• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Löneutmätning kfm

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 525
Mottagna reaktioner
12 903
Poäng
9 787
Ring till dem den 21-22 och säg att du behöver någon dag extra på dig. Dem förlänger och du skickar in allt den 25e.

Vad vore poängen med det? gör dom beslutet 21-22 så kommer det ändå inte fram på posten till arbetsgivaren före 25e..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 525
Mottagna reaktioner
12 903
Poäng
9 787
Om han nu är orolig så är det en poäng med sinnesro. Utöver det så vete fan
Det gör ju absolut ingen skillnad utöver att man får ägna en halvtimma/timme i telefonköer.
Jag brukar inte alltid ge mer tid heller, syftet är ju som regel att fördröja och det bör räcka med 2 veckor för att komma på vad man har för hyra
 

lamphue

Kunnig medlem
Poäng: 176
Blev medlem
11 Juni 2023
Meddelanden
163
Mottagna reaktioner
53
Poäng
176
Det gör ju absolut ingen skillnad utöver att man får ägna en halvtimma/timme i telefonköer.
Jag brukar inte alltid ge mer tid heller, syftet är ju som regel att fördröja och det bör räcka med 2 veckor för att komma på vad man har för hyra
Är väl mer saker som ska in än en hyra. Är väl inte alla som har tid att sätta sig ner och göra detta direkt. Sjukt hur negativt du ser på allt *
 
Senast redigerad av en moderator:

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
915
Poäng
817
Är väl mer saker som ska in än en hyra. Är väl inte alla som har tid att sätta sig ner och göra detta direkt. Sjukt hur negativt du ser på allt
Är ju inte de mest avancerade sakerna som ska in...
Finns inte en människa i världen som inte har 5 minuter över under 2 veckors tid
 

lamphue

Kunnig medlem
Poäng: 176
Blev medlem
11 Juni 2023
Meddelanden
163
Mottagna reaktioner
53
Poäng
176
Är ju inte de mest avancerade sakerna som ska in...
Finns inte en människa i världen som inte har 5 minuter över under 2 veckors tid
Får du fram all info på 5 minuter så är det inte mycket du har att uppge. Hemlös?
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 870
Mottagna reaktioner
1 866
Poäng
1 277
Är ju inte de mest avancerade sakerna som ska in...
Finns inte en människa i världen som inte har 5 minuter över under 2 veckors tid
Fast om man bor i hus som någon annan äger (som i mitt och min mans fall) gäller det ju att den andra tar fram uppgifter på bolånet, uppvärmningskostnader, försäkring, vatten och sophämtning, sotning, och den andras lön och skatt, resekostnader, barnomsorgskostnader, kostnader för vård och läkemedel osv. Är man inte den som löpande sköter alla inbetalningar kanske man inte har en susning. Och den som vet kan ju vara bortrest tex.
 

lamphue

Kunnig medlem
Poäng: 176
Blev medlem
11 Juni 2023
Meddelanden
163
Mottagna reaktioner
53
Poäng
176
Fast om man bor i hus som någon annan äger (som i mitt och min mans fall) gäller det ju att den andra tar fram uppgifter på bolånet, uppvärmningskostnader, försäkring, vatten och sophämtning, sotning, och den andras lön och skatt, resekostnader, barnomsorgskostnader, kostnader för vård och läkemedel osv. Är man inte den som löpande sköter alla inbetalningar kanske man inte har en susning. Och den som vet kan ju vara bortrest tex.
TACK!!!! Äntligen någon som inte är en robot. Fy fan vad bra skrivet!!!
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
915
Poäng
817
Får du fram all info på 5 minuter så är det inte mycket du har att uppge. Hemlös?
Fast om man bor i hus som någon annan äger (som i mitt och min mans fall) gäller det ju att den andra tar fram uppgifter på bolånet, uppvärmningskostnader, försäkring, vatten och sophämtning, sotning, och den andras lön och skatt, resekostnader, barnomsorgskostnader, kostnader för vård och läkemedel osv. Är man inte den som löpande sköter alla inbetalningar kanske man inte har en susning. Och den som vet kan ju vara bortrest tex.
Fast den som betalar har ju ganska bra koll på vad allt kostar så på 2 veckor så hinner man ju fråga?
Erkänner att 5 minuter var överdrivet men att inte kunna lösa det på 2 veckor är ju bara löjligt. Finns kanske extrem extrem fall där man inte kan få tag på den som betalar på 2 veckor men är väl 1 på 100.000 om man bor ihop.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp