Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Lånforum - Fond.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej
Finns det någon som kan hjälpa mej
Skulle behöva låna 350kr
Betalar tillbaks 19/12
Har lånat en gång tidigare ...
Detta är betalt!
Kramar till er som är på detta forum
Både ni som hjälper med lån och stöttar i svåra stunder i bland behövs det bara att någon lyssnar/läser vad man känner just nu..

Edit admin: Tänk på att det inte är tillåtet med lån. Att skänka en peng går dock bra, vill man sedan betala tillbaka är det ok. Se guidelines här https://www.lånforum.se/threads/hjälp-en-medlem-få-hjälp-av-andra-medlemmar.12652

Senast redigerad av en moderator:
Hej
Finns det någon som kan hjälpa mej
Skulle behöva låna 350kr
Betalar tillbaks 19/12
Har lånat en gång tidigare ...
Detta är betalt!
Kramar till er som är på detta forum
Både ni som hjälper med lån och stöttar i svåra stunder i bland behövs det bara att någon lyssnar/läser vad man känner just nu..
Du kan få låna hela beloppet av mig. Du har vart medlem ett tag. Har Swedbank. Skriv pm eller i tråden

Hej
Är en ny medlem här, men har följt er ett tag och tagit tips om lån och skulder. Tack! Jag kan tänka mig ställa upp om ngn behöver en slant?
Mvh

Jag skulle hemskt görna uppsnatta en slant till 23. Antingen så återbetalar jag eller hjälper någon annan vid senare tillfälle. Det är till mat å blöjor.. mvh Sebastian

Jag skulle hemskt görna uppsnatta en slant till 23. Antingen så återbetalar jag eller hjälper någon annan vid senare tillfälle. Det är till mat å blöjor.. mvh Sebastian
Vet inte riktigt hur det fungerar här? Pm eller här skriv ditt nummer så swishar jag dig 300kr. Om det går till blöjor behöver du inte swisha tillbaka ok

Jag skrev ett pm till dig men skrev här oxå så att andra ser det.

TinaLina är forumets egna jultomte :D

Jag personligen hjälper bara folk som har varit medlemmar här ett tag och inte är nya. Föreslår er andra att göra samma sak :D

Tungt att behöva fråga någon mer här inne som har nån hundring att skänka eller ”låna” till 23/12. Det ska gå till mat och mer medicin ( skriver mer om det i pm om någon behöver veta, kan visa att medicinen är svindyr på mina sidor )
Är till smärtmedicin.

Skicka pm eller skriv i tråden
swish eller bank funkar för mig.

Senast ändrad:
Gränsen på fem inlägg verkar inte följas (andy80), och dessutom känns den på tok för låg.

Jag har varit aktiv här ett par år och skulle aldrig ge "bidrag" till nån som inte varit aktiv här länge och deltagit i diskussioner, inte bara postat en massa frågor.

Det finns ju garanterat folk här som är pålitliga och som man gärna skulle hjälpa om man kunde, men nuvarande upplägg uppmuntrar bara till tiggeri.

I princip håller jag med Terry och Kronofogden. Initiativet är nytt och förutsättningarna för hjälp kan ändras och finslipas så att det känns bra och uppfyller sitt syfte. Många som mottagit har inte haft chans att bevisa nånting ännu. Så lite ödmjukhet innan man dömer folk på förhand, tack!

Hur länge ska man ha varit medlem? Hur många inlägg? Hur många diskussioner bör man ha deltagit i för att anses vara värd en hjälpande hand? Vart drar man gränsen?

Finns inga garantier att hög aktivitet borgar för att man är mer pålitlig. Många gamla rävar här har en inte allför snygg historia med svek och lögner när det gäller pengar och då framför allt i att göra rätt för sig vad gäller betalningar.

Regler behövs, men jag personligen kräver då inte att man har varit medlem och högaktiv i åratal. Man kan vara en schysst person i knipa ändå. Och hjälpen är HELT frivillig! 😎

I princip håller jag med Terry och Kronofogden. Initiativet är nytt och förutsättningarna för hjälp kan ändras och finslipas så att det känns bra och uppfyller sitt syfte. Många som mottagit har inte haft chans att bevisa nånting ännu. Så lite ödmjukhet innan man dömer folk på förhand, tack!

Hur länge ska man ha varit medlem? Hur många inlägg? Hur många diskussioner bör man ha deltagit i för att anses vara värd en hjälpande hand? Vart drar man gränsen?

Finns inga garantier att hög aktivitet borgar för att man är mer pålitlig. Många gamla rävar här har en inte allför snygg historia med svek och lögner när det gäller pengar och då framför allt i att göra rätt för sig vad gäller betalningar.

Regler behövs, men jag personligen kräver då inte att man har varit medlem och högaktiv i åratal. Man kan vara en schysst person i knipa ändå. Och hjälpen är HELT frivillig! 😎

Jag har skänkt med ett gott syfte.
Och just därför är det bra att vi skriver här vilka fått hjälp.
Just nu är min givarbörs tom,återkommer efter den 23 december igen med hjälp.:);)

Hur skänker man om man vill vara helt anonym? Swish och banköverföring går ju bort då... brev med pengar?

Ja, bra fråga. Hur skänker man utan att förlora sin anonymitet?

Tungt att behöva fråga någon mer här inne som har nån hundring att skänka eller ”låna” till 23/12. Det ska gå till mat och mer medicin ( skriver mer om det i pm om någon behöver veta, kan visa att medicinen är svindyr på mina sidor )
Är till smärtmedicin.

Skicka pm eller skriv i tråden
swish eller bank funkar för mig.

Har du långt kvar till högkostnadsskyddet? Än så länge har vi ju den förmånen i det här landet.

Har du långt kvar till högkostnadsskyddet? Än så länge har vi ju den förmånen i det här landet.

Har ca 900kr kvar dit. Medicinen jag köper ligger på ca 430kr ( ibland billigare ibland dyrare ) , så två uttag till kanske d.

Banköverföring är ju anonymt.
Så länge man inte skriver sitt namn i meddelande. Banksekretess gäller ju? Står ju inte personens namn på kontoutdraget eller när man lägger till mottagare?

Så länge man inte skriver sitt namn i meddelande. Banksekretess gäller ju? Står ju inte personens namn på kontoutdraget eller när man lägger till mottagare?

När jag får överföringar av folk står det alltid deras namn. Detta gäller både i Nordea och Forex.

Så länge man inte skriver sitt namn i meddelande. Banksekretess gäller ju? Står ju inte personens namn på kontoutdraget eller när man lägger till mottagare?[/

Helt rätt Markus men som kronofogden skriver om det är samma bank (Nordea) då kan man se namn på avsändaren. För du över från annan bank till Nordea så syns inget namn.

När jag får överföringar av folk står det alltid deras namn. Detta gäller både i Nordea och Forex.

står bara nummer på Swedbank om man inte skriver in sitt namn i rutan ”meddelande till mottagare”

Även om man för över mellan olika swedbank konton.

Söker fortfarande 300 kr till mat tills löning kommer den 23e. Om någon snäll själ hade kunnat hjälpa till ?
Mvh andy80

Jag har kopierat över inläggen från i torsdags förra veckan till https://www.lånforum.se/threads/hjälp-en-medlem-få-hjälp-av-andra-medlemmar.12652/

I den tråden finns guidelines. Framförallt måste delen om att inte låna ut hållas, annars är risken stor att det kommer bli problem framöver med obetalda lån och sura miner. Vill man betala tillbaka för sakens skull är det givetvis ok, men den som betalar ut kan inte kräva det. Ska förtydliga det i inlägget.

Tråd låst. Fortsätt diskussionen i tråden ovan, tack.

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp