sig om några 10😱r eller nån 50-lapp till bröd och mjölk typ. Har kanske inte alltid råd men ger gärna när jag har råd. <3

Mitt hjärta blir alldeles varmt av att läsa igenom denna tråd.
Har haft mycket på sistone och inte varit så aktiv här, men att komma tillbaka och läsa denna underbara tråd gör mig tårögd. Vilka medmänniskor och vilken gemenskap det är här inne! Underbara ni!! Självklart ställer jag också upp i den mån jag kan, en annan gång kan det vara en själv som behöver hjälpen.
Kärlek till er!

Trodde inte jag skulle behöva fråga..
Men är det någon som skulle kunna ”låna”
Har seb

Senast ändrad:
Men är det någon som skulle kunna”låna”❤️
Behöver till medicin kan bet tillbaks på fredag
Har seb
Jag kan ”låna” ut till dig. Skicka DM om summa och om du vill att jag swishar eller om jag ska överföra ❤️

Men är det någon som skulle kunna ”låna”
Har seb

Har också SEB och kan hjälpa dig till på fredag om skribenten ovan inte kan lösa det.

Jag har också bara 800 men någon annan kanske behöver det bättre. Jag brukar lösa det på det berömda håret.

Snyggt Lånforum!

Ni borde ha tävlingar här av något slag också där man kan vinna en matkasse i ett halvår typ.
Borde vara fördelaktigt för er trafik till forumet :)

Jag är fan tyvärr också inne på att fråga här. Inte en krona denna månaden med småbarn. Totalt uppgick räkningarna till 20000, vilket delvis var stressiga delgivningar. Fan kämpat febrilt nu i månader och ser snart ljuset. Jag kan lösa återbetalning på Måndag först. Har Swedbank. Någon?

Jag är fan tyvärr också inne på att fråga här. Inte en krona denna månaden med småbarn. Totalt uppgick räkningarna till 20000, vilket delvis var stressiga delgivningar. Fan kämpat febrilt nu i månader och ser snart ljuset. Jag kan lösa återbetalning på Måndag först. Har Swedbank. Någon?

Swish? Hur mkt behöver du till måndag?

@Gåtan

Jävla hjälte!!!!

En sak ska ni veta, det finns ett kinesiskt talesätt. Jag kan det inte ordagrant så jag återberättar det som jag kommer ihåg det. Jag tror poängen framgår.
"Om du har din hand stängd, alltså knuten. Du är snål eller egoistisk - då kan du heller aldrig få något i din hand. Tur,lycka,pengar. Vad vet jag. Om du däremot har din hand öppen och är givmild - då kan du också få någonting i den".

Det var inte alls så här exakt men åt det hållet. Alla ni som hjälper varandra här på forumet, fast ni själva är utsatta är riktiga hjältar! I synnerhet med tanke på att ni inte känner varandra.

Jag håller med fullständigt. Just det där att vi inte känner varandra också. Men ändå lite grann. För vi läser, och svarar och känner igen oss. Grymt helt enkelt!

@Gåtan

Jävla hjälte!!!!

En sak ska ni veta, det finns ett kinesiskt talesätt. Jag kan det inte ordagrant så jag återberättar det som jag kommer ihåg det. Jag tror poängen framgår.
"Om du har din hand stängd, alltså knuten. Du är snål eller egoistisk - då kan du heller aldrig få något i din hand. Tur,lycka,pengar. Vad vet jag. Om du däremot har din hand öppen och är givmild - då kan du också få någonting i den".

Det var inte alls så här exakt men åt det hållet. Alla ni som hjälper varandra här på forumet, fast ni själva är utsatta är riktiga hjältar! I synnerhet med tanke på att ni inte känner varandra.

Har man suttit eller sitter i skiten förstår man nog känslan av hunger. Jag känner större samhörighet med er än många jag trodde var mina vänner.

Ni som sett filmen Oldboy kanske kommer ihåg citatet : Skratta, och hela världen skrattar med dig. Gråt, och du får gråta ensam.

Så är det!

Fint skrivet Trias min vän.

Eller den klassiska "Jag har alltid skänkt. Inte för att jag har utan för att jag vet hur det känns att inte ha"

Jag har läst här i några år men utan konto, fått mycket hjälp å tips.kämpar å kämpar , finns de nån vänlig själ med seb eller swish som kan tänka sig hjälpa mig till på måndag. Hade verkligen underlättat.

Jag tycker det här är ett fantastiskt bra initiativ som sagt, jag sitter ju själv otroligt djupt skuldsatt med skulder som närmar sig nästan 2 miljoner kr. Jag har en reflektion bara, det är väl inte bra att vi lånar ut pengar till varandra, lösning på våra problem är inte att låna mer pengar utan att bli av med skulderna och utgifterna som gör att vi blöder pengar. Fonden borde väl finnas där eller vill man och har råd att hjälpa så borde det vara en "donation" snarare en skuld annars ser jag inte hur det kommer hjälpa.

En annan fråga är hur man vet att det inte går till spel också. Antingen får man lita på personen i fråga eller så kanske man får betala en faktura istället för att swisha/banköverföring.

Jag tycker det här är ett fantastiskt bra initiativ som sagt, jag sitter ju själv otroligt djupt skuldsatt med skulder som närmar sig nästan 2 miljoner kr. Jag har en reflektion bara, det är väl inte bra att vi lånar ut pengar till varandra, lösning på våra problem är inte att låna mer pengar utan att bli av med skulderna och utgifterna som gör att vi blöder pengar. Fonden borde väl finnas där eller vill man och har råd att hjälpa så borde det vara en "donation" snarare en skuld annars ser jag inte hur det kommer hjälpa.

En annan fråga är hur man vet att det inte går till spel också. Antingen får man lita på personen i fråga eller så kanske man får betala en faktura istället för att swisha/banköverföring.

Det är det man inte vet, jag tror människor som lånat ut är försiktiga.
Jag ligger t.ex. 35 000 back den här månaden och kommer få 5000 i inkassoavgifter och har inte mycket över till mat men jag säljer på tradera istället för att fråga här för att jag har en spelhistorik och inte vill att folk ska misstro mig och ge en slant och undra om det var rätt. Man får
Väl låna ut till såna man vet är bortom spel for good.

Vill inte vara negativ,Terrys tanke med denna tråd var väl mindre donationer vid kris situationer. Nu verkar ju folk be om hjälp redan nu(Dom flesta har ju fått lön) och att dom ska betala tillbaka si och så.
Känner att det blir fel,handlar ju inte om att låna pengar.:(:(

Vill inte vara negativ,Terrys tanke med denna tråd var väl mindre donationer vid kris situationer. Nu verkar ju folk be om hjälp redan nu(Dom flesta har ju fått lön) och att dom ska betala tillbaka si och så.
Känner att det blir fel,handlar ju inte om att låna pengar.:(:(
Jag tycker väl man iofs får göra som man vill. Om man varit medlem ett tag här känner ju folk till ens situation. Jag kommer iaf hjälpa andra framöver om det behövs. Så jag har inga problem med detta. I värsta fall får man väl kanske uppvisa att man satt in spelpaus osv. Låt nu folk göra som dom vill.

Jag tycker väl man iofs får göra som man vill. Om man varit medlem ett tag här känner ju folk till ens situation. Jag kommer iaf hjälpa andra framöver om det behövs. Så jag har inga problem med detta. I värsta fall får man väl kanske uppvisa att man satt in spelpaus osv. Låt nu folk göra som dom vill.
Tolka mig rätt,handlar om frivilliga donationer.Alltså inget man behöver känna sig skyldig att betala tillbaka..
Helt frivilligt att hjälpa någon i kris.
Har inte nämd spelpaus.
Man får absolut hjälpa hur många man vill.
Men det är fortfarande donationer som gäller .Om jag skulle hjälpa någon,så räknar jag inte med ,att man ska också betala tillbaka till mig.
Så absolut så får FOLK göra som man vill.

Senast ändrad:
Tolka mig rätt,handlar om frivilliga donationer.Alltså inget man behöver känna sig skyldig att betala tillbaka..
Helt frivilligt att hjälpa någon i kris.
Har inte nämd spelpaus.
Man får absolut hjälpa hur många man vill.
Men det är fortfarande donationer som gäller .Om jag skulle hjälpa någon,så räknar jag inte med ,att man ska också betala tillbaka till mig.
Så absolut så får FOLK göra som man vill.

Yes jag håller med, inga lån. Kommer inget positivt från det för folk som är redan djupt i skuldträsket. Donationer är ju jättebra och fint för folk som är utsatta och det behöver inte bara vara vi som donerar kan ju exempelvis vara utomstående som har det bra ställt men att pengarna går till oss lånforum-medlemmar som är i kris.

Oj det var inte min mening att mitt lilla lån till en forummedlem skulle ställa till sånt rabalder. Ibland kommer pengar in i ojämn takt, och då kan även en mindre summa vara
till stor hjälp ett par dagar... Framför allt när det är räntefritt,utan avgifter och förfrågningar från kreditinstitut etc...

Oj det var inte min mening att mitt lilla lån till en forummedlem skulle ställa till sånt rabalder. Ibland kommer pengar in i ojämn takt, och då kan även en mindre summa vara
till stor hjälp ett par dagar... Framför allt när det är räntefritt,utan avgifter och förfrågningar från kreditinstitut etc...
Jag skiter i vad andra säger faktiskt. Tummen upp för dig. Det är nog ingen som tycker det är dåligt liksom.

Ja desamma, visste inte heller att det jag skrev skulle skapa rabalder.
Det enda jag menade var att när man får eller fått hjälp,så ska man inte behöva betala tillbaka.
Man får väl hjälpa någon annan istället när man kan.
Thats all.

Senast ändrad:
Guidelines klara. Kommentera gärna.

Postar en klistrad tråd på måndag är tanken.

Rubrik: Hjälp en medlem - Få hjälp av andra medlemmar

Ibland kan det köra ihop sig ekonomiskt och det är lång tid till nästa lön. För dessa tillfällen har vi skapat denna tråd. Hjälp andra medlemmar månaden ut som har det tufft ekonomiskt, eller fråga om hjälp om du behöver pengar innan nästa lön för det viktigaste.

För dig som behöver ekonomisk hjälp
  • Du behöver vara medlem på forumet och ha gjort minst 5 inlägg
  • Förklara din situation och vad du behöver pengarna till kortfattat
  • Sändaren bestämmer summa men berätta gärna hur mycket du behöver, tänk på att det inte ska handla om några större belopp
  • Antingen kan du skriva i denna tråd och fråga om hjälp
  • Eller så kan du skicka PM till de som öppet skrivit att de kan hjälpa till
  • Bankkonto är bäst, i de flesta fall anonymt för båda
  • Swish går också, men är inte anonymt
  • Ett tack räcker långt när du väl fått hjälp
För dig som tänker skänka
  • Du skänker pengar, inget lån alltså
  • Skänk max 500 kr
  • Läs igenom varför personen behöver pengar och vad de ska användas till, verkar det rimligt?
  • Kontrollera så att medlemmen har minst 5 inlägg
  • Du kan även posta ett inlägg direkt om att du vill hjälpa någon (vi plockar bort dessa efter en viss tidsrymd)
  • Skicka till bankkonto är bäst, i de flesta fall anonymt för båda
  • Swish går också, men är inte anonymt

Guidelines klara. Kommentera gärna.

Postar en klistrad tråd på måndag är tanken.

Bra! Men tycker nog att fem inlägg är lite lite. Kan man ju skriva på fem minuter. Kanske vore ”du måste varit medlem si och så länge” bättre?

Annars kan ju folk skapa konton och spamma sönder någon gammal tråd?

Grym idé. Har mååånga gånger varit i situationer där 100 kr skulle gjort skillnad och räddat mig från hunger eller kanske framförallt ''pinsamma'' situationer. Att då kunna få hjälpen här hos ''likasinnade'' istället för att behöva nödljuga eller nödlåna av mamma måste vara toppen.

Tycker ej det behöver problematiseras så himla mycket. Känner någon sig blåst på någon hundralapp lär den personen överleva - och lyckas någon ''lura till sig'' en tvåhundring lär den inte lyckas igen.

Grym idé. Har mååånga gånger varit i situationer där 100 kr skulle gjort skillnad och räddat mig från hunger eller kanske framförallt ''pinsamma'' situationer. Att då kunna få hjälpen här hos ''likasinnade'' istället för att behöva nödljuga eller nödlåna av mamma måste vara toppen.

Tycker ej det behöver problematiseras så himla mycket. Känner någon sig blåst på någon hundralapp lär den personen överleva - och lyckas någon ''lura till sig'' en tvåhundring lär den inte lyckas igen.

Helt rätt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp