Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lumify - Bluff eller på riktigt?

Hade du maxbelopp hos Credigo? För mig har det aldrig varit något problem att utöka krediten hos både Credigo och Easycredit. Visst, har behövt göra några inbetalningar men efter detta har jag oftast kunnat utöka krediten.

Nu förstår jag fortfarande inte vad du menar, jag hade Credigo i över ett år (innan jag släppte till inkasso) och jag kunde aldrig utöka redan pågående kredit. Samma på Easycredit. Det är ju ingen regel att du får höja beloppet eller uttöka det för den delen.

Har nog lånat 10 gånger på lumify!

Credway och Easycredit fick jag typ först 10 sen 15 sen 20 respektive 30.000
Men Credigo var jag på 15.000 fast jag hade gjort 20 korrekta inbetalningar haha helskumt ju!!!

Angående Lumify så pratade jag med dom idag och det lutar åt att dom efter nyår kommer göra en utvärdering för att se om en höjning vore lönsamt.

Har scrollat igenom och inte riktigt hittat hur fakturan skickas ut, E-post, brevlådan, Mina sidor??? Hur fungerar det?

Mail.

TIPS:
Det går att utöka krediten hos Lumify nu. Jag utökade mitt nyss. :)
Utan att behöva betala tillbaka först.

Jaså? Jag testade att logga in nyss och fick bara fram att jag redan har utnyttjat hela min kreditlimit..

Aha. Kanske bara vissa som har det då?
På mig fanns knappen när jag betalade in lägsta belopp att betala för denna månad. Så kunde jag utöka krediten därefter.

Betalade in 7k idag 132 dagar försenad utan en enda påminnelse eller inkasso. Så ska vi se om det går att ansöka på nytt i eftermiddag.

Kul att det går att utöka krediten. Rimligen är väl detta inte riktat mot alla utan erbjuds till de personer där det finns förutsättningar för en högre kredit. Gillar dessa. Frågan är bara när de överger Creditsafe...

På min sida står det..
"Du kan ansöka om 5000"..borde betyda att det skulle funla eller?

Betalade in 7k idag 132 dagar försenad utan en enda påminnelse eller inkasso.
Vad skumt! Ligger efter med två betalningar. Får sms-, mejl- och telefonsamtal ca 2 ggr/vecka. Fick ett sms senast idag kl 9.

På min sida står det..
"Du kan ansöka om 5000"..borde betyda att det skulle funla eller?
Det stod så på mig med för ett tag sedan, fast lägre belopp, sökte men nekades. Då hade jag skött mitt lån och inte varit sen med betalningar ngn gång.

Det stod så på mig med för ett tag sedan, fast lägre belopp, sökte men nekades. Då hade jag skött mitt lån och inte varit sen med betalningar ngn gång.
Okej..då vågar man ju inte söka..eller är d bara creditsafe som tas kanske..har medel där

Okej..då vågar man ju inte söka..eller är d bara creditsafe som tas kanske..har medel där
DEt är bara söka, de tar Creditsafe. Hoppas det funkar för dig. Lumify är bra. Synd att jag inte klarade av att sköta lånet senaste två månaderna.

Fick ansöka om 6500 och sen kunde dom bevilja 13500 efter ansökan. Inte illa med tanke på den förseningen!

Du får berätta sen om
Du kunde utöka. Jsg är 65 dagar sen total skuld 3200kr. Isåfall betalar jag in 1000kr på mitt lån oxå

Ja..alltså så fort jag blivit beviljad kom ett sms från zimpler att utbetalningen är på väg..har inte gjort nåt annat uttag

Insättningen är från zimpler..vad händer nu..jag har aldrig använt zimpler förut

Någon som vet hur lång tid det tar innan Lumfiy registrerat att man betalat in hela krediten? Har betalat in så att dom hade pengarna igår men när jag loggar in står det fortfarande att jag utnyttjat hela min kredit? Har bara använt den en gång och har förstått att man brukar kunna höja om man slutbetalar i tid varje månad?

Någon som vet hur lång tid det tar innan Lumfiy registrerat att man betalat in hela krediten? Har betalat in så att dom hade pengarna igår men när jag loggar in står det fortfarande att jag utnyttjat hela min kredit? Har bara använt den en gång och har förstått att man brukar kunna höja om man slutbetalar i tid varje månad?
Minns inte men det brukar väl ta 2-3 dagar innan det registreras hos dem. Jag har fått, eller jag ser att jag har fått en höjning om jag vill ha det. Hade 3000:- i "start", nu har de höjt till 5000:-

Hoppas någon kan/orkar svara på min fråga.... skickar Lumify till Inkasso och i så fall vilket inkasso eller skickar de till kfm??

Hoppas någon kan/orkar svara på min fråga.... skickar Lumify till Inkasso och i så fall vilket inkasso eller skickar de till kfm??
Mitt va försenat 132 dagar och inget hände. Inte ens en påminnelse. Fick låna om efter återbetalning och öka summan från 7000 till 13500.

Mitt va försenat 132 dagar och inget hände. Inte ens en påminnelse. Fick låna om efter återbetalning och öka summan från 7000 till 13500.
Jag är 90 dagar sen och de ringer och skickar sms flera ggr i veckan. I de senaste sms:en har det stått att om jag inte betalar senast idag, 25 så sägs krediten upp och att jag kan få en anmärkning. Det står inget om Inkasso.

Nån mer som varit väldigt sen med betalning och sen fått låna igen direkt krediten varit återbetald?

Inte nog med att dem har ockerräntor så är det tyvärr många som inte vet att skulden ska återbetalas inom 30 dagar eller förlängning med hutlös avgift och då återbetalning på Max 6 månader.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp