• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Löneutmätning kfm

Kille95

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
20 April 2022
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
Breven ska vara dem tillhanda 22, inte skickas.
Det är jag medveten om men jag ska sköta det digitalt och min lönespec kommer den 22a samma dag som jag ska lämna in senast mina inkomstuppgifter. Jag jobbar kommunalt så jag behöver inte oroa mig. Jag behåller lönen denna månaden?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

fillevem90

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
26 Augusti 2022
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
36
Poäng
147
Hejsan frågar åt en vän

Hen skrev under delgivningskvitto digitalt förra veckan i onsdags.

Hen undrar om det finns någon möjlighet att hinna få skatteåterbäringen som betalas ut mellan 9-12 april innan kronofogden tar den?
 

Kille95

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
20 April 2022
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
Hejsan frågar åt en vän

Hen skrev under delgivningskvitto digitalt förra veckan i onsdags.

Hen undrar om det finns någon möjlighet att hinna få skatteåterbäringen som betalas ut mellan 9-12 april innan kronofogden tar den?
Menar du inkomstuppgifter? Då kommer kronofogden ta det. Är det en förläggande som hon ska skriva under delgivningskvitto på så kan din vän va lugn
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
556
Poäng
597
Det är jag medveten om men jag ska sköta det digitalt och min lönespec kommer den 22a samma dag som jag ska lämna in senast mina inkomstuppgifter. Jag jobbar kommunalt så jag behöver inte oroa mig. Jag behåller lönen denna månaden?
Då är det ju lugnt isf.
 

fillevem90

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
26 Augusti 2022
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
36
Poäng
147
Menar du inkomstuppgifter? Då kommer kronofogden ta det. Är det en förläggande som hon ska skriva under delgivningskvitto på så kan din vän va lugn
Nej min vän skrev under föreläggande. Jaha hur lång tid tar det ungefär från underskrift av föreläggande till löneutmätning startar?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 524
Mottagna reaktioner
12 902
Poäng
9 787
Det beror på när dom gör klart lönerna, en del gör sent och en del tidigt. Jag gissar att det inte hinns i mars.
Om någon här ger ett bensäkert svar här dom innebär att du absolut får behålla hela lönen så räknar jag med att den är hygglig och fyller på kontot ditt vid lön om det trots allt drogs.
 

Steven

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
31 Juli 2023
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
8
Poäng
26
Nej min vän skrev under föreläggande. Jaha hur lång tid tar det ungefär från underskrift av föreläggande till löneutmätning startar?
Jag skrev på mitt första föreläggande 24 Okt. Mitt sista föreläggande fick jag 8 Jan. 17 Jan fick jag inkomstuppgifterna för att fylla i & skicka in senast 31 Jan.
 

Kille95

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
20 April 2022
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
Det beror på när dom gör klart lönerna, en del gör sent och en del tidigt. Jag gissar att det inte hinns i mars.
Om någon här ger ett bensäkert svar här dom innebär att du absolut får behålla hela lönen så räknar jag med att den är hygglig och fyller på kontot ditt vid lön om det trots allt drogs.
Så jag kan sitta lungt i båten och invänta full lön i mars?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp