• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Löneutmätning och EXTRA intäkter...

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 825
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Hon kommer bo hemma hos sin pappa i hans villa under tiden hon är där... Behöver dom då skriva kontrakt... låter helt befängt?
Hennes intention är ju att därefter antingen sticka ner till Spanien och arbeta eller söka arbete på lyxkryssare & även då behöver hon ju vara skriven här hemma...
19-åringar vill ju gärna ut i vida världen och det applåderar jag...

Hon kan ju skriva sig i norge också. Med lite tur är det ingen som noterar dottern
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 959
Mottagna reaktioner
6 151
Poäng
3 907
Hon kan ju skriva sig i norge också. Med lite tur är det ingen som noterar dottern

Som sagt, jag vill inget hellre än att göra rätt för mig, men att min dotter skall räknas som inneboende hos sin egen mamma och tvingas betala halva hyran tycker jag låter illa. Hon har inte valt att ha en mamma som uppenbarligen har en havererad ekonomi och att hon ska likställas med en partner/sambo/äkta hälft känns ju inte riktigt legitimt...
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 681
Mottagna reaktioner
1 707
Poäng
1 177
Min dotter bodde hemma när min löneutmätning började och hon räknades med i del av hyran... Nu flyttade hon strax efter. Men som du säger så känns det fel, å andra sidan är dom vuxna och vi har ingen försörjningsplikt längre.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 959
Mottagna reaktioner
6 151
Poäng
3 907
Min dotter bodde hemma när min löneutmätning började och hon räknades med i del av hyran... Nu flyttade hon strax efter. Men som du säger så känns det fel, å andra sidan är dom vuxna och vi har ingen försörjningsplikt längre.

Jo, jag förstår självklart detta...men då hoppas jag att dom tittar på hennes inkomst precis på samma sätt som om hon vore typ en sambo/partner/äkta hälft och uppskattar hennes betalningsförmåga därefter. Det finns ju en anledning till att det vuxna barnet på 19 år fortfarande bor hemma och det är i huvudsak pga att hon inte uppbär en tillräckligt adekvat inkomst...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp