• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Ligga efter med betalning till kfm

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
563
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Vet inte vad detta inlägg ska lösa men vill väl ventilera lite. å få råd. Jag har ju som sagt fått beviljad skuldsanering. Redan nu inför 2:a betalningen har jag problem.

Detta är pga jag blev sjukskriven 1månad. Jag får ut för lite denna måndag för att kunna betala alla räkningar inkl kfm. Jag kommer ha räkningar inkl kfm på 16tusen. Min lön blev 18k. Jag kan inte be om hjälp till föräldrar för att dom inte ens vet om min situation. Kompisar osv har jag bränt mina chanser då jag lånade när jag spelade.

Min första tanke är att försöka leva på 2tusen så länge det går. Å hoppas försäkringskassan inte är så sega med deras behandlingstider.

Andra är att betala in en del av summan till kfm nu. Så att jag har till mat osv. Sen betala in resten när försäkringskassans ersättning kommit. (skjuter dock lite på problemet då det innebär mindre nästa månad) men det börjar ordna upp sig med inkomsten då iaf.

att kontakta kfm för denna kortvariga situation ser jag inte som någon lösning. Då omprövning är inte på fråga. Hur skulle ni gjort?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Anonymje

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
18 Oktober 2022
Meddelanden
79
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Jag hade betalat in allt och levt på 2 tusen.
Börja planera redan nu om du kan få in extra pengar. Sälj av prylar/kläder. Panta.
Smarta köp. Gör storkok.
Hade hellre levt på vatten och knäckebröd än att riskera att sabba något...
 

MissbrukARN

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
26 November 2021
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
131
Poäng
317
Jag skulle hört av mig till KFM och förklarat situationen och be om uppskov? Alternativt är ju att prioritera kfm och meddela dd andra om räkningarna.
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
563
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Vad gjorde du med det du fick över från december som är betalningsfri? Hur mycket betalar du till kfm? Jag skulle betala för att inte riskera min sanering.

Det har tyvärr gått åt. Vabbat mycket i december. Inhandlat lite kläder men sen blev ju julklappar (2barn) osv bidragande orsak också. matkontot har sprungit iväg horribelt mycket. Jag betalar 8600 till kfm. Hyra bredband el försäkringar osv uppstår till 8000. Så en vanlig månad är det okej. För jag har typ 23 efter skatt men nu blir det kaos..
 
Senast ändrad:

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 359
Mottagna reaktioner
797
Poäng
677
Det har tyvärr gått åt. Vabbat mycket i december. Inhandlat lite kläder men sen blev ju julklappar (2barn) osv bidragande orsak också. matkontot har sprungit iväg horribelt mycket. Jag betalar 8600 till kfm. Hyra bredband el försäkringar osv uppstår till 8000. Så en vanlig månad är det okej. För jag har typ 23 efter skatt men nu blir det kaos..
Om jag förstår det rätt betalar kfm ut pengar till dmfodringsägarna 1 gång per år.

Vet inte om de får reda på att du är sen med en betalning. Men jag vet folk som betalat ikapp efter att ha hamnat efter och de har fått fortsätta med sin skusa.

Men jag hade betalt och hellre kontaktat svenska kyrkan eller soc för att kanske ha tur och få lite matpengar.
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 358
Mottagna reaktioner
386
Poäng
517
Har du inledande eller beslutad skuldsanering? Var en annan här som prioriterade bort kfm betalningen under inledande som fick sin skuldsanering hävd pga det.
Sen kan saker hända absolut men att redan på andra betalningen inte kunna betala då är det fel nånstans, antingen på kfm beräkning eller din prioritering.
Låter hårt kanske men...
Har du inte fått vabbandet utbetalt heller eller får du det nu i februari?
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
563
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Har du inledande eller beslutad skuldsanering? Var en annan här som prioriterade bort kfm betalningen under inledande som fick sin skuldsanering hävd pga det.
Sen kan saker hända absolut men att redan på andra betalningen inte kunna betala då är det fel nånstans, antingen på kfm beräkning eller din prioritering.
Låter hårt kanske men...
Har du inte fått vabbandet utbetalt heller eller får du det nu i februari?

Jag har beslutad. Jag kan inte ha prioriterat så mycke annorlunda. Vabbandet gör ju sitt. Joo det har jag fått utbetalt. Blir ju flera tusen mindre än normal lön. Å då äts all marginal upp. Jag har vid en normal lön 5-6tusen att leva på. Dvs tanka bilen. Å ge mat till 2 barn osv.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp