• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Ferratum - Lån utan UC
5. Compricer - Jämför lån (ny)
6. Brixo - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Binly - Lån utan UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Likt Betalkoll, anyfin, är det exakt samma?

B

Betaökoll

Gäst
Poäng: 0
Hej,

Finns det fler sidor likt betalkoll? Har hört om anyfin, är det exakt samma? Full UC..??

Med vänlig hälsning
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Hej,

Finns det fler sidor likt betalkoll? Har hört om anyfin, är det exakt samma? Full UC..??

Med vänlig hälsning
Anyfin är ingen fakturatjänst, de löser enbart befintliga kreditlån i sin helhet genom att titta på senaste fakturan. Full UC som jag förstår. Värdelöst i mina ögon, förstår inte syftet.
 

Nicke

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
48
Mottagna reaktioner
22
Poäng
92
Anyfin är ingen fakturatjänst, de löser enbart befintliga kreditlån i sin helhet genom att titta på senaste fakturan. Full UC som jag förstår. Värdelöst i mina ögon, förstår inte syftet.
Syftet är ju att de hjälper att sänka räntan på krediter.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Syftet är ju att de hjälper att sänka räntan på krediter.
Ja de hoppas jag, så det inte är tvärtom att de höjer räntan på krediterna. Men det är väl syftet med alla långivare, annars har de ju inga kunder. I min värld är det bättre att vända sig till de stora låneförmedlarna om man har en del krediter, kostar ju lika mycket sett utifrån UC-betyg.

På sin sida har de en exempelränta på kring 9%, det är högt jämfört med många blancolån.
 

Nicke

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
48
Mottagna reaktioner
22
Poäng
92
Ja de hoppas jag, så det inte är tvärtom att de höjer räntan på krediterna. Men det är väl syftet med alla långivare, annars har de ju inga kunder. I min värld är det bättre att vända sig till de stora låneförmedlarna om man har en del krediter, kostar ju lika mycket sett utifrån UC-betyg.

På sin sida har de en exempelränta på kring 9%, det är högt jämfört med många blancolån.
Absolut, men det är ju lägre än Klarna och andra krediter de marknadsför sig att lösa.
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 929
Mottagna reaktioner
1 050
Poäng
867
Problemet är ju att de inte hjälper folk med sämre kreditvärdighet. För det är ju trots allt lite vi som behöver hjälpen. Men det funkar inte. Inte för mig iaf. Inte ens när min UC var som bäst i våras.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Problemet är ju att de inte hjälper folk med sämre kreditvärdighet. För det är ju trots allt lite vi som behöver hjälpen. Men det funkar inte. Inte för mig iaf. Inte ens när min UC var som bäst i våras.
Jag tycker inte de verkar anpassade för någon specifik kundgrupp. Jag skulle vilja kalla det ett scam och bondfångeri. Lika besvärligt och oflexibelt som att söka ett vanligt blancolån.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp