• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Löneutmätning

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Försökt så många gånger men de vill inte, oavsett vad andra gör. De vill driva det så långt det går. Blir det utmätning på de havererar allt det andra.

Vilka bolag är det som vägrar? (jag har hjälpt min exman att strida mot precis alla inkassobolag).
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Tack alla fina som orkar stötta i denna hemska tid. Har ni några tips på hur man kan aktivt lära sig att fokusera på annat eftersom detta ockuperar hjärnan konstant?
 

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Tack alla fina som orkar stötta i denna hemska tid. Har ni några tips på hur man kan aktivt lära sig att fokusera på annat eftersom detta ockuperar hjärnan konstant?

Jag fick lära mig av en väldigt bra KBT-psykolog: "Om du har någonting som tänker på som är jobbigt, avsätt då 15 minuter per dag (sätt timer) på att grubbla/tänka på detta. När de 15 minuterna är klara så återgår du till annat. Börjar du igen att sväva i tankarna, sätt timern på 10 minuter igen och tänk i 10 minuter. när klockan ringer, avbryt och tänk inte mer på det." jag fick öva en del, men nu kör jag 15 minters ältande/grubblande, sedan stänger jag av och fokuserar på annat.
Har även ett litet block vid sänger där jag skriver upp små saker jag oroar mig för/grubblar på, så att de ska finnas där, men nedskrivet och inte i huvudet!
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 117
Mottagna reaktioner
2 499
Poäng
1 557
Tack alla fina som orkar stötta i denna hemska tid. Har ni några tips på hur man kan aktivt lära sig att fokusera på annat eftersom detta ockuperar hjärnan konstant?
Även kroppen behöver ett överflöd av näring, för mej hjälpte det att börja med magnesiumcitrat (finns på apoteket) det dämpar oro, kramp i benen och depression. Sov mycket bättre sedan jag började med det och hjärnan började även fungera mer normalt efter en tid, trots det ekonomiska kaos jag levde i då. Ta vara på dej @tigerkatten007 kram Lize
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Jag fick lära mig av en väldigt bra KBT-psykolog: "Om du har någonting som tänker på som är jobbigt, avsätt då 15 minuter per dag (sätt timer) på att grubbla/tänka på detta. När de 15 minuterna är klara så återgår du till annat. Börjar du igen att sväva i tankarna, sätt timern på 10 minuter igen och tänk i 10 minuter. när klockan ringer, avbryt och tänk inte mer på det." jag fick öva en del, men nu kör jag 15 minters ältande/grubblande, sedan stänger jag av och fokuserar på annat.
Har även ett litet block vid sänger där jag skriver upp små saker jag oroar mig för/grubblar på, så att de ska finnas där, men nedskrivet och inte i huvudet!

Tack snälla för bra tips, ska testa! ❤️
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Även kroppen behöver ett överflöd av näring, för mej hjälpte det att börja med magnesiumcitrat (finns på apoteket) det dämpar oro, kramp i benen och depression. Sov mycket bättre sedan jag började med det och hjärnan började även fungera mer normalt efter en tid, trots det ekonomiska kaos jag levde i då. Ta vara på dej @tigerkatten007 kram Lize

Åh, tack! ❤️ Ska inhandla, är så dålig på att vårda mig själv.
 

Lynx83

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
590
Mottagna reaktioner
615
Poäng
607
Låter säkert fånigt, men har du badkar? I så fall är mitt tips (gäller både män och kvinnor) att du slänger i en badbomb, slår på lite lugn musik och tänder värmeljus innan du kliver i och bara är. Brukar vara lättare att tömma huvudet då tycker jag i alla fall. Annars försök som föregående nämnt med penna och block eller hålla dig sysselsatt.
 

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Även kroppen behöver ett överflöd av näring, för mej hjälpte det att börja med magnesiumcitrat (finns på apoteket) det dämpar oro, kramp i benen och depression. Sov mycket bättre sedan jag började med det och hjärnan började även fungera mer normalt efter en tid, trots det ekonomiska kaos jag levde i då. Ta vara på dej @tigerkatten007 kram Lize

Magnesium är superbra! Även tyngdtäcke!!!! Skulle aldrig klara mig utan det.
 

Adde87

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 Juni 2018
Meddelanden
421
Mottagna reaktioner
348
Poäng
477
Såkallat "bolltäcke"? Finns även med kedjor, men det känns lite väl extremt!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp