• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Ferratum - Lån utan UC
5. Compricer - Jämför lån (ny)
6. Brixo - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Binly - Lån utan UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Lumify - avbet.

tardus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
29 Januari 2022
Meddelanden
344
Mottagna reaktioner
152
Poäng
347
Hej!

Sitter med detta hemska lån.

Har en kredit på 19000 som kostar 5000 i månaden.
Eftersom deras sida är så extremt fattig på information så undrar jag följande.

5000 är rätt tufft att betala, så jag undrar vad som händer om man t.ex. efter att jag betalat in dessa tar ut låt säga 2000.
Tillkommer det då en uppläggningsavgift/uttagsavgift på dessa eller slås det bara ihop med min resterande skuld?

Tanken är att få ner månadskostnaden något samtidigt som skulden sjunker.

(Utöver dessa 19 000 så kan jag ansöka om 25000 till står det).

Dom lär väl redan ha tänkt på det här, så jag antar att det inte går.

Någon som provat?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mimosa

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
28 September 2011
Meddelanden
240
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Vet inte om du kan få 20000:- nån annanstans och betala bort Lumify. Allt annat (sms lån) så blir det bättre "villkor". Ta inge mer på dessa "blodsugare"
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 544
Mottagna reaktioner
1 091
Poäng
867
Av de 5000 som du betalar in så är största delen amortering, kolla specifikationen. Ingen uttagsavgift, tror det är vivus som har det.
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Värsta snabblånet på marknaden
 

tardus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
29 Januari 2022
Meddelanden
344
Mottagna reaktioner
152
Poäng
347
Ja! Lånet suger med sin förlängningsavgift samt uppläggning. Dock minskar det ju väldigt fort då det amorteras fort.

Frågan var dock vad som händer om jag betalar in 5000 enligt fakturan, och sedan tar ut 2500 för att få ner månadskostnaden, Lägger dom på massor av avgifter då?
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 544
Mottagna reaktioner
1 091
Poäng
867
Ja! Lånet suger med sin förlängningsavgift samt uppläggning. Dock minskar det ju väldigt fort då det amorteras fort.

Frågan var dock vad som händer om jag betalar in 5000 enligt fakturan, och sedan tar ut 2500 för att få ner månadskostnaden, Lägger dom på massor av avgifter då?
Tycker de finns mkt värre lån, huvudsaken är ju att månadskostnaden är till största del amortering. De va de inte förut.
Nej de gör dom inte men ja tror uppläggningsavgiften bara är första gången inte när du utökar krediten
 

tardus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
29 Januari 2022
Meddelanden
344
Mottagna reaktioner
152
Poäng
347
Tycker de finns mkt värre lån, huvudsaken är ju att månadskostnaden är till största del amortering. De va de inte förut.
Nej de gör dom inte men ja tror uppläggningsavgiften bara är första gången inte när du utökar krediten
okej, men det är fortfarande samma återbetalningsperiod? Dvs min månadskostnad för resterande månader kommer att öka om jag gör det? eller får man en ny betalningsplan ?
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 544
Mottagna reaktioner
1 091
Poäng
867
okej, men det är fortfarande samma återbetalningsperiod? Dvs min månadskostnad för resterande månader kommer att öka om jag gör det? eller får man en ny betalningsplan ?
Ja den ökas på
 

tardus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
29 Januari 2022
Meddelanden
344
Mottagna reaktioner
152
Poäng
347
Okej! jag kommer kunna betala av, men får ju leva knapert. Sedan blir det block på denna sida samt credifi.
Dom hade varit okej om dom fungerade som en vanlig kredit där man betalar månadsvis tills krediten är avbetalad.

Här får man dock bara 5 månader på sig.

har även tipsat finansinspektionen om Luma Finans AB, då deras information är så bristfällig innan man går in i ett avtal med dom.
T.ex. så går det inte att utläsa någonstans på deras sida hur avbetalningsplanen fungerar.

En betalplan dom hittar på, som du inte ens får läsa igenom innan den börjar gälla. Riktigt fult.
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp