• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Lumify direkt till kfm?

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 861
Poäng
4 477
Så lite som möjligt första 6 månaderna. Gärna absolut inte mer än 1500kr då jag även släpper ytterligare ett ärende dit. Så 1500kr i 6 månader därefter kan jag höja.
tror du att det blir omöjligt?
Ingenting är omöjligt! Berätta att du är extremt pressad men vill klara av situationen på bästa sätt, be om att få betala 1500 kr under 6 månader och säg att du kan höja sen. Om du känner att personen du pratar med säger att det inte går så be om att "fundera" lite hur du ska göra och ring tillbaka nästa dag, det är tyvärr lite så med Gothia att det är viktigt att hamna hos "rätt" person. Hoppas att det ska gå!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 861
Poäng
4 477
Jag har ca 20 000 kr hos Gothia (det tillkom en ny skuld där förra månaden då Avida tröttnade på mig som betalar var tredje månad och skickade till Gothia, men det var bara bra för mig då Gothia inte höjde min månadsbelopp)och betalar 600 kr. De har själva erbjudit fryst ränta om jag betalar 1000 kr/mån men jag kan inte göra det nu. tänkte förhandla om jag kunde få fryst ränta om jag höjer till 800 kr. Skulle göra stor skillnad då skulden knappt minskar (Vivus + ett annat smslån)
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 029
Mottagna reaktioner
555
Poäng
597
Jag har ca 20 000 kr hos Gothia (det tillkom en ny skuld där förra månaden då Avida tröttnade på mig som betalar var tredje månad och skickade till Gothia, men det var bara bra för mig då Gothia inte höjde min månadsbelopp)och betalar 600 kr. De har själva erbjudit fryst ränta om jag betalar 1000 kr/mån men jag kan inte göra det nu. tänkte förhandla om jag kunde få fryst ränta om jag höjer till 800 kr. Skulle göra stor skillnad då skulden knappt minskar (Vivus + ett annat smslån)
Men det låter ju fantastiskt! Jag vill också ha fryst ränta. Hur lyckades du med detta? Haft skulden där länge?
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
32491kr, betalar jag in 19.000 innan den 25/9 får jag behålla min kredit. Hoppas verkligen gothia kan ge mig en bra betalningsplan nu, annars är det kört. Släpper 3 stycken nu sönder måste funka iom att jag inte kan nyttja kredit för att släcka en annan.
Du hade släppt vivus till inkasso också va? Gav dem missbrukad kredit? Har hört/läst någonstans att dem kanske gör det.
Oxå nyfiken om dom ger missbrukad kredit.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 861
Poäng
4 477
Men det låter ju fantastiskt! Jag vill också ha fryst ränta. Hur lyckades du med detta? Haft skulden där länge?
Kommer inte riktigt ihåg när jag släppte Vivus, om det är 2 eller 3 år sedan. Gothia ville att jag skulle betala runt 2000 kr minst för annars kommer skulden knappt minska men till slut så gick de med på 1200 kr (jag sa att 2000 kr är helt omöjligt och hellre att jag får betala 1200 kr än att det går vidare till Kf). Under pandemin frågade jag om jag får betala 600 kr och det va ringa problem. SEn när jag frågad om fryst ränta så var det inte heller några problem om jag kunde höja till 1000 kr.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 861
Poäng
4 477
Du hade släppt vivus till inkasso också va? Gav dem missbrukad kredit? Har hört/läst någonstans att dem kanske gör det.
När jag släppte så fick jag ingen anmärkning om misskött kredit. Vet inte om de ändrat sina regler. När jag tog lån hos dem så tog de inte Uc och rapporterade inte heller misskött kredit.
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
När jag släppte så fick jag ingen anmärkning om misskött kredit. Vet inte om de ändrat sina regler. När jag tog lån hos dem så tog de inte Uc och rapporterade inte heller misskött kredit.
Okej :) någon annan här
Som vet om dom ger missbrukad kredit?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp