Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lösa sms lån

Jag har en skuld på ca 60 t kr i olika sms lån..av dessa kommer jag kunna lösa ca 30 tkr nästa vecka när skatteåterbäringen kommer. Jag har inga bet. anmärkningar, inga förfrågningar sedan januari månad...dock 332 tkr i lön och 95 t kr i underskott. Blanco lån hos tre olika banker varav en hos BIK Bank totalt ca 300 t kr och krediter, säkert på 100 tkr..Jag har kämpat med min ekonomi i tre år..efter att min ex. drog och lämnade mig och barnen med obetalda amorteringar på lgh, barnomsorg, el och skulder som jag har tagit för att rädda arslet på honom. Jag har kämpat helt ensam med att betala räntan på lgh ..andra skulder som han har lämnat efter sig..Hyrt ut ett rum i vår lgh..det som återstår är väl att jag ska sälja mig själv. Han har för länge sedan hamnat hos KF ..och har en skuld på 168 tkr . Jag får inte hamna KF för då kommer vår lgh utmätas (?) det är mitt och barnens hem ..vi bor billigt och bra. Jag är helt panikslagen och vet inte hur ska jag lösa detta helvete..Det mest akuta är väl sms lånen..

Antar att min kreditv. är skit. Jag har ett misskött kreditkort hos SEB..som jag har betalat av..en skuld på 24000 är bara 6000 kr kvar av den skulden. Krediten sades upp 2014 januari/februari..finns det kvar som en anmärkning? Jag har betalat hederligt varje månad..

En misskött kredit registreras i tre år och kommer nog dessvärre göra det svårt att få något samlingslån. Ett tips är att försöka kontakta alla SMS-långivare och be om avbetalningsplaner, betala av månad för månad hos de du fick (och fick bäst villkor hos) och försök betala bort de andra med skatteåterbäringen.

Om du släpper skulderna blir det efter ett tag löneutmätning och du kommer få behålla tillräckligt för att ni ska klara er "ok". Det är inte ovanligt att man får mer pengar över än innan med tanke på alla avbetalningar och räntor. Kronofogden skall in i det längsta undvika att utmäta bostad, och efter en dom i högsta domstolen förra året är det till och med så att de inte får utmäta en barnfamiljs bostad (http://www.svd.se/barnfamilj-slipper-tvangssalja-villa_8864940). Om de efterlever det beslutet eller inte vet jag inte dock, men det ska nog mycket till för att du ska hamna på bar backe.

...om jag får löneutmätning då kommer jag ha ännu svårare att betala andra lån ..jag gissar att jag har lån över 500 t kr .sammanlagt...Min dotter har ett misskött kredit men hon har ändå fått lån beviljat hos SEB (inget fast jobb men 100 tkr att kontantinsats)..Då antar jag att misskött kredit är lika dåligt som att hamna hos KF,,
Kan det verkligen stämma? Tre år?

...förresten SEB kort skulden gick aldrig till inkasso..de sa bara att skulden skulle hamna hos inkasso om jag inte gjorde en avbetalningsplan..Har jag ändå fått ett misskött kredit anmärkning? Var ser jag den "anmärkningen" på min UC? Jag har för fan inget att förlora..ska testa ändå att ansöka ett samlingslån. Vilka förmedlare är bäst att prova? Jag kan tyvärr inte ha en medsökande. Lånet hos BIG BANK..den skulle jag vilja lösa då räntan är jättehög.
Mest akuta sms lån som ligger hos inkasso, eller hamnar där i dagarna löser jag senast nästa vecka..Problemet är att jag har redan väldigt höga utgifter pga dyra lån..det var därför jag har från början fått ta sms lånen..

Om du ska släppa för löneutmätning måste du släppa ALLA lån, annars blir det som du skriver väldigt tight ekonomiskt.

Du skulle kunna kontakta kommunens skuldrådgivare för att få hjälp med en överblick och vilka vägar framåt som finns.

oj...bolånet? då sitter vi verkligen i skiten...det går inte..Räntan är väldigt låg och jag betalar bara 1000 kr inräknad ex-t del som han vägrar att betala...Nej, jag kan inte hamna hos KF..det går bara inte..Det blir mycket dyrare i längden. Jag kan nog spara in lite på olika utgifter.

Någon som har testat SVEA skuldsanering? Marginalbanken?

Bolånet ska du inte släppa till KF!

Nej ..för helvete..aldrig i livet. Jag ska försöka rädda hela situationen. Jag är för första gången sen med en två fakturor hos Thorn...de ringer och sms:ar mig hela tiden..Är de efterblivna?

Precis, inte bolånet, det räknas in i boendekostnaden och är alltså en del av det man får behålla pengar för. Jag menade tex ditt lån i Big Bank (som väl ligger runt 30% i ränta?).

Jag har själv inte släppt allt då jag flyttade och bytte jobb och fick upp lönen vilket ett par år senare innebar att jag kunde samla mina lån, men det finns många som gjort och jag har inte hört om någon som ångrat det i efterhand eller att det skulle ha blivit dyrare i längden. Tvärtom verkar de flesta tycka att de inte borde väntat så länge, men det kan nog någon annan här på forumet utveckla vidare.

Vill du (som jag) kämpa vidare är det fortsatt klump i magen varje "betala-räkningarna-dag" som gäller och att försöka dra ner på alla tänkbara utgifter, avbetalningsplaner och att försöka förhandla ner räntor osv...

erm.. kan du inte kolla om du kan få en ny värdering på lägenheten och låna upp på lägenheten för att lösa övriga krediter..?
Sen för ekonomins skull, om nu exet dragit, så hoppas jag att du i alla fall kommit dig för att ansöka om sån där underhållsstöd hos FK..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp