Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ligger efter med hyra bostadsrätt, 3 st

Lite off topic, men ändå inte...
Jag har ett rätt intressant case framför mig där vi, pga 2 obetalda hyror, har sagt upp hyresgästen för avflyttning.
Nu hör det till saken att hyresgästen tvingades deponera 3 månadshyror till oss för att få lägenheten. När nu uppsägningen kom hyresgästen tillhanda, så ringer hyresgästen till mig och anser att depositionen kan/skall användas till de obetalda hyrorna. Jag säger å de bestämdaste NEJ till detta.
Nu har hyresgästen själv dragit ärendet till hyresnämnden. Skall bli ytterst intressant och se till hur de ställer sig till detta...

Ps. I normala fall, så kan en hyresgäst begära att få tillbaks sin deposition efter 2 år om hyrorna har inkommit per förfallodag, men det har inte denna hyresgäst gjort.

Lite off topic, men ändå inte...
Jag har ett rätt intressant case framför mig där vi, pga 2 obetalda hyror, har sagt upp hyresgästen för avflyttning.
Nu hör det till saken att hyresgästen tvingades deponera 3 månadshyror till oss för att få lägenheten. När nu uppsägningen kom hyresgästen tillhanda, så ringer hyresgästen till mig och anser att depositionen kan/skall användas till de obetalda hyrorna. Jag säger å de bestämdaste NEJ till detta.
Nu har hyresgästen själv dragit ärendet till hyresnämnden. Skall bli ytterst intressant och se till hur de ställer sig till detta...

Ps. I normala fall, så kan en hyresgäst begära att få tillbaks sin deposition efter 2 år om hyrorna har inkommit per förfallodag, men det har inte denna hyresgäst gjort.

Om det är deposition som han kunde fått ut så låter det väl sådär halvrimligt i alla fall.. på vilka grunder kan hyresvärden nyttja de pengarna i allmänhet?

Om det är deposition som han kunde fått ut så låter det väl sådär halvrimligt i alla fall.. på vilka grunder kan hyresvärden nyttja de pengarna i allmänhet?

Vi kan inte nyttja pengarna, men det är allmänt vedertaget att deposition krävs för t.ex folk från våra grannländer då dom inte uppbringar inkomst i Sverige.

Det normala är att hyresgästen efter 2 år hör av sig och vill få sin deposition i retur förutsatt att alla hyror har varit betalda i tid.

I detta fall är det dock tvärtom. Hyresgästen betalar inte 2 månadshyror och först därefter hör hyresgästen av sig och anser att depositionen kan användas för att reglera hyresfordringarna.

Det sa jag nej till ! Det är inte ett seriöst tillvägagångssätt, men vi får se nu. Jag kanske får backa på detta.

Ja allmänt vedertaget ja. Men när får ni nytta av dom om ni inte kan använda dom för obetalda hyror?

Ja allmänt vedertaget ja. Men när får ni nytta av dom om ni inte kan använda dom för obetalda hyror?

Det är inte helt ovanligt att våra hyresgäster från vårt närmsta grannland helt sonika bestämmer sig för att flytta tillbaks utan att bry sig om att dom har en uppsägningstid på 3 månader.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp