• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Lumify direkt till kfm?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
7 001
Poäng
4 807
Jag avskyr ferratum också. Men vågar inte släppa dem. Är rädd för missbrukad kredit.
Jag förstår det, nu när det har dykt upp på uc så kan det hända att de rapporterar. Vet inte vad de själva säger om det. Det är bara att betala in så mkt man kan och aldrig mer ta ut ngt ananrs kommer den inte minska. Min kredit har konstigt nog inte dykt upp på uc (än) och som tur är har jag bara 1000 kr där, är livstids spärrad för höjning efter att jag inte hämtade ut deras rekommenderade brev om uppsägning. Betalade istället för att gå till posten och hämta brevet, två ggr har de skickat ut rekommenderat brev om uppsägning när jag var sen.
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Jag avskyr ferratum också. Men vågar inte släppa dem. Är rädd för missbrukad kredit.
Så inkasso syns ej på uc? Men missbrukad kredit gör? Vilka rapporter det? Fan har en hel lista på mitt inlägg med lån. Haha vet du om några där rapporterar? Så man vet vilka man ska betala och itne. Aldrig ens hamnar på inkasso... så vet inget haha
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Sorry trådskaparen om jag kapa tråden och spåra ur på annat snack en lumify
 

Emil99

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
26 November 2020
Meddelanden
492
Mottagna reaktioner
157
Poäng
347
ja helt ärligt alla borde undvika den där kreditgivarn vad är det för psykopat företag egentligen. Skulle betala 11/8 redan 3 dagar innan börja dom hetsa med sms och Mail att det skulle betalas om 3 dagar och blabla. Sen den 12/8 EN DAG FÖR SENT. Då Börja terror samtalen dom har ringt 3 gånger varje dag sen den 12/8... fattar inte aldrig varit med mer idioti. Finns inget företag som håller på sådär. Förstår inte. 3 gånger om dagen och alltid 121 sen olika siffror på slutet. Har blockat 15 nummer. Längtar tills jag kan betala av hela deras lån så jag slipper dom.

EN STOR VARNING UNDVIK DOM! Ocker avgifter dessutom.. fy...
Efter att jag mailat dom och sagt att jag inte kommer betala och fråga vilket inkasso bolag som skickar till så slutade dom ringa mig. Ringde 3-5 gånger om dagen varje dag i 14 dagar
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
556
Poäng
597
Jag förstår det, nu när det har dykt upp på uc så kan det hända att de rapporterar. Vet inte vad de själva säger om det. Det är bara att betala in så mkt man kan och aldrig mer ta ut ngt ananrs kommer den inte minska. Min kredit har konstigt nog inte dykt upp på uc (än) och som tur är har jag bara 1000 kr där, är livstids spärrad för höjning efter att jag inte hämtade ut deras rekommenderade brev om uppsägning. Betalade istället för att gå till posten och hämta brevet, två ggr har de skickat ut rekommenderat brev om uppsägning när jag var sen.
Till mig också, men jag hämtade aldrig ut det fick istället betala dubbelt två månader i rad för att hamna i fas. Jag har 10.000 hos dem. Hoppas kunna bli av med dem till nästa löning i september.
Så inkasso syns ej på uc? Men missbrukad kredit gör? Vilka rapporter det? Fan har en hel lista på mitt inlägg med lån. Haha vet du om några där rapporterar? Så man vet vilka man ska betala och itne. Aldrig ens hamnar på inkasso... så vet inget haha
nej, det syns inte på UC. Det ligger internt hos det enskilde inkassobolaget och är inte offentligt för andra. MEN om långivaren rapporterar till UC så kan dem också rapportera missbrukad kredit vilket är synligt. Det vill man ju INTE ha. Tagga mig i ditt inlägg så ska jag kolla.
 
Senast ändrad:

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
556
Poäng
597
Efter att jag mailat dom och sagt att jag inte kommer betala och fråga vilket inkasso bolag som skickar till så slutade dom ringa mig. Ringde 3-5 gånger om dagen varje dag i 14 dagar
Mig har dem inte slutat att ringa. Trots att jag sa för två månader sedan att jag ej kommer att kunna betala och att dem kan släppa det inkasso..
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Mig har dem inte slutat att ringa. Trots att jag sa för två månader sedan att jag ej kommer att kunna betala och att dem kan släppa det inkasso..

ja du ett mycket lustigt företag. Skulle rekommendera alla att inte ansöka hos dom. Giriga desperata terror på telefonen samt konstiga avgifter...
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Lustigt skrev detta igår att dom ringde, och idag har dom
Inte ringt haha... kanske sitter här läser ;)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp