• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Loanstep/Axactor

nyfiken

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
13 Oktober 2011
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
115
Poäng
297
Jag hade helt och hållet glömt bort att jag hade ett lån hos Loanstep från i somras. Givetvis uselt men jag använder knappt den mejl jag registrerat och det förlängs ju automatiskt...

Nu ligger det hos inkasso och därmed panikkänsla, det var länge sen. Axactor heter inkassoföretaget, aldrig hört talas om. Nån som har erfarenhet - kan jag hoppas på avbetalningsplan eller är dom hårda?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Jag har också Loanstep på inkasso - men hos Alektum? Har dom bytt nu till Axactor?
 

Rembrandt

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
2 Juli 2014
Meddelanden
269
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
Axactor är riktigt bra, till slut. I början Kändes det som att dem inte hade någon koll på inkassobrancshen. Mitt bank norwegian lån på 100 000 togs över av dem från intrum.
Fick fryst ränta och ok belopp per månad.
 

nyfiken

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
13 Oktober 2011
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
115
Poäng
297
Ja, tydligen är det dom som gäller. Låter ju bra att se verkar resonliga, tack för svar.
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 277
Mottagna reaktioner
1 779
Poäng
1 247
Jag fick också mejl från Loanstep i dag. Tog lånet i maj och de började hota med inkasso i oktober.

Har ingen erfarenhet av Axactor, men de erbjuder avbetalningsplaner enligt hemsidan, så vi får väl se...
 
A

ANG

Gäst
Poäng: 0
Hej,
Dumt nog behövde jag ta ett lån hos Ferratum för två år sedan. Betalade ockerbelopp varje månad, i princip bara ränta. Tror jag betalade 1800kr och skulden sjönk med typ 200kr.
Blev sen i januari arbetslös och slet som ett djur för att betala skulden ibland varannan månad och ibland varje. Sen var det kört, kunde inte betala okt-dec, Axactor tog över mitt lån och vill ha betalt på tisdag, 27.000kr räntan för okt-dec som Ferratum ville ha var på 8.500kr som jag inte kunde betala därav lät dem Axactor ta över lånet. Magknip, panik och ångest. Tog mig i kragen och ringde upp Axactor. Ett samtal på 2 min. Dem frågade direkt om jag ville ha en avbetalningsplan. JA TACK. Han frågade om jag kunde betala 2700 i 12 månader. Bad att få betala på 18 mån och summan blev 1900kr inkl uppläggningsavgift på 170 kr och aviavgift. inga problem. Blev så glad. Äntligen kommer jag kunna betala av lånet och räntan är ju sjukt mycket bättre. Här kommer ju lånet faktiskt att betalas av i jämförelse med samma summa som Ferratum ville ha men då betalade jag ju nästan bara ränta.
Jag skulle säga till alla som kämpar med avbetalning hos typ Ferratum att hellre låta det gå till inkasso. Kommer såklart aldrig någonsin ta ett så dumt lån igen. Började med 5000kr och fick snabbt ett erbjudande att höja till 19.000kr, tackade ja då jag satt lite knivigt... skulle jag aldrig gjort...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp