• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Lösa Swedbank blanco

biggen

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
25 Juli 2013
Meddelanden
379
Mottagna reaktioner
171
Poäng
347
Hej, tänkte kolla om någon nyligen försök lösa ett blanco från Swedbank m.h.a ett samlingslån. Fick ett lån godkänt från Wasa kredit med typ 1,2% bättre ränta och ringde Swedbank för inbetalningsuppgifter men det ville dom inte ge ut. Dom hänvisade till lagen om pengatvätt eller liknande och sa att det enda sättet att lösa lånet var om pengarna fanns direkt på kontot. Känns ologiskt att det är okej att lösa ett lån genom att Wasa betalar in direkt på kontot men inte om dom löser direkt genom inbetalningsuppgifter.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

sarkostik

Kunnig medlem
Poäng: 266
Blev medlem
14 Juli 2023
Meddelanden
287
Mottagna reaktioner
94
Poäng
266
Wasakredit betalade direkt till mitt konto på Nordea så det ska nog vara lugnt om de betalar ut direkt till ditt konto. Därefter löste jag blancolånen hos Nordea och Moank efter att de mottagit uppgifter om att jag fått lån hos Wasakredit.
 

biggen

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
25 Juli 2013
Meddelanden
379
Mottagna reaktioner
171
Poäng
347
Wasakredit betalade direkt till mitt konto på Nordea så det ska nog vara lugnt om de betalar ut direkt till ditt konto. Därefter löste jag blancolånen hos Nordea och Moank efter att de mottagit uppgifter om att jag fått lån hos Wasakredit.
Stod inget om något lösenkrav via Lendo men sen fick jag en blankett från Wasa där jag skulle fylla i lösensumma, bank och inbetalningsuppgifter. Får ringa och kolla med dom på måndag om man kan lösa själv. Oavsett så känns det som en ful taktik från Swedbank.
 

biggen

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
25 Juli 2013
Meddelanden
379
Mottagna reaktioner
171
Poäng
347
En snabb uppdatering ifall någon annan hamnar i samma situation. I kontakt med Wasa så framkom det att detta är en del av Swedbanks rutiner som dom vet om och kan lösa. Wasa sköter kontakten härifrån och löser lånet genom att själv kontakta Swedbank. Detta var inget som framkom i kontakten med Swedbank såklart :).
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp