• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Lösa lån - Förhandla ner inkasso

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Nea75

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
14 Januari 2015
Meddelanden
482
Mottagna reaktioner
183
Poäng
367
Om han löser allt så har han ju inte löneutmätning längre, då kanske dom antar att han ska betala mer o jag mer på saneringen de va de jag menade.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 680
Mottagna reaktioner
1 706
Poäng
1 177
Om han löser allt så har han ju inte löneutmätning längre, då kanske dom antar att han ska betala mer o jag mer på saneringen de va de jag menade.
Det funkar ju inte riktigt så... det baseras på inkomster och boendekostnad typ
 

Nea75

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
14 Januari 2015
Meddelanden
482
Mottagna reaktioner
183
Poäng
367
Jo jag vet men om han helt plötsligt ha hel lön så förväntas han kunna ta mer kostnader eller har jag fel ska jag inte göra en omprövning nu då ? Jag få helt enkelt ringa o kolla tack för alla svar .
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 680
Mottagna reaktioner
1 706
Poäng
1 177
Jo jag vet men om han helt plötsligt ha hel lön så förväntas han kunna ta mer kostnader eller har jag fel ska jag inte göra en omprövning nu då ? Jag få helt enkelt ringa o kolla tack för alla svar .
Ring du men att han inte har löneutmätning mer påverkar inte din betalningsförmåga
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 516
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Jo jag vet men om han helt plötsligt ha hel lön så förväntas han kunna ta mer kostnader eller har jag fel ska jag inte göra en omprövning nu då ? Jag få helt enkelt ringa o kolla tack för alla svar .

Får han högre lön pga att skulder betalats? Det låter lite konstigt. Löneförhöjning brukar grunda sig i hur man jobbar.. inte vad man lägger pengarna på.
 

Nea75

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
14 Januari 2015
Meddelanden
482
Mottagna reaktioner
183
Poäng
367
Okej men om hans lön förändras ska man ändra då men inte om han få behålla allt konstigt
 

Skuldsatt80

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
7 November 2019
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
16
Poäng
51
Har han betalat alla sina skulder hos kronofogden behöver han aldrig kontakta dom mer.

Det är i så fall du som har skuldsanering kvar som kanske behöver berätta att det ändrats ekonomiskt hos er och kanske i så fall får betala mer i månaden.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp