• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Löneutmätning

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Såkallat "bolltäcke"? Finns även med kedjor, men det känns lite väl extremt!

Ja precis! Såg att det fanns med kedjor... det med bollar är fantastiskt! Rullar inte omkring längre och vaknar med fötterna på huvudkudden som innan
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Peppan

V.I.P
Poäng: 217
Blev medlem
3 Februari 2020
Meddelanden
630
Mottagna reaktioner
64
Poäng
217
Har haft att kronofogden har verkställt kraven nu ett tag , kommer inte in på min kivra och kan se något om utmätnings beslut , inte fått Mail från arbetsgivaren ( jobbar i regionen ) och på min lönespec står det inget , kan dom bara ta dom direkt när de kommer på mitt konto i morgon eller ? Tacksam för svar
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Står det inget på lönespec så tar dom inget på lönen
 

Hejhej92

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
17 Mars 2019
Meddelanden
200
Mottagna reaktioner
16
Poäng
72
Hej! Har löneutmätning men jag avslutade min anställning på mitt jobb förra veckan, när jag nu loggar in på kronofogden hittar jag ingen info om min löneutmätning där? Har de meddelat kronofogden och avslutat utmätningen?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Hej! Har löneutmätning men jag avslutade min anställning på mitt jobb förra veckan, när jag nu loggar in på kronofogden hittar jag ingen info om min löneutmätning där? Har de meddelat kronofogden och avslutat utmätningen?

Står det ens något om löneutmätning på mina sidor?
Dom ska meddela men du får ju direkt veta när det upphävts
Det är dock sjukt få arbetsgivare som meddelar.
 

Hejhej92

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
17 Mars 2019
Meddelanden
200
Mottagna reaktioner
16
Poäng
72
Står det ens något om löneutmätning på mina sidor?
Dom ska meddela men du får ju direkt veta när det upphävts
Det är dock sjukt få arbetsgivare som meddelar.
Hittade lnu, så det är ingen risk att min lön i september eller slutlön i oktober kommer ”missas” av löneutmätningen då jag avslutat min anställning?
 

Bobster

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
24 Juli 2022
Meddelanden
148
Mottagna reaktioner
15
Poäng
72
Hur lång tid kan det ta till löneutmätning?
Om jag har ex matpengar på kontot, kan de ta det utan att jag fått hem en deklaration att fylla i om löneuppgifter etc?
Jag släppte allt i november-december. Ingen utmätning har kommit igång ännu. Fick precis avslag på min ansökan om skuldsanering. Men jag antar att de lär inte dröja mer än 1-3 månader innan min utmätning börjar sätta igång har ännu inte fått någon papper som jag ska fylla angående inkomst m,m ännu antar man gör det först innan det börja sätta igång med utmätningen.. brukar va så men vet inte, men för din del är det nog inget att oroa sig över på några månader förhoppningsvis
 

Hejhej92

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
17 Mars 2019
Meddelanden
200
Mottagna reaktioner
16
Poäng
72
Vad tror ni? Får jag full lön imorgon? Ser troligtvis de på min bank nu men vågar inte kolla då det är så avgörande

våra löner körs 1:à varje månad, kunde se lönespec 6/11. 7/11 kom besked om löneutmätning till min Kivra och har inte fått någon ny lönespec som visar att de skulle dra denna lönen
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 454
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Vad tror ni? Får jag full lön imorgon? Ser troligtvis de på min bank nu men vågar inte kolla då det är så avgörande

våra löner körs 1:à varje månad, kunde se lönespec 6/11. 7/11 kom besked om löneutmätning till min Kivra och har inte fått någon ny lönespec som visar att de skulle dra denna lönen
Gå in och kolla, resultatet är detsamma om du kollar nu eller sen.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 191
Mottagna reaktioner
905
Poäng
817
Vad tror ni? Får jag full lön imorgon? Ser troligtvis de på min bank nu men vågar inte kolla då det är så avgörande

våra löner körs 1:à varje månad, kunde se lönespec 6/11. 7/11 kom besked om löneutmätning till min Kivra och har inte fått någon ny lönespec som visar att de skulle dra denna lönen
Ja har dem redan kört lönerna så ska det mkt till för att de gå in och ändra dem sen igen så du kommer nog få det du vill och sen börjar det nästa månad istället
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp