• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Lista över kreditupplysning för smslån samt blancolån

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Har du ingen möjlighet att betala din skuld innan den 18/7 så du slipper missbruksregisteringen den ligger ju kvar i 3 år och kan ställa till besvär för dig under den tiden.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Skall försöka göra detta. Skall ringa dem igen imorgon och försäkrar mig om att jag tolkat kravet rätt. Så de inte menar att jag skulle höra av mig innan den 18/7. Samt att det verkligen är så att jag verkligen slipper den vid betalning. Det finns andra håll att täta och det ingen anledning och täta ett med de sista man har denna månad om lagning döms ut...
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Precis, är det det som krävs för att slippa hamna i missbruksregistret så får du försöka täta det hålet först och ta de andra sen vet precis hur det är. LYCKA TILL!!
 

forummarna

Kunnig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
28 Maj 2012
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
20
Poäng
102
Var det dom som meddelade om att det kunde leda till att du kunde hamna i missbruksregistret?
 

PandaSthlm

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
23 Mars 2017
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
35
Poäng
137
Vad är det absolut förmånligaste lånet på marknaden som inte tar UC? Finns det bara ockrare eller kan det finnas nån human låneförmedlare? Loanstep lånar ut 14 dagar räntefritt så det är ju bra men i övrigt?
 

PandaSthlm

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
23 Mars 2017
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
35
Poäng
137
Tänker att om alla dessa låneförmedlare har så höga räntor så måste det finnas mycket pengar att tjäna för det bolag som la sig en bra bit under räntemässigt. Klart måste väl iaf vara att Onea är den klart dyraste och mest bedrövliga låneförmedlaren på hela marknaden!
 
G

Groda

Gäst
Poäng: 0
Förmodligen jäkligt sent svar.. men många går omkull även fast de tar ockerräntor... eftersom betalningsförmågan är så låg hos många kunder till smslånebolagen så ska ju de höga ränterna kvittas mot många kreditförluster.. så tar jag ett lån med hög ränta så får jag även bekosta andra människors lån som de inte kan betala tillbaka..om man hår drar det lite..
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Kontant finans står det att dem tar bisnode som kreditupplysning under frågor och svar men har ingen personlig erfarenhet
 

FrågaUgglan

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
10 September 2017
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Förmodligen jäkligt sent svar.. men många går omkull även fast de tar ockerräntor... eftersom betalningsförmågan är så låg hos många kunder till smslånebolagen så ska ju de höga ränterna kvittas mot många kreditförluster.. så tar jag ett lån med hög ränta så får jag även bekosta andra människors sms lån som de inte kan betala tillbaka..om man hår drar det lite..

Det låter hemskt, men det är ju precis så det är. Många klarar helt enkelt inte av att betala tillbaka, det handlar om beräknade risker som dessa företag tar, i hopp om att gå med vinst. Men om ingen betalar tillbaka så går de under...
 
Senast redigerad av en moderator:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp