- Status
- Ej öppen för ytterligare svar.
- Meddelanden
- 41
- Mottagna reaktioner
- 40
- Poäng
- 137
Hejsan, hade behövt 100kr till ett pkt blöjor .
Har lagt ut saker men ej fått sålt,får in pengar själv måndag efter kl 16.Då får ni tillbaka det. Snälla döm inte direkt! Och om ni kan.
Hej, jag kan hjälpa dig. Skriva i pm
- Meddelanden
- 272
- Mottagna reaktioner
- 108
- Poäng
- 307
Hej, bra tänkt detta.
Har följt detta forum i några år ,är inte så aktiv men blev medlem 2017.
Ska då jag kan försöka hjälpa till. Men spårar det ut med att det kommer massa ”nya” medlemmar som söker ”lån” så ringer det en stor varning klocka.
Bra kämpat alla här inne. Väntar själv svar från skuldsanering och återkommer om det.
Har följt detta forum i några år ,är inte så aktiv men blev medlem 2017.
Ska då jag kan försöka hjälpa till. Men spårar det ut med att det kommer massa ”nya” medlemmar som söker ”lån” så ringer det en stor varning klocka.
Bra kämpat alla här inne. Väntar själv svar från skuldsanering och återkommer om det.
- Meddelanden
- 2 125
- Mottagna reaktioner
- 2 385
- Poäng
- 1 497
https://www.lånforum.se/threads/hjälp-en-medlem-få-hjälp-av-andra-medlemmar.12652/
Då var vi igång. La nivån på 5 inlägg, får utvärdera senare hur det gått. Vi får hålla koll så ingen postar 5 snabba inlägg bara för att, det är rätt lätt att se. Tror även förklaringen vad som hänt och vad man ska ha pengarna till är viktig att hålla koll på, relativt svårt att skriva en fake sådan.
Då var vi igång. La nivån på 5 inlägg, får utvärdera senare hur det gått. Vi får hålla koll så ingen postar 5 snabba inlägg bara för att, det är rätt lätt att se. Tror även förklaringen vad som hänt och vad man ska ha pengarna till är viktig att hålla koll på, relativt svårt att skriva en fake sådan.
- Meddelanden
- 272
- Mottagna reaktioner
- 108
- Poäng
- 307
Testar här med.
Hej,
Jag hade tänkt vara en som kanske skulle kunna hjälpa till i detta men nu då jag ej ha råd med min medicin så lär man försöka se om finns någon vänlig person här inne som har 200-300kr över till 23/12 då ”lönen” dimper ner. Så kan betala tillbaka då.
Lite kort kort om mig , har haft löneutmätning sedan några år tillbaka och väntar nu på en ev skuldsanering. Skadade mig illa för flera år sedan och har genomgått några operationer. Medicinen jag käkar är inte speciellt billig och är väl den och mat som är prio ett för mig just nu.
Har Swedbank och swish
Hälsningar /Palace
Hej,
Jag hade tänkt vara en som kanske skulle kunna hjälpa till i detta men nu då jag ej ha råd med min medicin så lär man försöka se om finns någon vänlig person här inne som har 200-300kr över till 23/12 då ”lönen” dimper ner. Så kan betala tillbaka då.
Lite kort kort om mig , har haft löneutmätning sedan några år tillbaka och väntar nu på en ev skuldsanering. Skadade mig illa för flera år sedan och har genomgått några operationer. Medicinen jag käkar är inte speciellt billig och är väl den och mat som är prio ett för mig just nu.
Har Swedbank och swish
Hälsningar /Palace
- Meddelanden
- 236
- Mottagna reaktioner
- 53
- Poäng
- 167
Testar här med.
Hej,
Har Swedbank och swish
Hälsningar /Palace
Tänk på att uppge till fogden att du betalar medicin så skjuter dem till extra pengar till dig.
- Meddelanden
- 378
- Mottagna reaktioner
- 228
- Poäng
- 407
Tänk på att uppge till fogden att du betalar medicin så skjuter dem till extra pengar till dig.
Ja de betalar väl (eller låter dig behålla menar jag
) upp till högkostnadsskyddet?- Blev medlem
- 27 maj 2013
- Meddelanden
- 26
- Mottagna reaktioner
- 49
- Poäng
- 132
Jag kan avvara några hundringar! fick tillbaka sist jag ”lånade ut” på denna sidan så jag har dom ”tillgodo” på mitt kontoTestar här med.
Hej,
Har Swedbank och swish
Hälsningar /Palace
Skicka pm om du vill ha swish eller banköverföring
- Meddelanden
- 272
- Mottagna reaktioner
- 108
- Poäng
- 307
Ja precis, tack lär kolla upp det. Har tagit upp för läkarbesök.
- Meddelanden
- 317
- Mottagna reaktioner
- 115
- Poäng
- 307
Fan, jag har redan ”fått ett lån” på denna sida. Men alltså jag sitter i skiten tills slutet på december och tills januari lönen kommer. Har 4 kronor på kontot, och maten börjar sina som bara den. Jag jobbar 64 timmar i veckan nu. Och hela helgen som kommer 9-21 båda dagarna. Jag är så trött på att leva från dag till dag nu, jag försöker bara överleva tills den 23:e nu. Finns det någon människa som kan ”låna” mig någon hundralapp bara till mat så vore det fint. Jag mailade också kronofogden igår och skrev i princip att min hyra är högre än vad jag angett (vilket den är) så jag hoppas att det ska ge mer pengar nu till hyran också. Så jag slipper ta extrapass hela tiden på resturangen.
- Meddelanden
- 272
- Mottagna reaktioner
- 108
- Poäng
- 307
Jag kan avvara några hundringar! fick tillbaka sist jag ”lånade ut” på denna sidan så jag har dom ”tillgodo” på mitt konto
Snällt
har skickat PM- Blev medlem
- 31 augusti 2012
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Hej
Jag har 124kr kvar på kontot denna månaden men allt är betalt o kylen fylld.
Nån som är i behov av 100kr så lånar jag mer än gärna ut dom.❤️
Stort!
- Meddelanden
- 2 311
- Mottagna reaktioner
- 1 850
- Poäng
- 1 247
Fast man får ju inte låna ut. Det var donationer som det här gällde.
- Meddelanden
- 482
- Mottagna reaktioner
- 310
- Poäng
- 477
Trodde aldrig jag skulle komma till en sådan punkt i livet men det viktiga är att man kämpar och gör det bästa av situationen.
jag är relativ ny på forumet och förstår om förtroendet är svagt. Jag skäms ända in i min själ att skriva och fråga detta, men finns det någon snäll själ som vill hjälp & kan hjälpa till med 2-300 spänn. Jag är mer än gärna öppen att hjälpa till och ge tillbaka när min ekonomi blir bättre..
tack på förhand
Mvh
Den dyra Pressbyrån
jag är relativ ny på forumet och förstår om förtroendet är svagt. Jag skäms ända in i min själ att skriva och fråga detta, men finns det någon snäll själ som vill hjälp & kan hjälpa till med 2-300 spänn. Jag är mer än gärna öppen att hjälpa till och ge tillbaka när min ekonomi blir bättre..
tack på förhand
Mvh
Den dyra Pressbyrån
- Meddelanden
- 26
- Mottagna reaktioner
- 49
- Poäng
- 132
Jag gillar ju att hjälpa om jag kan. Jag har tak över huvudet och mat i kyl och frys och jag behöver inte mer än så....Trodde aldrig jag skulle komma till en sådan punkt i livet men det viktiga är att man kämpar och gör det bästa av situationen.
tack på förhand
Mvh
Den dyra Pressbyrån
Nån gång kan det vara jag som behöver hjälp och jag tror stenhårt på karma!
- Meddelanden
- 482
- Mottagna reaktioner
- 310
- Poäng
- 477
Du är en ängel, det är tack vare dig och folket med ett bra hjärta som gör det lättare att ta dagarna. Jag blir så rörd av att alla är så empatiska av sig här och sträcker ut en hjälpande hand även om man själv har det svårt ❤️ All kärlek till erJag gillar ju att hjälpa om jag kan. Jag har tak över huvudet och mat i kyl och frys och jag behöver inte mer än så....
Nån gång kan det vara jag som behöver hjälp och jag tror stenhårt på karma!
- Meddelanden
- 981
- Mottagna reaktioner
- 405
- Poäng
- 497
Så fint
av alla här!!! Önskar jag kunde hjälpa också, men just nu är jag inte bara skuldsatt utan även också "bank" till dotter och systerdotter som har det svårt ekonomiskt (inte pga skulder utan pga annat).
av alla här!!! Önskar jag kunde hjälpa också, men just nu är jag inte bara skuldsatt utan även också "bank" till dotter och systerdotter som har det svårt ekonomiskt (inte pga skulder utan pga annat).- Blev medlem
- 9 december 2019
- Meddelanden
- 3
- Mottagna reaktioner
- 3
- Poäng
- 7
Fantastisk tråd och det är otroligt att vissa människor har empati att hjälpa till. Själv har man haft spelproblematik sedan 5 år tillbaka men är spelfri sedan 1 han 2019. Dock sliter man med skulder och får alltid räkna sina sista slantar varje månad när det inte räcker till. Nu nyligen separerad med en liten bebis på 7 månader som man får träffa ibland. Nu har man en hyra ensam och ekvationen med att få pengarna att räcka till just nu. Har sökt extrajobb men inte fått något svar ännu. Denna julen blir väldig tuff, dessutom med endast 23 kr kvar på kontot och långt till lön. Har ni några tips på extra jobb så tas det emot med värme( bor i Gbg), även en liten slant så man får ihop resten av månaden uppskattas. Vill bara vara en bra pappa i tuffa tider.
- Meddelanden
- 2 125
- Mottagna reaktioner
- 2 385
- Poäng
- 1 497
Vi har ju även... https://www.lånforum.se/threads/hjälp-en-medlem-få-hjälp-av-andra-medlemmar.12652/
Var det för många guidelines eller?
Var det för många guidelines eller?
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Till min stora besvikelse har det inte fungerat så smidigt som jag trodde, ett par skribenter har lånar och lovat återbetala en viss tid utan att ha gjort det.
Vilka det är spelar ingen roll och det är inte enkom jag som har lånat ut.
Tyvärr fanns denna risken när jag öppnade tråden vilket jag var medveten om men förslagsvis hade jag rekommenderat folk att kika i den här tråden och skriva vem dom "ger/lånar" ut till.
Jag var väl medveten om folks utsatthet och ekonomiska trångmål men samtidigt så tänkte jag om det är på ett ställe folk skulle försöka göra rätt för sig var det här...
Tyvärr fanns denna risken när jag öppnade tråden vilket jag var medveten om men förslagsvis hade jag rekommenderat folk att kika i den här tråden och skriva vem dom "ger/lånar" ut till.
Jag var väl medveten om folks utsatthet och ekonomiska trångmål men samtidigt så tänkte jag om det är på ett ställe folk skulle försöka göra rätt för sig var det här...
- Meddelanden
- 10 155
- Mottagna reaktioner
- 6 683
- Poäng
- 4 477
På något vis så får man ha det i åtanke när det gäller pengar.Till min stora besvikelse har det inte fungerat så smidigt som jag trodde, ett par skribenter har lånar och lovat återbetala en viss tid utan att ha gjort det.
- Meddelanden
- 4 414
- Mottagna reaktioner
- 2 231
- Poäng
- 1 517
Ja tyvärrPå något vis så får man ha det i åtanke när det gäller pengar.
och det skulle väl inte vara lån heller. Men lovar man att betala tillbaka så håller man det kan man tycka- Blev medlem
- 31 augusti 2012
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Det finns ett talesätt ifrån ett okänt land (kan vara Ryssland) "Låna aldrig ut mer pengar än du har råd med aldrig få tillbaka".
Den inställningen hade jag åtminstone, hade jag inte kunnat undvara det hade jag inte lånat ut men jag tycker det är lite tråkigt att inte göra rätt för sig gentemot individer som har det kämpigt själva. Det finns vissa här som var supersnabba. (Hon kan skriva själv om hon vill outa sig). Men jag personligen hade aldrig haft mage att inte göra rätt för mig.
Hade jag haft det mer gott ställd hade jag hjälpt er alla om det så innebar att jag inte kan köpa ett klädesplagg eller hitta på något. Jag tycker om er allihopa här jättemycket fast jag inte känner. En individ här hjälte mig gentemot ett spelboalg. En helt fantastisk norrläning, maken till en härlig kille har jag sällan skådat. Kimsan är gudinna! En annan skribent lånade ut 500 till mig för en timme sedan. Det är sjukt hur folk på Sveriges mest utsatta forum är dom mest fantastiska.
När jag har löst mina bekymmer ska jag göra en stor fest och bjuda er allihopa

Den inställningen hade jag åtminstone, hade jag inte kunnat undvara det hade jag inte lånat ut men jag tycker det är lite tråkigt att inte göra rätt för sig gentemot individer som har det kämpigt själva. Det finns vissa här som var supersnabba. (Hon kan skriva själv om hon vill outa sig). Men jag personligen hade aldrig haft mage att inte göra rätt för mig.
Hade jag haft det mer gott ställd hade jag hjälpt er alla om det så innebar att jag inte kan köpa ett klädesplagg eller hitta på något. Jag tycker om er allihopa här jättemycket fast jag inte känner. En individ här hjälte mig gentemot ett spelboalg. En helt fantastisk norrläning, maken till en härlig kille har jag sällan skådat. Kimsan är gudinna! En annan skribent lånade ut 500 till mig för en timme sedan. Det är sjukt hur folk på Sveriges mest utsatta forum är dom mest fantastiska.
När jag har löst mina bekymmer ska jag göra en stor fest och bjuda er allihopa

- Meddelanden
- 26
- Mottagna reaktioner
- 49
- Poäng
- 132
Jag har ”lånat” ut till flertalet här, och har faktiskt fått tillbaka av en och annan! Dock så säger jag till dom som jag har gett till att man inte behöver betala tillbaka om man inte kan, vill inte att nån hamnar i en ännu värre ond cirkel än vad man redan är i...och att om man har möjlighet att spara dom till nästa som behöver hjälp, typ pay it forward! Men av dom som har velat och lovat att betala tillbaka har jag faktiskt fått av så det är tråkigt @Terry_ att du som är så himla snäll och vill alla väl blir ” blåst” ❤️
Tjoa om du behöver en swish, har ett par hundringar att avvara till dig om det krisar
Tjoa om du behöver en swish, har ett par hundringar att avvara till dig om det krisar
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Det har ju skrivits i forumet med jämna mellanrum att lån mellan medlemmar inte är tillåtet enligt forumets regler och det står även i guidelines specifikt att vill man hjälpa en annan medlem med pengar så är det donation som gäller och inte lån.
- Meddelanden
- 330
- Mottagna reaktioner
- 38
- Poäng
- 157
Otroligt tråkigt och dåligt! När någon ställer upp och hjälper :-/Till min stora besvikelse har det inte fungerat så smidigt som jag trodde, ett par skribenter har lånar och lovat återbetala en viss tid utan att ha gjort det.
- Meddelanden
- 10 155
- Mottagna reaktioner
- 6 683
- Poäng
- 4 477
Jag tänker ändå att man ska erbjuda sig att betala tillbaka och inte bara skita i det och låtsas som att det regnar. Det är en stor skillnad tycker jag.Jag har ”lånat” ut till flertalet här, och har faktiskt fått tillbaka av en och annan! Dock så säger jag till dom som jag har gett till att man inte behöver betala tillbaka om man inte kan, vill inte att nån hamnar i en ännu värre ond cirkel än vad man redan är i...och att om man har möjlighet att spara dom till nästa som behöver hjälp, typ pay it forward! Men av dom som har velat och lovat att betala tillbaka har jag faktiskt fått av så det är tråkigt @Terry_ att du som är så himla snäll och vill alla väl blir ” blåst” ❤️
- Meddelanden
- 4 414
- Mottagna reaktioner
- 2 231
- Poäng
- 1 517
Håller med. Speciellt om man säger att pengarna ska tillbaka ett visst datum vilka flera skrivit här och sen struntar i det.Jag tänker ändå att man ska erbjuda sig att betala tillbaka och inte bara skita i det och låtsas som att det regnar. Det är en stor skillnad tycker jag.
- Meddelanden
- 26
- Mottagna reaktioner
- 49
- Poäng
- 132
ja, eller iaf vara ärlig med om man kan betala tillbaka eller inte till den man frågar. Är så ruttet gjort att låna och lova att betala och sen inte göra det. Hade jag aldrig haft samvete till...Jag tänker ändå att man ska erbjuda sig att betala tillbaka och inte bara skita i det och låtsas som att det regnar. Det är en stor skillnad tycker jag.
- Status
- Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.