Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lendo, vad beror avslaget på?

Jag har en inkomst på tvåhundratjugotusen kronor år och inga andra skulder eller ansökningar från kronofogden, men tyvärr 4 betalningsanm och 1 går ut 1 Januari 2016 och resterande 6 Juni 2016

Lendo går ut med max 5 betalningsanm och inte nyare än 2 år gamla och ett maxbelopp på 100.000kr vid ansökan

Gjorde en ansökan på 60.000kr men fick avslag och jag mailade dom med anl till avslag, men det är tyst från dom!!

Så är det nån som kan tänkas vad det beror på ang avslag??

För många UC ff, för mycket blancolån..

10 förfrågningar och 0kr i lån

Kollade precis nu vad min risprognos var och den är 12,0 % och 8 förfrågningar

Har sett andra med samma inkomst haft betydligt högre lån på sig än det jag ansökte om och skulle vara intressant att veta vad avslaget berode på bara!

Kan ju inte vara nåt annat än betalningsanm om man ser till vad andra har i lån här på samma inkomst.

vad jag har märkt på min uc och mitt kreditbetyg så verkar förfrågningarna ha större roll än vad en anmärkning har i vissa fall. Om det tex är en blank förfrågan ger det sämre scoring än vad en anmärkning gör. Jag hade betyg på 5,6.. När sen 2st anmärkningar försvann sjönk scooren endast till 5,4. Men när EN blank förfrågan försvann sjönk scooren genast till 3,4..

Lendo förmedlar ju bara lån, och uppenbarligen har de en partner som tillåter upp till 5 betalningsanmärkningar, men det är verkligen ovanligt. Gissningsvis är det bara en av deras samarbetspartners som gör det och om du då inte når upp till något annat krav de kan tänkas ha (högre deklarerad inkomst tex) så blir det inget lån.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp