• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Löneutmätning kfm

Kille95

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
20 April 2022
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
Hej nu är det så att jag fått papper hemskickade till mig via kfm om inkomstuppgifter. Uppgifterna skall va inne senast 22 mars denna månaden. Min fråga är hinner jag få full lön denna månaden. Får lön den 27 eller drar de igång utmätningen denna månaden? Mitt jobb skickar den 15 varje månad till lönekontoret. Tacksam för svar
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 030
Mottagna reaktioner
555
Poäng
597
Du får nog med största sannolikhet behålla din lön denna månad. Du kan vänta tills den 22 med att skicka in. Går bra att göra det digitalt på KF hemsida. Du kan ju skicka in digitalt 23.59 den 22:a, då hinner dem inte se den förens måndag 25.
 

Kille95

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
20 April 2022
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
Du får nog med största sannolikhet behålla din lön denna månad. Du kan vänta tills den 22 med att skicka in. Går bra att göra det digitalt på KF hemsida. Du kan ju skicka in digitalt 23.59 den 22:a, då hinner dem inte se den förens måndag 25.
Hur lång tid tar det för de att få in papperens och att de börjar dra pengar. Vet du något om detta?
 

Kille95

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
20 April 2022
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
Hur lång tid tar det för de att få in papperens och att de börjar dra pengar. Vet du något om detta?
Du får nog med största sannolikhet behålla din lön denna månad. Du kan vänta tills den 22 med att skicka in. Går bra att göra det digitalt på KF hemsida. Du kan ju skicka in digitalt 23.59 den 22:a, då hinner dem inte se den förens måndag 25.
Får lönespec den 22 varje månad ungefär
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 030
Mottagna reaktioner
555
Poäng
597
Hur lång tid tar det för de att få in papperens och att de börjar dra pengar. Vet du något om detta?
Du laddar ju upp dem digitalt, då når det dem direkt. Sen brukar beslutet komma ganska omgående inom ett par dagar. Men har lönen redan körts så kommer inte dem hinna göra något avdrag på lönen.
 

Kille95

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
20 April 2022
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
Du laddar ju upp dem digitalt, då når det dem direkt. Sen brukar beslutet komma ganska omgående inom ett par dagar. Men har lönen redan körts så kommer inte dem hinna göra något avdrag på lönen.
Ja månadens lönekörning är den 15:e och får lönespec den 22:e så då borde utmätningen börja nästa månad? Om jag väljer att skicka brev sista dagen den 22 då ska det inte vara några problem då?
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
913
Poäng
817
Ja månadens lönekörning är den 15:e och får lönespec den 22:e så då borde utmätningen börja nästa månad? Om jag väljer att skicka brev sista dagen den 22 då ska det inte vara några problem då?
Du får behålla denna månad. Skickar du efter den 15:de när lönerna är körda så är det helt lungt
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 030
Mottagna reaktioner
555
Poäng
597
Du får behålla denna månad. Skickar du efter den 15:de när lönerna är körda så är det helt lungt
Om dem körs 15. Jag får också lön den 27, våra löner körs typ 2 dygn innan.. Våra system låses den 15 för oss att lägga till ta bort saker, men lönekontoret kan fortfarande göra justeringar fram till körning två dagar innan lönen ska finnas på kontot.
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 030
Mottagna reaktioner
555
Poäng
597
Ja månadens lönekörning är den 15:e och får lönespec den 22:e så då borde utmätningen börja nästa månad? Om jag väljer att skicka brev sista dagen den 22 då ska det inte vara några problem då?
Breven ska vara dem tillhanda 22, inte skickas.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp