• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Lömeutmätning. När blir/blev ni skuldfria?

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 042
Mottagna reaktioner
558
Poäng
597
Jag är nyfiken på hur stora och hur många skulder ni med löneutmätning har och när ni beräknas vara skuldfria?
Hur mycket dras från er lön varje månad?

Alternativt, hur stor skuld hade du och när blev du skuldfri.

Eller hur mycket ökar skulden varje månad/år.
Vill veta allt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jeni

Kunnig medlem
Poäng: 236
Blev medlem
7 Januari 2023
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
86
Poäng
236
2 M löneutmätning på 12500 ca i 4 års tid. Har dock sökt skuldsanering fått inledande betalplan o väntar på slutgiltigt besked i processen.. Mina skulder minskade inte direkt bara höga räntor (spelmissbruk)
 

Segö

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
6 Maj 2020
Meddelanden
80
Mottagna reaktioner
6
Poäng
42
Undrar: typ av boende/ bilar? Hade du det innan utmätningen började ?
Jag vill veta om utmätningen börjar utan kfm ta kontakt med dig eller hur går det till?
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 042
Mottagna reaktioner
558
Poäng
597
2 M löneutmätning på 12500 ca i 4 års tid. Har dock sökt skuldsanering fått inledande betalplan o väntar på slutgiltigt besked i processen.. Mina skulder minskade inte direkt bara höga räntor (spelmissbruk)
Okej, tack för svar. Hur mycket har du lyckats betala av hittills? Är det många olika lån?
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 312
Mottagna reaktioner
1 810
Poäng
1 247
Min partner hade löneutmätning i tre år. Hon hade 1,4 miljoner i skulder, idag 1,6 (skuldsanering nyligen beviljad). Hon jobbade då deltid så de drog väl 3000 i månaden, och merparten av det gick till en halvmiljonskuld hos Norwegian. Men som synes åt räntorna upp allt och lite till.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 850
Mottagna reaktioner
1 837
Poäng
1 277
Undrar: typ av boende/ bilar? Hade du det innan utmätningen började ?
Jag vill veta om utmätningen börjar utan kfm ta kontakt med dig eller hur går det till?
Vid beslut om löneutmätning har gäldenären rätt att yttra sig angående inkomster och utgifter. Vid uteblivet svar fattas beslut på schablonbelopp.
 

Jeni

Kunnig medlem
Poäng: 236
Blev medlem
7 Januari 2023
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
86
Poäng
236
Okej, tack för svar. Hur mycket har du lyckats betala av hittills? Är det många olika lån?
Från början hade jag lån ifrån överallt man kunde låna alla sms lån som gick att få tag i och 4-5 samlingslån på 200-300 k st. Det var helt galet när jag släppte allt och fick utmätning kunde jag andas hade aldrig mått bättre normalbeloppet jag fick behålla va betydligt mer en jag hade innan. Flera små skulder har försvunnit under åren men total belopp ökat pga monster räntor. Man tänker inte logiskt i ett spelmissbruk det äter tyvärr upp all logik man tittar på pengarna man får låna inte på räntor. Speldjävulen är fruktansvärd att ha i sitt liv den äter upp ens själ. Tacksam att jag gick behandling och blev fri önskar ingen det helvetet. Har många borgenärer mellan 20-30 st .. Får jag inte skuldsaneringen beviljad är jag ändå tacksam att jag lever o mår bra jag var verkligen på botten innan jag släppte allt.
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 042
Mottagna reaktioner
558
Poäng
597
Min partner hade löneutmätning i tre år. Hon hade 1,4 miljoner i skulder, idag 1,6 (skuldsanering nyligen beviljad). Hon jobbade då deltid så de drog väl 3000 i månaden, och merparten av det gick till en halvmiljonskuld hos Norwegian. Men som synes åt räntorna upp allt och lite till.
Tack för svar! Men herregud, det är verkligen riktigt illa det här med räntorna. Jag har inte så många stora skulder. De två största är på 140.000 vardera.
Resten är utspridda på allt från 1000kr-30.000kr.

Då gäller det nog att verkligen sattsa på att jobba extra och göra riktade betalningar för att då bort dem små först misstänker jag.
Jag tror att mitt kommer landa totalt på 600-700
000kr, så det är nog ingen chans heller till att jag får skuldsanering då de kommer kunna dra ca 13.000 av mig som minst i månaden.
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 042
Mottagna reaktioner
558
Poäng
597
Från början hade jag lån ifrån överallt man kunde låna alla sms lån som gick att få tag i och 4-5 samlingslån på 200-300 k st. Det var helt galet när jag släppte allt och fick utmätning kunde jag andas hade aldrig mått bättre normalbeloppet jag fick behålla va betydligt mer en jag hade innan. Flera små skulder har försvunnit under åren men total belopp ökat pga monster räntor. Man tänker inte logiskt i ett spelmissbruk det äter tyvärr upp all logik man tittar på pengarna man får låna inte på räntor. Speldjävulen är fruktansvärd att ha i sitt liv den äter upp ens själ. Tacksam att jag gick behandling och blev fri önskar ingen det helvetet. Har många borgenärer mellan 20-30 st .. Får jag inte skuldsaneringen beviljad är jag ändå tacksam att jag lever o mår bra jag var verkligen på botten innan jag släppte allt.
Jag känner precis som dig! Jag kommer också ha mer kvar att leva på. Jag har också fruktansvärt många lån. Håller alla tummarna för att du blir beviljad en skuldsanering.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 681
Mottagna reaktioner
1 707
Poäng
1 177
Tack för svar! Men herregud, det är verkligen riktigt illa det här med räntorna. Jag har inte så många stora skulder. De två största är på 140.000 vardera.
Resten är utspridda på allt från 1000kr-30.000kr.

Då gäller det nog att verkligen sattsa på att jobba extra och göra riktade betalningar för att då bort dem små först misstänker jag.
Jag tror att mitt kommer landa totalt på 600-700
000kr, så det är nog ingen chans heller till att jag får skuldsanering då de kommer kunna dra ca 13.000 av mig som minst i månaden.
Jag har haft löneutmätning och betalt runt 350.000 under 2 år tack vare att jag jobbade extra och pyntade in. Det går om man vill :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp