• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Lömeutmätning. När blir/blev ni skuldfria?

Jeni

Kunnig medlem
Poäng: 236
Blev medlem
7 Januari 2023
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
85
Poäng
236
Jag har haft löneutmätning och betalt runt 350.000 under 2 år tack vare att jag jobbade extra och pyntade in. Det går om man vill :)
Härligt för dej, men med löneutmätning och monster räntor är det omöjligt för många att betala ner eftersom räntorna är mer än dubblerade mot utmätningsbeloppet
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jeni

Kunnig medlem
Poäng: 236
Blev medlem
7 Januari 2023
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
85
Poäng
236
Man kan ju tycka att räntorna bör frysas när skulden når KFM men så är det ju inte, utan KFM jobbar egentligen gratis för att driva in pengar till inkassonbolagen
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 008
Mottagna reaktioner
541
Poäng
597
Jag har haft löneutmätning och betalt runt 350.000 under 2 år tack vare att jag jobbade extra och pyntade in. Det går om man vill :)
Tack snälla! Det var precis det här jag ville höra. Behöver höra att det går. Hur mkt skulder hade du när det började? Hur mycket dras varje månad och hur mycket extra betalar du in?
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 642
Mottagna reaktioner
1 676
Poäng
1 177
Tack snälla! Det var precis det här jag ville höra. Behöver höra att det går. Hur mkt skulder hade du när det började? Hur mycket dras varje månad och hur mycket extra betalar du in?
150.000 tror jag det var när första löneutmätningen drogs sen ramla dom in efterhand ganska snabbt. Det drogs ca 12.000 och ja pyntade in allt extra jag tjänade. Allt från 1500 och upp.
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 008
Mottagna reaktioner
541
Poäng
597
150.000 tror jag det var när första löneutmätningen drogs sen ramla dom in efterhand ganska snabbt. Det drogs ca 12.000 och ja pyntade in allt extra jag tjänade. Allt från 1500 och upp.
Perfekt. Tack för peppen, behövde verkligen den!
Får du behålla pengarna från ditt extra jobb? Eller jobbade du extra på samma jobb och dem lät dig behålla den summan?
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 642
Mottagna reaktioner
1 676
Poäng
1 177
Perfekt. Tack för peppen, behövde verkligen den!
Får du behålla pengarna från ditt extra jobb? Eller jobbade du extra på samma jobb och dem lät dig behålla den summan?
Jag fick behålla pengarna tills den årliga inkomstredovisningen kom. Då fick jag mindre förbehåll pga mitt extrajobb så då fick man jobba lite till :) Det var inte på mitt ordinarie jobb.
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 008
Mottagna reaktioner
541
Poäng
597
Jag fick behålla pengarna tills den årliga inkomstredovisningen kom. Då fick jag mindre förbehåll pga mitt extrajobb så då fick man jobba lite till :) Det var inte på mitt ordinarie jobb.
Men detta är inget dem kollar upp varje månad? Annars är väl alternativet att man byter så snart dem hittat det jobbet.

Jag måste göra riktade betalningar för att beta av allt snabbare och därför vill jag ha ett extra jobb. Kan man betala in 2-5000kr direkt till inkasso varje månad är ju det fantastiskt. Eller betalar man till kf?
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 642
Mottagna reaktioner
1 676
Poäng
1 177
Men detta är inget dem kollar upp varje månad? Annars är väl alternativet att man byter så snart dem hittat det jobbet.

Jag måste göra riktade betalningar för att beta av allt snabbare och därför vill jag ha ett extra jobb. Kan man betala in 2-5000kr direkt till inkasso varje månad är ju det fantastiskt. Eller betalar man till kf?
Ligger det hos kfm kan man betala direkt på den skulden
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 008
Mottagna reaktioner
541
Poäng
597
Ligger det hos kfm kan man betala direkt på den skulden
Okej, det är ju jätte bra. Jag har just i skrivande stund skrivit på ALLA delgivnigar. 24 stycken.
Men många skulder är väldigt små. Majoriteten är på 1-10.000kr 4 st på 30 och två på 150.000.
Fyfan vad hemskt att se, men nu kör jag!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp