Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Lumify dubbla avgifter

Någon som vet hur det fungerar med ångerrätt på lån?

Har betalat tillbaka kredit - sedan lånat igen innan de hunnit skriva av avgifterna. Nu vill jag ångra allt igen (på dag 10 sedan lånet togs)

Ett lån hos Lumify på 30 000 kr kostar 44 751 med en avbetalningsplan på 10 månader

Jag lånade 30 000 kr, ångrade lånet och betalade tillbaka. Ni som gjort detta vet att det tar tid innan de skriver av avgifterna på din profil och under denna tid kan du söka ny kredit eftersom du betalat in.
Som den spelberoende-torsk jag är lånade jag på nytt innan de hann skriva av avgifterna, vilket gör att avgifterna bara läggs på nya lånet.

Följer jag nu betalplanen på 10 mån kostar lånet 86 997 (sinnessjukt?)

Avgifterna har alltså blivit helt skruvade pga ny ansökan. Minst att betala belopp nästa mån är över 9000 kr, och att betala in allt kostar 39994 kr (för ett lån på 30 000 kr)

Frågan är om jag kan utnyttja ångerrätten fortfarande då jag bara är på dag 10 efter att första lånets togs, eller om rätten är förbrukad då jag ansökte om ny kredit innan de hann skriva av avgifterna.
Sedan står jag i exakt denna situation på Credifi också, som grädde på moset. (Spelberoendet är förjävligt).

Har förstås mailat dem om detta, men förväntar mig att svaret inte blir det jag hoppas på.

Jag ångrade ett lån på Credifi en gång, då var regeln att om jag gjorde nya uttag under tiden detta blev klart så gällde inte ångerrätten, så jag tror tyvärr inte du kommer få ångra det hos nån av dessa, som är samma bolag. Beklagar din situation, spelberoende är hemskt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp