• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Lumify direkt till kfm?

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Hej!
Efter att Lumify ringt mig 10 gånger varje dag i 2veckor fick jag idag Mail.

Vi har försökt komma i kontakt med dig pga utebliven återbetalning av din kredit hos oss. Om full betalning eller invändning mot kravet inte kommit oss tillhanda senast 2021-08-29 kan vi komma att vidta rättsliga åtgärder gentemot dig, såsom att inge en ansökan om betalningsföreläggande till Kronofogdemyndigheten.

Är det skrämseltaktik? Dom måste väl skicka vidare den till inkasso eller?

ja helt ärligt alla borde undvika den där kreditgivarn vad är det för psykopat företag egentligen. Skulle betala 11/8 redan 3 dagar innan börja dom hetsa med sms och Mail att det skulle betalas om 3 dagar och blabla. Sen den 12/8 EN DAG FÖR SENT. Då Börja terror samtalen dom har ringt 3 gånger varje dag sen den 12/8... fattar inte aldrig varit med mer idioti. Finns inget företag som håller på sådär. Förstår inte. 3 gånger om dagen och alltid 121 sen olika siffror på slutet. Har blockat 15 nummer. Längtar tills jag kan betala av hela deras lån så jag slipper dom.

EN STOR VARNING UNDVIK DOM! Ocker avgifter dessutom.. fy...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 434
Mottagna reaktioner
6 913
Poäng
4 477
ja helt ärligt alla borde undvika den där kreditgivarn vad är det för psykopat företag egentligen. Skulle betala 11/8 redan 3 dagar innan börja dom hetsa med sms och Mail att det skulle betalas om 3 dagar och blabla. Sen den 12/8 EN DAG FÖR SENT. Då Börja terror samtalen dom har ringt 3 gånger varje dag sen den 12/8... fattar inte aldrig varit med mer idioti. Finns inget företag som håller på sådär. Förstår inte. 3 gånger om dagen och alltid 121 sen olika siffror på slutet. Har blockat 15 nummer. Längtar tills jag kan betala av hela deras lån så jag slipper dom.

EN STOR VARNING UNDVIK DOM! Ocker avgifter dessutom.. fy...
Jag blir väldigt stressad när det skickas ut sms och mejl stup i kvarten fr alla möjliga inkassobolag först några dagar innan förfallodatum, sen skickas det nya sms och mejl på självaste förfallodatumet och sen om man är sen så kommer sms, mejl och det rings. Sjukt stressande
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 030
Mottagna reaktioner
555
Poäng
597
Jag blir väldigt stressad när det skickas ut sms och mejl stup i kvarten fr alla möjliga inkassobolag först några dagar innan förfallodatum, sen skickas det nya sms och mejl på självaste förfallodatumet och sen om man är sen så kommer sms, mejl och det rings. Sjukt stressande
Dem är vidriga. Totalt terroriserar mig varje dag. Men dem har fortfarande inte skickat det vidare. Förstår inte varför dem inte bara släpper det. Dem lägger säkert på absurda räntor och andra avgifter under tiden. Därför de drar ut på det..
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Jag blir väldigt stressad när det skickas ut sms och mejl stup i kvarten fr alla möjliga inkassobolag först några dagar innan förfallodatum, sen skickas det nya sms och mejl på självaste förfallodatumet och sen om man är sen så kommer sms, mejl och det rings. Sjukt stressande
Ja jag håller med väldigt konstigt räcket väl en gång sen om man ej betalar så kan man liksom skicka 3 dagar efter som dom flesta gör. Så less på lumify ignorerar ba för dom börja inann ens datumet att jag skulle betala. Hade dom varit normala hade jag svarat.
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Dem är vidriga. Totalt terroriserar mig varje dag. Men dem har fortfarande inte skickat det vidare. Förstår inte varför dem inte bara släpper det. Dem lägger säkert på absurda räntor och andra avgifter under tiden. Därför de drar ut på det..
Ja något är det som inte står rätt till hos det företaget. Dock är det inte så mycket extra på min i dröjsmålsränta.

värre med viaconto då riktiga ocker räntor dröjsmål samt deras sjuka avgift på 370 per månad för nått administrativt eller vad det står...
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 434
Mottagna reaktioner
6 913
Poäng
4 477
Ja något är det som inte står rätt till hos det företaget. Dock är det inte så mycket extra på min i dröjsmålsränta.

värre med viaconto då riktiga ocker räntor dröjsmål samt deras sjuka avgift på 370 per månad för nått administrativt eller vad det står...
Släppte viaconto till inkasso mkt på grund av den höga månadsavgiften, skulden kom till partner inkasso och tack och lov så har jag betalat bort allt nu! Aldrig mer!
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Släppte viaconto till inkasso mkt på grund av den höga månadsavgiften, skulden kom till partner inkasso och tack och lov så har jag betalat bort allt nu! Aldrig mer!
Skönt. Jag har aldrig fått inkasso men satt mig i skiten totalt nu så får se hur det går med allt haha. Men som sagt lumify måste jag ha bort först iaf riktigt sjukt företag fattar ej att det får gå till så. Samt via Conto efter för deras konstiga avgifter man ej tänkte på när man tog hos dom....
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 030
Mottagna reaktioner
555
Poäng
597
Ja något är det som inte står rätt till hos det företaget. Dock är det inte så mycket extra på min i dröjsmålsränta.

värre med viaconto då riktiga ocker räntor dröjsmål samt deras sjuka avgift på 370 per månad för nått administrativt eller vad det står...
Ja, dem är helt galna de också. Jag släppte dem till inkasso för ett par månader sedan.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 434
Mottagna reaktioner
6 913
Poäng
4 477
Dem är vidriga. Totalt terroriserar mig varje dag. Men dem har fortfarande inte skickat det vidare. Förstår inte varför dem inte bara släpper det. Dem lägger säkert på absurda räntor och andra avgifter under tiden. Därför de drar ut på det..
Verkar som att fler och fler låneföretag och inkasso ansluter sig till den "trenden". För min del är Ferratum värst.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp