Långivare med aktiv utlåning

1. Brixo Kontokredit - Lån utan UC, Swish
2. Kredio - Lån utan UC
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Klaralån - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Loanstep, godkänt eller bara preliminärt?

Medlem
Poäng: 6
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
hej, sökte lån hos loanstep och undrar om någon annan har erfarenhet hos dom. Efter att jag bekräftade utbetalningskontot hos Tink så fick jag svaret

”Goda nyheter!

Vi har godkänt din låneansökan och kommer att betala 25 000,00 kr till ditt valda konto. Du hittar lånevillkoren här, där även information om ångerrätten finns med. För att ta del av ditt kreditavtal och mer information om ditt lån, logga in på ditt konto genom att klicka på knappen nedan:”

Det var efter kl 17 i fredags.

Har det hänt er att ni blivit nekade i efterhand? Eller är det här säkrat godkänt?

hej, sökte lån hos loanstep och undrar om någon annan har erfarenhet hos dom. Efter att jag bekräftade utbetalningskontot hos Tink så fick jag svaret

”Goda nyheter!

Vi har godkänt din låneansökan och kommer att betala 25 000,00 kr till ditt valda konto. Du hittar lånevillkoren här, där även information om ångerrätten finns med. För att ta del av ditt kreditavtal och mer information om ditt lån, logga in på ditt konto genom att klicka på knappen nedan:”

Har det hänt er att ni blivit nekade i efterhand? Eller är det här säkrat godkänt?
Det är godkänt och du kommer få utbetalningen imorgon innan 17.

Jag tänkte söka lån där. Måste man verifiera konto transaktioner eller med tink?

Kommer det stå nånstans om lånet? alltså att de rapporterar

”Goda nyheter!

Det är helt säkert då.

Ja det måste man, men provade lägga ett konto som jag öppnade som var helt ny utan transaktioner, det funkade.
Hur godkände de ett konto utan transaktioner? Var det på samma bank som ditt vanliga konto var på som du öppnade? Eller var det en annan bank?

Detta är ju sjukt. Har sökt hos Loanstep tidigare och alltid nekats för att de inte bedömt min betalnings förmåga tillräckligt bra. Men nu sökte jag som ovan person gjort med ett blankt konto. Och beviljades 25 000 kr. Tack för tipset :)

Jag fick också beviljat. Sökte 10000 . Men dom använde kreditz. När jag valde konto så tog jag det jag hade minst transaktioner på.

Kollar de inte att lönen stämmer på Kreditz? Låter märkligt.

Blev själv mycket förvånad. Men jag fick 25 i godkänt. Har bra lön, bara lite rörig transaktionshistorik. Men sa det är lustigt
Så rent krasst kan jag använda mitt Danske bank konto som har noll transaktioner senaste tre åren och få lånet godkänt? Låter som en bugg i systemet...

Så rent krasst kan jag använda mitt Danske bank konto som har noll transaktioner senaste tre åren och få lånet godkänt? Låter som en bugg i systemet...
Jag använde mitt bank konto som jag skapade cirka 1 h innan jag sökte.
Antar att de då utgick från upplysningen via creditsafe som för övrigt är mycket bra. 72 i scoring och mycket hög kreditvärdighet

Jag använde mitt bank konto som jag skapade cirka 1 h innan jag sökte.
Antar att de då utgick från upplysningen via creditsafe som för övrigt är mycket bra. 72 i scoring och mycket hög kreditvärdighet
Låter oroväckande men så länge man använder pengarna till rätt saker så... Creditz är oftast bra för att upptäcka dåliga mönster men den kan också sabba för skötsamma 😅

Hur fsn blev jag nekad
Har fast inkomst och anställning
Men använde inte mitt löne konto utan ett Nordea konto där jag fått utbetalt lån tidigare
Kanske därför eller?

Hur fsn blev jag nekad
Har fast inkomst och anställning
Men använde inte mitt löne konto utan ett Nordea konto där jag fått utbetalt lån tidigare
Kanske därför eller?
Dem är lustiga. Testa söka igen, men på ett konto som är tomt, alltså helt nytt. Om du har en bra Creditsafe score, inga anmärkningar så kommer du bli godkänd är jag nästan helt säker på

Dem är lustiga. Testa söka igen, men på ett konto som är tomt, alltså helt nytt. Om du har en bra Creditsafe score, inga anmärkningar så kommer du bli godkänd är jag nästan helt säker på
Har hög kreditvärdighet och inga anmärkningar. Jätte skumt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp