Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lösa 2 till 1, värt en förfrågan på advisa?

Hallå!

Ny medlem här, men har följt lånforum länge. En fråga:

Jag skulle vilja lösa mitt lån hos santander på dryga 143k, samt ett kreditkort där 18k är utnyttjat av 20. Har även ett stort lån på collector men med bra ränta på 240k dom jag inte tänker röra.

Jag har 0 FF, 1.2% i riskprognos på UC. Tax inkomst: 306k 2018, men ny inkomst kommer ligga runt 340k med nya lönen sen juli -18. Underskott 64k.

Är det värt en förfrågan på advisa eller lendo på, säg, 165k? Vill verkligen inte ha kvar det där jäkla kreditkortet, men ibland är det bra att ha det (outnyttjat då?).

Mvh Tomtefar1 :)

Hallå!

Ny medlem här, men har följt lånforum länge. En fråga:

Jag skulle vilja lösa mitt lån hos santander på dryga 143k, samt ett kreditkort där 18k är utnyttjat av 20. Har även ett stort lån på collector men med bra ränta på 240k dom jag inte tänker röra.

Jag har 0 FF, 1.2% i riskprognos på UC. Tax inkomst: 306k 2018, men ny inkomst kommer ligga runt 340k med nya lönen sen juli -18. Underskott 64k.

Är det värt en förfrågan på advisa eller lendo på, säg, 165k? Vill verkligen inte ha kvar det där jäkla kreditkortet, men ibland är det bra att ha det (outnyttjat då?).

Mvh Tomtefar1 :)
Jag skulle söka Collector Betalkoll som inte syns på UC. Med det betala bort kreditkortet och sen söka samlingslån i mitten av sep när krediten är borta från UC.

Jag skulle söka Collector Betalkoll som inte syns på UC. Med det betala bort kreditkortet och sen söka samlingslån i mitten av sep när krediten är borta från UC.

Instämmer. Ditt nyttjandegrad på kreditkortet försämrar ditt betyg en hel del, så betala ner det med t ex Betalkoll först och sök sedan via Advisa/Lendo.

Vad har du för ränta hos Santander idag?

13.35% hos santander.

Bakade ihop mängder förra året till 1 stort. Santander fick vara kvar och kreditkortet. Hade inga problem då att få igenom 250k lån hos collector. Är 1.2% ett dåligt betyg för att söka med?

Men jag ska kika på betalkoll :cool:

13.35% hos santander.

Bakade ihop mängder förra året till 1 stort. Santander fick vara kvar och kreditkortet. Hade inga problem då att få igenom 250k lån hos collector. Är 1.2% ett dåligt betyg för att söka med?

Det nyttjade kreditkortet kan göra att du får betala ca 4% mer i ränta på ett samlingslån.

13.35% hos santander.

Precis som Korpen skriver, skulle ett nollat kreditkort betyda en hel del för ditt betyg och således för räntan. 1,2% är ett bra betyg, men bankerna har egna modeller, så det gäller att allt är perfekt om du ska lyckas få 5-6% i ränta på ett kommande lån.

Så börja med betalkoll, du bör kunna få 50 kkr i kredit där, så betala ner annat med de pengarna och invänta UC-uppdateringen i september innan du söker ett nytt lån.

Skaffar du Betalkoll och betalar av kreditkort och lite av lånet nu så kommer det tidigast att börja ticka ränta (ca 14%) på Betalkoll i oktober. Innan dess borde du hunnit lösa bort det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp