• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Lendo - Dubbla

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 895
Mottagna reaktioner
1 664
Poäng
1 117
Detta grundar sig väl ändå på att man har bra förutsättningar från början?
Detta grundar sig enbart att man får erbjudande från collector + 1 bank till, vilken som helst. Collector är en av dom som brukar ge erbjudande när få andra gör det dock.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 994
Mottagna reaktioner
1 079
Poäng
867
Detta grundar sig enbart att man får erbjudande från collector + 1 bank till, vilken som helst. Collector är en av dom som brukar ge erbjudande när få andra gör det dock.
Ja men det är lite det jag menar. Att det inte riktigt beror på att man lurar ”systemet” utan att det hade funkat oavsett.
 
Senast ändrad:

Kalle2023

Aktiv medlem
Poäng: 11
Blev medlem
6 Januari 2023
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
4
Poäng
11
Jag är säker. Har gjort det själv, valde marginalen 295.000 men hade erbjudande från collector. sen gick jag till collectors hemsida och sökte 295 på samma an. Söker man via lendo/advisa och får erbjudanden från collector och en bank till så väljer man den andra banken sen surfar in på collector och söker där så får man samma erbjudande som man fick på lendo/advisa.
Den går på samma uc som lendo/advisa tog i processen.

Det ska inte gå - men flera på lånforum har använt sig av detta
Vilka förutsättningar har du haft då? Sökte du högre?
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 895
Mottagna reaktioner
1 664
Poäng
1 117
Undra om det fortfarande funkar?
90% säker på att det funkar. Gjort det själv för ett år sen. Och tipsade en användare som skrev pm till mig om det, som fråga hur man gjorde för kanske 4-5 månader sen.

Den personen fick godkänt 350.000 via avida hos remember. Och hade erbjudande från collector. Sökte via collectors hemsida direkt efter personen gått vidare med remember från avida. Blev godkänd och fick lös 700.000 på 1 uc ff.
 

Henke054

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
30 Juli 2022
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
67
Poäng
207
90% säker på att det funkar. Gjort det själv för ett år sen. Och tipsade en användare som skrev pm till mig om det, som fråga hur man gjorde för kanske 4-5 månader sen.

Den personen fick godkänt 350.000 via avida hos remember. Och hade erbjudande från collector. Sökte via collectors hemsida direkt efter personen gått vidare med remember från avida. Blev godkänd och fick lös 700.000 på 1 uc ff.
Gissar man behöver göra det snabbt på collector när man signat första lånet :)
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 895
Mottagna reaktioner
1 664
Poäng
1 117
Gissar man behöver göra det snabbt på collector när man signat första lånet :)
Gör det inom en timma iaf. Av någon anledning reggar alla andra banker direkt på sekunden att man gått vidare med avida/lendo. Men collector gör inte det utan ansökan står som öppen och man får samma erbjudande även när den ska vara stängd.
 

Henke054

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
30 Juli 2022
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
67
Poäng
207
Gör det inom en timma iaf. Av någon anledning reggar alla andra banker direkt på sekunden att man gått vidare med avida/lendo. Men collector gör inte det utan ansökan står som öppen och man får samma erbjudande även när den ska vara stängd.
Men då är det samma belopp men på deras webb?
 

Ljusare_Tider

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
22 Oktober 2018
Meddelanden
67
Mottagna reaktioner
20
Poäng
102
Kan bekräfta att lendo först + collector efteråt funkade när jag ansökte i oktober iaf.

Fick då 250k från ica och efter att jag godkänt allt gick jag in på Collector och fick ytterligare 200k från dom(samma erbjudande som dom erbjöd via lendo)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp