Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Lånforum - Fond.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hellre att man säger att man kan betala tillbaka eller om vi ska kalla det återbetala hjälpen man fick när man har råd igen istället för att ge ett datum och inte hålla det.

känns så tråkigt att det ska bli så, speciellt när det finns så fina människor som hjälper till även om alla har tuffa tider. Jag personligen kommet hjälpa tillbaka den personen som ställt upp för mig samt ge en julklapps peng så fort jag får min lön! <3

Ok, detta var tråkigt att höra. Hade också en tanke om att man gör rätt för sig här inne. Hade skämts ihjäl annars. Men gäller detta typ ”nya” medlemmar eller? Kanske skit samma iofs.

Hej alla fina människor!
Jag har varit medlem ca 1 år men inte varit aktiv med att skriva inlägg.
Har dock blivit en vana att lusläsa allt alla skrivit under dagen, som kvällslektyr innan jag släcker lampan.

Forumet har varit en stor hjälp på min resa mot skuldfrihet. Jag är nu fri från KFM, anmärkningar och alla ockerlån. Har idag en god ekonomi med endast 1 lån med hyfsad ränta. Tack snälla ni för hjälpen!

Så dags för lite payback. Det skulle kännas otroligt skönt att kunna hjälpa en kämpe med en liten slant såhär i julmånaden.
Banköverföring eller swish, har SEB.
Hör av dig!

Jag hjälpte vissa här som sagt som jag inte fick tillbaka.

Det tog 12 timmar så ställde tre själar upp och bidrog med en tidig julklapp till mig.
Jag vet inte vad jag ska säga!!!!
Ni är amazing!!!!!!!

Otroligt.

Underbara människor!
Jag önskar att jag kunde hjälpa någon annan men har det själv tufft just nu efter många sjukskrivningar mm.
Nästa år hoppas jag på att det vänder.
Kram på er. ❤️

Mitt läge var inte så extremt kritiskt, jag har liksom hyran betalt och barnet har sina klämmisar och välling. Men det är ändå småkris.

Däremot så har vi ju faktiskt sett här på forumet att det finns folk som inte har råd till sina läkemedel eller blöjor....Ensamstående mödrar och sjuka personer. Oftast hamnar dessa personer utanför svenska skyddsnätet och även om dom givetvis får statlig hjälp så kommer du fan inte långt med barnbidrag på 1000 spänn. Det räcker till blöjor en månad. Typ.

Därav så känns det extra trevligt i dessa juletider både att folk bidrar men också att folk får hjälp.

Ni som är extrautsatta, https://www.expressen.se/dinapengar/har-ar-stiftelserna-som-ger-utdelning-kring-jul-/ kika där om ni inte kan få hjälp utav någon stiftelse.

Hade behövt 500 kr till som kan återbetalas den 23e. Pengarna skall gå till mat.

Den inställningen hade jag åtminstone, hade jag inte kunnat undvara det hade jag inte lånat ut men jag tycker det är lite tråkigt att inte göra rätt för sig gentemot individer som har det kämpigt själva. Det finns vissa här som var supersnabba. (Hon kan skriva själv om hon vill outa sig)

Du får skriva mitt nick xD Jag skäms inte. Din hjälp var väl uppskattad av mig och mina små pälsbarn här hemma.

Till min stora besvikelse har det inte fungerat så smidigt som jag trodde, ett par skribenter har lånar och lovat återbetala en viss tid utan att ha gjort det.
Vilka det är spelar ingen roll och det är inte enkom jag som har lånat ut.

Tyvärr fanns denna risken när jag öppnade tråden vilket jag var medveten om men förslagsvis hade jag rekommenderat folk att kika i den här tråden och skriva vem dom "ger/lånar" ut till.

Jag var väl medveten om folks utsatthet och ekonomiska trångmål men samtidigt så tänkte jag om det är på ett ställe folk skulle försöka göra rätt för sig var det här...
Känns jättetråkigt att höra att det missbrukas på fel sätt.
Det fanns ju omtanke och godhet i att man hjälper varandra här.
Så det gäller att inte blanda in lån,och lova betala tillbaka hit och dit.
Jag skulle gärna donera max 100-200 kr,är vad jag skulle kunna avvara.Inga förväntningar att få det tillbaka,utan vill att man hjälper någon annan istället.
Kramis till dig,Terry✌✌✌❤.

Är det inte bättre du riktar in dig på att någon bjuder dig på 500 kr istället för att låna? Blir ju tufft att betala tillbaka typ 1000kr nästa månad, då måste du låna igen och igen här?

Rör sig om 500 kr, gillar inte att be om pengar därför jag vill återbetala det.

Hej all!

Om någon hade kunnat avvara 2-300kr till den 20de så hade det uppskattats enormt. Det ska gå till mat. Jag brukar klara mig varje månad bra men denna månaden har det varit sjukskrivning och vabb som drogs på lönen men får inte förens månaden efter av försäkringskassan. Jag kommer givetvis betala tillbaka och även bidra med hjälp själv efter den 20de. Jag har SEB och Swish.

Nu har jag hjälpt några behövande, på olika sätt. Måste bara säga att det känns extra varmt kring hjärtat när man får återkopplingar som:
"-nu är jag på väg till vårdcentralen" och
"-jag har skrivit en inköpslista och ska handla på Willys".

Det är just sån hjälp som känns meningsfull. :)
Trevlig helg allihopa!

Tyvärr har jag råkat ut för samma sak som Terry. Även om det inte skulle vara direkta lån så kan jag säga att jag tyvärr ”blivit av med” några tusenlappar som medlemmar sagt att de ska betala tillbaka men som sen bara gått upp i rök.

Tråkigt när man bara försöker hjälpa.

Vad jag förstått också några användare som lånat från flera håll utan att tala om detta...

Därför tror jag det är viktigt att vi skriver i tråden när vi ”lånat” ut...

Tänker inte outa någon, men jag hoppas att ni som får ett bidrag och säger att ni kommer betala tillbaka gör detta. Stämningen här snabbt blir ganska tråkig annars.

Vill inte låta negativ på något sätt. Men tyvärr så kommer jag inte vilja bidra med mer pengar på ett tag på grund av detta.

Trevlig helg på er kära vänner

Tyvärr har jag råkat ut för samma sak som Terry. Även om det inte skulle vara direkta lån så kan jag säga att jag tyvärr ”blivit av med” några tusenlappar som medlemmar sagt att de ska betala tillbaka men som sen bara gått upp i rök.

Vad jag förstått också några användare som lånat från flera håll utan att tala om detta...

Tänker inte outa någon, men jag hoppas att ni som får ett bidrag och säger att ni kommer betala tillbaka gör detta. Stämningen här snabbt blir ganska tråkig annars.

Vill inte låta negativ på något sätt. Men tyvärr så kommer jag inte vilja bidra med mer pengar på ett tag på grund av detta.

Fy va tråkigt att inte kunna lita på folk
Det är ju mycket pengar..

Hello
Vill bara säga att andy80 ,har bekräftat att mitt bidrag gått fram.
Vilket gör att jag kommer att kunna hjälpa någon igen längre fram igen.
Önskar alla här en trevlig helg.

Hej all!

Om någon hade kunnat avvara 2-300kr till den 20de så hade det uppskattats enormt. Det ska gå till mat. Jag brukar klara mig varje månad bra men denna månaden har det varit sjukskrivning och vabb som drogs på lönen men får inte förens månaden efter av försäkringskassan. Jag kommer givetvis betala tillbaka och även bidra med hjälp själv efter den 20de. Jag har SEB och Swish.
Ingen? ☺️

Tänker så här, att i de fall "hjälpen återgäldas", om det var dealen, så skriver jag det här. Då sållas lite agn från vetet i alla fall. Rena gåvor är en annan sak.

Fast fan, detta gillar jag inte alls. Jag förstår att ingen vill outa nån men nästan så jag vill veta vilka dessa är. Det är PRECIS sånt här vi inte behöver. Det skapar misstro och känns bara otroligt lågt. Fan vad sur jag blir.

Fast fan, detta gillar jag inte alls. Jag förstår att ingen vill outa nån men nästan så jag vill veta vilka dessa är. Det är PRECIS sånt här vi inte behöver. Det skapar misstro och känns bara otroligt lågt. Fan vad sur jag blir.
Tycker likadant, kanske det är bra att skriva vilka som fått hjälp.
Så att inte en person får all hjälp från flera st.
Så att man kan hjälpa flera än en.

Då kan jag säga att jag fick hjälp här, vilket verkligen uppskattades. Dessa pengar behövdes inte betalas tillbaka men jag kommer självklart ge dom till någon som behöver den 20de.
Vill också säga att det finns så fina människor här och man blir så berörd av att folk vill hjälpa så gott man kan fast man inte känner varandra mer än här på forumet. ♥️

Hej!
Jag har det ganska skit den här månaden. :( Jag skäms som fan för att fråga. Jag har aldrig bett om hjälp här men behöver 300-400kr till mat tills lönen kommer 23. Jag överför så klart tillbaka. Hoppas det finns någon själ som kan hjälpa <3.
Jag hjälper till också om någon behöver det efter den 23/12.
Jag har Swedbank.

Hjälp! Finns det någon som kan avvara typ 70 kronor så jag kan ta mig fram och tillbaka till extrajobbet imorgon.. herregud. Kan återbetala den 23:e om du vill. Har nordea och swish..

Ett tips

Innan ni lånar ut / ger bort - gör det via den här tråden och inte "PM"

Här kan ni skriva till exempel "Jag lånade Lasseman" typ. Sen så kan någon annan lyfta om man har något som man skulle haft tillbaka av personen.

Annars om ni tar det via PM så kan exemplevis skribenten ovan "Shopaholic" via PM få 20 olika swisningar av folk...

Så det vore kanon om ni tar det via tråden här.

Trias är några dagar sen men han lovade mig återbetala 23:e så jag har förståelse. Det kan hända!.

Hjälp! Finns det någon som kan avvara typ 70 kronor så jag kan ta mig fram och tillbaka till extrajobbet imorgon.. herregud. Kan återbetala den 23:e om du vill. Har nordea och swish..

Jag kan swishar dig 100 kr som du kan donera vidare till någon annan sen när du kan :) pm ditt nr

Senast ändrad:

Om någon kan låna mej typ 300kr eller vilken summa som helst så kan jag swisha dig 70kr av dom <3

Hej!
Jag har det ganska skit den här månaden. :( Jag skäms som fan för att fråga. Jag har aldrig bett om hjälp här men behöver 300-400kr till mat tills lönen kommer 23. Jag överför så klart tillbaka. Hoppas det finns någon själ som kan hjälpa <3.
Jag hjälper till också om någon behöver det efter den 23/12.
Jag har Swedbank.

Ingen som kan tänka sig låna ut till mig? :( Skulle behöva köpa mat. Jag betalar tillbaka så klart den 23/12 när lönen kommer. Vilken summa som helst går bra. Bara jag kan köpa billig mat typ pasta, potatis etc.

Ingen som kan tänka sig låna ut till mig? :( Skulle behöva köpa mat. Jag betalar tillbaka så klart den 23/12 när lönen kommer. Vilken summa som helst går bra. Bara jag kan köpa billig mat typ pasta, potatis etc.

Du skrev för 37 minuter sedan kompis :D Vänta åtminstone till imorgonbitti!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp