Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lendo, ska jag vänta tills min förfrågningar går ut?

Hej!
Är i en ekonomisk knipa, tänkte därför låna hos Lendo. Men innan jag gjorde det skrev jag till dem. Se nedan;

Hej!
Jag är 24 år gammal, ogift, har fast jobb, 260 000 kr/år.
Har ca 10 kreditförfrågningar hos UC, total skuld om 80 000 kr hos diverse bolag (på UC syns endast 39.000 kr). Bland förfrågningarna som finns framkommer bl a att jag sökt ett smslån samt lån hos JSM Capital (Cashbuddy). Anledning till att jag sökt hos dessa "ökända" lånföretag tidigare är för att jag haft anmärkning misskött kredit som jag längre inte har.

Jag hade gärna önskat låna 80.000 kr för att samla mina lån. Hur ser mina chanser ut utifrån ovan beskrivna?

Svaret löd:

Tack för ditt mail.

Det låter som att du tyvärr har för många förfrågningar i dagsläget, mitt tips skulle vara att du inte göra några förfrågningar på 6 månader, sen så kan du prova att göra en ansökan hos oss, och då lägger vi in den så att de framgår till bankerna att du ska lösa tidigare lån.
Men som de ser ut idag, så skulle du med all sannolikhet få ett avslag pga för många förfrågningar.

Vad tycker ni? Finns det någon annan väg att gå eller är det helt enkelt så att jag måste "vänta ut" förfrågningarna?

Tacksam för svar!

Du måste nog vänta ut förfrågningarna. 80000 är ganska mycket pengar att låna ut till någon som har 10 uc:n i bagaget. Jag har aldrig tagit ett lån hos Big Bank, men flera personer här på forumet verkar ha fått ett lån där trots en inte så bra uc-historik dom/det senaste åren/året. Ring och fråga dom hur stora chanserna är.

pölsa

Jag har själv uc-scoring "svag" och har fyra förfrågningar senaste året, 400000:- årsinkomst 2012, 350000:- i blancolån och 85000:- underskott av kapital...

Har också funderat på att vänta tills uc är ren, men vettefan om det spelar nån roll...

Jag har själv uc-scoring "svag" och har fyra förfrågningar senaste året, 400000:- årsinkomst 2012, 350000:- i blancolån och 85000:- underskott av kapital...

Har också funderat på att vänta tills uc är ren, men vettefan om det spelar nån roll...
Tror inte det spelar så stor roll, 4 förfrågningar är lite. Däremot är underskottet av kapital det stora problemet. UC är alltså moment 22, man får inte "bra" lån så att man får ner räntekostnaderna, så länge man har höga räntekostnader...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp