Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Loanstep - efter lagändringen

Det här är riktigt sjukt. Det här är kostnaderna för ett 30 dagars lån på 5.000 hos Loanstep. Observera fördelningen ”ränta” och ”avgifter”.

Är detta verkligen lagligt? Är det så enkelt att krypa förbi den nya lagstiftningen?

Synd. Jag tyckte Loanstep var ett rätt sympatiskt företag tidigare. Men det här är det värsta jag sett så här långt.

Bilagor

• 71614B63-D453-4794-B89A-562FE18D7F82.png
    71614B63-D453-4794-B89A-562FE18D7F82.png
    192.7 KB · Visningar: 287
O jäklar..stämmer det så är de ett riktigt parasitbolag,hoppas man börjar städa bort såna med lagändringar.

Lånar aldrig från liknande bolag men kollade för skojs skull på deras hemsida,där står det att det kostar 6300 typ för 30dgrs 5000kr lån. Vågar inte klicka vidare så ser inte vad kostnaderna är. Sjukt dyrt det med..
Jo nu ser jag,förmedlingsavgift över 700kr haha,satan i gatan vad rabiata de är.

Dem där uppgifterna som Johan W visade stämmer inte. Kostar 1361 kr för ett 5000 kr lån på 30 dgr. Svindyrt det med, men absolut inga 3000 kr i avgifter.

Det är mitt fel som inte betalt tillbaka mitt lån hos dom. -:)
De kompenserar förlusten på 8000 kr med att höja för alla andra.

Dem där uppgifterna som Johan W visade stämmer inte. Kostar 1361 kr för ett 5000 kr lån på 30 dgr. Svindyrt det med, men absolut inga 3000 kr i avgifter.
Ok, tror dig. Men det är en skärmdump från deras sida. Så då får dom göra om och göra rätt. Dock kostade deras lån 5950kr på 30 dagar tidigare så även ned dina uppgifter har det alltså blivit dyrare efter lagändringen.

Ok, tror dig. Men det är en skärmdump från deras sida. Så då får dom göra om och göra rätt. Dock kostade deras lån 5950kr på 30 dagar så även ned dina uppgifter har det alltså blivit dyrare efter lagändringen.
Jag skämtade med en liten touch av sanning. De måste kompensera förlusten på något vis. Den nya lagändringen innebär dock att ett räntetak införs så de får inte ha ockerräntor längre.

Jag skämtade med en liten touch av sanning. De måste kompensera förlusten på något vis. Den nya lagändringen innebär dock att ett räntetak införs så de får inte ha ockerräntor längre.
Nja, jag svarade ”Sven” ;)

Ok, tror dig. Men det är en skärmdump från deras sida. Så då får dom göra om och göra rätt. Dock kostade deras lån 5950kr på 30 dagar tidigare så även ned dina uppgifter har det alltså blivit dyrare efter lagändringen.

Dem siffrorna du visade finns inte på Loanstep. Det där ser ut att vara någon jämförelsesajt som du tagit en skärmdump på. Så då får du klaga på jämförelsesajten =)

Dem siffrorna du visade finns inte på Loanstep. Det där ser ut att vara någon jämförelsesajt som du tagit en skärmdump på. Så då får du klaga på jämförelsesajten =)
Jaha ja. Då får jag pudla i så fall.

Dumt av mig eftersom det faktiskt är så att Loanstep tar betydligt mer för ett 5000kr-lån idag än vad dom gjorde innan lagändringen. Dessutom är avgifterna inte avdragsgilla medans räntorna är det. Det gör att nettoeffekten blir än mer dålig.

Men klantigt av mig att referera till något som tydligen inte stämmer.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp