• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Lumify inkasso, hur funkar det?

Rebban00

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
4 Januari 2022
Meddelanden
72
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Hej,

Jag släppte min skuld som jag har hos Lumify. Idag damp det ner ett mail från dessa där följande stod:

”Hej!

Vi har försökt komma i kontakt med dig pga utebliven återbetalning av din kredit hos oss. Om full betalning eller invändning mot kravet inte kommit oss tillhanda senast på förfallodatum kan vi komma att vidta rättsliga åtgärder gentemot dig, såsom att inge en ansökan om betalningsföreläggande till Kronofogdemyndigheten. Detta kan medföra ytterligare kostnader för dig samt en betalningsanmärkning


Nu blir jag en aning nojig, kommer detta verkligen att gå till Gothia inkasso? Jag är 20 dagar sen med betalningen, kan dom skicka det till KF?

tack på förhand!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

JohnnyPuma

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
16 April 2022
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Jag släppte min också. Ja de ringde konstant och fick också sådana hot om att de skulle skicka till kfm. När jag var sen ca 40 dagar skickade de vidare till gothia. Så istället för ca 8000 i månaden blev det 2000 istället. Detta var för en vecka sen.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 761
Mottagna reaktioner
763
Poäng
707
Du behöver inte vara orolig, det kommer inte gå till KF. Efter ca 40 dagar så kommer det gå till inkasso där du kan komma överens om avbetalningsplan.
 

Enidza88

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 Oktober 2021
Meddelanden
206
Mottagna reaktioner
33
Poäng
147
Jag släppte Credify. Nu har dem inte ringt i en hel vecka och när jag försöker logga in så ser jag att dem skickade till Gothia. Men jag har inte fått nått från Gothia än. Hur lång tid brukar det ta?
 

Enidza88

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 Oktober 2021
Meddelanden
206
Mottagna reaktioner
33
Poäng
147
Tack för svar. Jag loggar in varje dag på Gothia, men inget.
 

Miika

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
20 Februari 2022
Meddelanden
224
Mottagna reaktioner
112
Poäng
297
Min Lumify är också sen till Gothia fast den är nästan lika gammal som min Credifi-skuld.
Credifi gick dit för en vecka sen och jag trodde att Lumify gjorde samma men inte hört ett ord än så länge. Hoppas att det kommer snart så kan man slippa undra över den.
 

Enidza88

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 Oktober 2021
Meddelanden
206
Mottagna reaktioner
33
Poäng
147
Har inte fått nåt från Gothia än. Det är tredje vecka nu.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp