• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Ligga efter med betalning till kfm

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 524
Mottagna reaktioner
12 902
Poäng
9 787
Sitter man i skiten någon månad så säger handläggaren jag har iaf att man kan betala ikapp månaden efter.. de ger inga uppskov men inga problem med att betala ikapp månaden efter vart så 1 månad för mig. Om 9 månader har man kämpat igenom sina 5 år
Handläggaren har ingen nytta av infon..
Man har ingen handläggare under skuldsaneringen, den är färdig med ärendet efter beslutet.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
borgenärer underrättas 4 grr om året om uteblivna betalningar. Månader som gäller är mars,juni,september och december. Så ligger man efter i t.ex januari och betalar ikapp innan mars så bör inte borgenärerna få reda på det.
Ja exakt så är det. Reglerna om detta förändrades för lite mer än ett år sedan pga att just borgenärerna ansåg att dom fick brev för ofta av Kronofogden.
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
868
Mottagna reaktioner
332
Poäng
497
Det har tyvärr gått åt. Vabbat mycket i december. Inhandlat lite kläder men sen blev ju julklappar (2barn) osv bidragande orsak också. matkontot har sprungit iväg horribelt mycket. Jag betalar 8600 till kfm. Hyra bredband el försäkringar osv uppstår till 8000. Så en vanlig månad är det okej. För jag har typ 23 efter skatt men nu blir det kaos..

Som för frugan och mig nu i februari. Jag fick ut 16k efter skatt och brukar få 29 efter skatt, tog ledigt mycket i januari eftersom vi hade lite att göra på jobbet. Vi saknade 12 tusen för att kunna betala allt imorgon men det löste sig eftersom jag tog ut pengar från ett fondkonto där jag har sparat sedan min skuldsanering drog igång.
 

JohanA

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 April 2018
Meddelanden
198
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Sitter man i skiten någon månad så säger handläggaren jag har iaf att man kan betala ikapp månaden efter.. de ger inga uppskov men inga problem med att betala ikapp månaden efter vart så 1 månad för mig. Om 9 månader har man kämpat igenom sina 5 år
Så här sa min HL med. Och att man kan använda juni o dec extra pengarna att betala ikapp om man skulle råka hamna efter.
det blir väl/kan bli först problem om man missat 4 st betalningar helt.
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
563
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
När var detta? Vad jag hört tar det extra lång tid nu. Jag har väntat 3 veckor och ingen har rört mitt ärende.

Har någon behandlat ditt ärende nu? Gått över en månad för mig nu och ingeting. Å det gäller första ansökan. Så inte lovande
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 929
Mottagna reaktioner
1 049
Poäng
867
Har någon behandlat ditt ärende nu? Gått över en månad för mig nu och ingeting. Å det gäller första ansökan. Så inte lovande
Nix. Nu skall dom börja utreda min SGI. Detta gjorde dom senast i December. Helt sjukt.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 524
Mottagna reaktioner
12 902
Poäng
9 787
Nix. Nu skall dom börja utreda min SGI. Detta gjorde dom senast i December. Helt sjukt.
Då har dom väl i alla fall kommit fram till att du ska få ersättning, det är väl bra.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp