• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Löneutmätning kfm

Kille95

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
20 April 2022
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
Hej alla fick besked om löneutmätning Idag precis som @Lasseman sa nu undrar jag när kan löneutmätningen bli aktuell. Börjar de dra av nu från och med april för jag har fått full lön i mars och lönen får jag imorgon. Kan de börja dra nu från o me april om jag fick beslutet idag?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kille95

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
20 April 2022
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
Hej idag fik jag beslut av kfm för löneutmätning. Min fråga är att jag kommer få full lön nu i mars och undrar om utmätningen börjar nu i april. Jag har fått beslut om förbehållande belopp på 12100 kr. Börjar utmätningen gälla från och med april månad. Tacksam för svar det stod inget datum när det skulle börja utan bara löneutmätning pågår
 

Ister

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
605
Mottagna reaktioner
294
Poäng
447
Hej idag fik jag beslut av kfm för löneutmätning. Min fråga är att jag kommer få full lön nu i mars och undrar om utmätningen börjar nu i april. Jag har fått beslut om förbehållande belopp på 12100 kr. Börjar utmätningen gälla från och med april månad. Tacksam för svar det stod inget datum när det skulle börja utan bara löneutmätning pågår
Får Du lön den 27:e? Jag ser det som en minimal risk att något utmäts av lönen som skall utbetalas i Mars, men däremot så kommer utmätning av lön ske i April, till 99% säkerhet.
 

Kille95

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
20 April 2022
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
Får Du lön den 27:e? Jag ser det som en minimal risk att något utmäts av lönen som skall utbetalas i Mars, men däremot så kommer utmätning av lön ske i April, till 99% säkerhet.
Yes fick beslut idag ser på Swedbank att lönen är bokförd och kommer in imorgon. Beskedet om beslut fick jag idag nyligen
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 520
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Hej alla fick besked om löneutmätning Idag precis som @Lasseman sa nu undrar jag när kan löneutmätningen bli aktuell. Börjar de dra av nu från och med april för jag har fått full lön i mars och lönen får jag imorgon. Kan de börja dra nu från o me april om jag fick beslutet idag?

Ja det kommer dras i april. Beslutet gäller direkt.
 

kaninen22

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
15 Januari 2023
Meddelanden
97
Mottagna reaktioner
22
Poäng
102
Min mamma har beslutat att släppa alla sina skulder. En del är redan hos inkassobolag. Hur lång tid tar det om hon släpper allt nu tills en löneutmätning blir aktuellt?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 520
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Ja givetvis påverkas inte lönen som lämnat arbetsgivaren
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp