Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lendify lånar 400 msek för att kunna låna ut

Jag förstår inte riktigt vem Lendify vänder sig till eftersom deras ränta är hyfsat hög (medel är väl ca 8-9%) men dom har samtidigt tuffare krav än säg Ica,Forex,Nordax som har lägre ränta och dessutom beviljar lättare...

Har någon av er sökt via Lendify och fått lån? Vad hade ni för UC-Risk?

Jag förstår inte riktigt vem Lendify vänder sig till eftersom deras ränta är hyfsat hög (medel är väl ca 8-9%) men dom har samtidigt tuffare krav än säg Ica,Forex,Nordax som har lägre ränta och dessutom beviljar lättare...

Har någon av er sökt via Lendify och fått lån? Vad hade ni för UC-Risk?
Jag har från sep 2016. I den kreditupplysningen 9 ff och 8,3 %. Fick lån på 85 tkr till ränta 7,95%.

Inte hade väl Ica godkänt mig?

Nån som har nyare erfarenheter av Lendify idag? Nån fått lån där nyligen på över 100000?

Jag ansökte nyligen (eller ja, sambon) hos dom.
Dom är alltså ruggigt tuffa eftersom dom inte har så mycket stålar att låna ut.

Jag ansökte nyligen (eller ja, sambon) hos dom.
Dom är alltså ruggigt tuffa eftersom dom inte har så mycket stålar att låna ut.
Fast dom har ju själva lånat till sej nästan en halv miljard att låna ut om rubriken inte är fake news. Tycker man borde vara en perfekt kund för dom om dom utger sej för att vilja ge kunderna bättre villkor och ränta, men som vanligt är ju flest långivare väldigt stränga och helst vill låna ut till folk som är miljonärer och inte behöver låna typ..(?)
Fick ni avslag och hur mkt var det på och vad var deras förklaring? (måste inte svara)

Fast dom har ju själva lånat till sej nästan en halv miljard att låna ut om rubriken inte är fake news. Tycker man borde vara en perfekt kund för dom om dom utger sej för att vilja ge kunderna bättre villkor och ränta, men som vanligt är ju flest långivare väldigt stränga och helst vill låna ut till folk som är miljonärer och inte behöver låna typ..(?)
Fick ni avslag och hur mkt var det på och vad var deras förklaring? (måste inte svara)
Tyvärr är det nog deras "nya långivare" som ställer dessa krav på Lendify att i sin tur vara tuffa. Många lycksökare i denna bransch som hoppas fånga upp säkra kunder som skäms för mycket att låna av sin hemma bank.

Fast 400 miljoner låter mycket men är inte så jäkla mycket.
Om genomsnittssumman på deras lån är säg 150.000 så räcker 400.000.000 till 3.000 kunder och då kan man nog inte låna ut hela den summan utan ska säkert gå till faciliteter, löner och massa annat.

Fast 400 miljoner låter mycket men är inte så jäkla mycket.
Om genomsnittssumman på deras lån är säg 150.000 så räcker 400.000.000 till 3.000 kunder och då kan man nog inte låna ut hela den summan utan ska säkert gå till faciliteter, löner och massa annat.
Nja dessa 400 msek är lånade genom att Lendify gett ut obligationer och är öronmärkta för att lånas ut till kunder. Tror de är ganska hårt reglerade hur pengarna får användas och bryter man mot dessa regler är det att betrakta som bedrägeri.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp