Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lowell?

Håller med att det var otydligt! Har aldrig sätt nåt sånt och då har jag haft massa inkassobrev.
Men det viktigaste är att du har betalat. Tror du kan vara lugn.
Förfallodag

2022-10-02
har vi fått i uppdrag att inkassera nedanstående belopp. Betalningen ska vara
oss tillhanda senast på den dag som framgår av bifogat inbetalningskort. Om betalning uteblir kan rättsliga åtgärder komma att vidtas, vilket
kan medföra ytterligare kostnader, betalningsanmärkning samt att avtal och nyttjanderätter upphör att gälla. Eventuella invändningar mot
detta krav bör vara framställda inom åtta (8) dagar. Skyldighet att betala ränta, inkassokostnader och förseningsersättning framgår av lag.

nkassokostnad: Betalas skulden i sin helhet och betalningen är oss tillhanda senast 30 dagar efter datum för utskick av detta brev behöver du endast erlägga 90 kr i inkassokostnad, därefter
debiteras resterande 90 kr i inkassokostnad. Totalbelopp att betala om betalning är oss tillhanda senast 30 dagar efter datum för utskick av detta brev är 349 kr. Observera att om betalning sker
senare än 8 dagar efter datum för utskick av detta brev kan rättsliga åtgärder komma att vidtas vilket kan medföra ytterligare kostnader och betalningsanmärkning.

okej nu är jag med. Dessa 8 dagar hade du på dig att invända mot kravet.

Alltså det stämmer att förfallodatum är 2 oktober.
Man brukar alltid ha 8 eller 10 dagar på sig att inkomma med synpunkter, t ex om man vill be om avbetalningsplan så ska man höra av sig inom dessa 8 dagar.
Nu har du betalat så nu är det lugnt.

okej nu är jag med. Dessa 8 dagar hade du på dig att invända mot kravet.
Ja men varför står det senare än 8 dagar kan rättsliga åtgärder komma att vidtas vilket kan medföra ytterligare kostnader och betalningsanmärkning. när det står att man har 30 dagar på sig

Vad står det på inbetalningskortet?

Alltså vilket datum står det på inbetalningskortet?

Förfallodag

2022-10-02
har vi fått i uppdrag att inkassera nedanstående belopp. Betalningen ska vara
oss tillhanda senast på den dag som framgår av bifogat inbetalningskort. Om betalning uteblir kan rättsliga åtgärder komma att vidtas, vilket
kan medföra ytterligare kostnader, betalningsanmärkning samt att avtal och nyttjanderätter upphör att gälla. Eventuella invändningar mot
detta krav bör vara framställda inom åtta (8) dagar. Skyldighet att betala ränta, inkassokostnader och förseningsersättning framgår av lag.

nkassokostnad: Betalas skulden i sin helhet och betalningen är oss tillhanda senast 30 dagar efter datum för utskick av detta brev behöver du endast erlägga 90 kr i inkassokostnad, därefter
debiteras resterande 90 kr i inkassokostnad. Totalbelopp att betala om betalning är oss tillhanda senast 30 dagar efter datum för utskick av detta brev är 349 kr. Observera att om betalning sker
senare än 8 dagar efter datum för utskick av detta brev kan rättsliga åtgärder komma att vidtas vilket kan medföra ytterligare kostnader och betalningsanmärkning.
Jag tycker definitivt att det är svårtolkat.

Observera att om betalning sker 8 dagar efter datum för utskick av detta brev kan rättsliga åtgärder komma att vidtas vilket kan medföra ytterligare kostnader och betalningsanmärkning.

För mig låter det som att du har på dig åtta dagar att betala

Alltså vilket datum står det på inbetalningskortet?
står oss tillhanda 09/10 så det var i lördags, men varför står det då förfallodag 2a oktober? när jag såg det i kivra så antog jag att det var 2a oktober och tänkte inte mer på det. Aja är betalt nu och och står ju 30 dagar på sig osv.. fan vad skevt detta brev är

står oss tillhanda 09/10 så det var i lördags, men varför står det då förfallodag 2a oktober? när jag såg det i kivra så antog jag att det var 2a oktober och tänkte inte mer på det. Aja är betalt nu och och står ju 30 dagar på sig osv.. fan vad skevt detta brev är
Verkligen luddigt.

Enligt det de skrivit så är det datumet på inbetalningskortet som är förfallodatumet.
Vet ej om de råkat skriva fel i början av brevet, att det skulle stå 2/9 att skulden har inkommit till dem.
Men som du säger, du har betalat.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp